AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Lurte på noen tips til bobilferie i Norge med barn i 4,8,9 og 14 år. ønsker ikke å bo fast et sted, men heller besøke litt forskjellige steder. Anonymkode: bbaa1...dae
Perfume Skrevet 9. mai 2024 #2 Skrevet 9. mai 2024 (endret) Vi gjorde det flere år! Ene turen ( ene året) tok vi Sør Norge. Ble litt kjedelig for dem med mye kjøring, og passer nok litt mer til litt eldre barn akkurat den ruta vi tok, men dere kan jo kjøre f. Eks til Bø i Sommarland, eller til sjøen, ligge ved strendene i sør Norge, så kan dere bade også! Bare ta med nok for dem å gjøre, ikke kjøre så langt av gangen.. Det å bare sitte der er fint for oss som kan verdsette det vi ser, men for såpass små er det ofte bare kjedelig.. Vår minste var 6 år da vi tok Nord-ruta, men han satt bare på skjerm mens vi kjørte 😅 og det takket den eldste for, siden hun var 17.. Egentlig ville jeg ikke anbefalt det for så små... Endret 9. mai 2024 av Perfume
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #3 Skrevet 9. mai 2024 Perfume skrev (4 timer siden): Vi gjorde det flere år! Ene turen ( ene året) tok vi Sør Norge. Ble litt kjedelig for dem med mye kjøring, og passer nok litt mer til litt eldre barn akkurat den ruta vi tok, men dere kan jo kjøre f. Eks til Bø i Sommarland, eller til sjøen, ligge ved strendene i sør Norge, så kan dere bade også! Bare ta med nok for dem å gjøre, ikke kjøre så langt av gangen.. Det å bare sitte der er fint for oss som kan verdsette det vi ser, men for såpass små er det ofte bare kjedelig.. Vår minste var 6 år da vi tok Nord-ruta, men han satt bare på skjerm mens vi kjørte 😅 og det takket den eldste for, siden hun var 17.. Egentlig ville jeg ikke anbefalt det for så små... Det er littegrann trist at seksåringen bare satt på skjerm… Vi kjørte langt da jeg var barn (besteforeldre en lang dagsreise unna). Underholdningen var radio med varierende mottak (kun en kanal, ingen bilstereo ennå). Vi kjedet oss jo, men fant på leker underveis. Leste skilt høyt, tellet dyr, tellet biler av en bestemt farge, lekte Mitt skip er lastet med, sang masse sanger. Ikke at jeg mener at man absolutt ikke skal bruke skjerm. Men å øve tålmodigheten er ikke så dumt. Gi hodet plass og tid til å kjede seg er bra for hjernen. Jeg merker det selv, altfor avhengig av konstant underholdning. Anonymkode: 570de...436 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #4 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er littegrann trist at seksåringen bare satt på skjerm… Vi kjørte langt da jeg var barn (besteforeldre en lang dagsreise unna). Underholdningen var radio med varierende mottak (kun en kanal, ingen bilstereo ennå). Vi kjedet oss jo, men fant på leker underveis. Leste skilt høyt, tellet dyr, tellet biler av en bestemt farge, lekte Mitt skip er lastet med, sang masse sanger. Ikke at jeg mener at man absolutt ikke skal bruke skjerm. Men å øve tålmodigheten er ikke så dumt. Gi hodet plass og tid til å kjede seg er bra for hjernen. Jeg merker det selv, altfor avhengig av konstant underholdning. Anonymkode: 570de...436 Barna idag er ikke vant til å bare sitte der og telle biler 😢 gjorde det samme selv som liten, var derfor vi tenkte at den turen ble super. Men minstemann syns det var veldig kjedelig ( ikke når vi stoppet da) og fikk kun pratet med storesøster siden de satt bak og vi foran, og hun ville ikke høre på " er vi fremme snart" hele tiden.. Så hun lærte han et nytt spill på en spilleskjerm hun hadde med. Wii.. Hørte ikke fra han mer annet enn ved sult, måtte på do eller vi stoppa. Som var ca hver 3 time. Anonymkode: 57982...20a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå