AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Jeg har sagt opp barnehageplassen, og samtidig er en rettsak er på vei med barnefar. Jeg har ikke stor nok inntekt, og han krever det han kan i forhold til hvor barnet skal bo osv, men nok om det… Jeg har sagt i fra til barnehagen at jeg ikke lenger ønsker plass i barnehagen. Men jeg får ikke sagt opp uten fars samtykke. Jeg har ikke penger til regningene. Likevel fortsetter barnehagen å kreve penger av meg. Har noen noengang vært borti noe sånt? Det er utpressing på høyt nivå fra alle kanter føler jeg Anonymkode: 71892...823
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #2 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sagt opp barnehageplassen, og samtidig er en rettsak er på vei med barnefar. Jeg har ikke stor nok inntekt, og han krever det han kan i forhold til hvor barnet skal bo osv, men nok om det… Jeg har sagt i fra til barnehagen at jeg ikke lenger ønsker plass i barnehagen. Men jeg får ikke sagt opp uten fars samtykke. Jeg har ikke penger til regningene. Likevel fortsetter barnehagen å kreve penger av meg. Har noen noengang vært borti noe sånt? Det er utpressing på høyt nivå fra alle kanter føler jeg Anonymkode: 71892...823 Jeg kjenner ikke til regler om evt. samtykke fra begge med foreldreansvar for å si opp plassen, men dersom barnehagen ikke lar deg si opp med de oppsigelsesfrister som gjelder så tenker jeg at da får de sende fakturaen til far. En part har ikke anledning til å inngå avtaler på vegne av andre, så dersom det er far som bestiller tjenesten (ved å nekte deg å avbestille) så er det også han som er rett mottaker av fakturaen. Så her ville jeg ha bestridt fakturaen, så lenge du har betalt ut oppsigelsestiden. Anonymkode: 8487d...5f3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har sagt i fra til barnehagen at jeg ikke lenger ønsker plass i barnehagen. Men jeg får ikke sagt opp uten fars samtykke. Jeg har ikke penger til regningene. Likevel fortsetter barnehagen å kreve penger av meg. Dersom barnet bor fast hos deg, så trenger du ikke fars samtykke. Anonymkode: 768e5...6b9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #4 Skrevet 8. mai 2024 Det kan de ikke kreve. Siden det er du sombetaler har også du lov til å si opp. Ingen andre som kan pålegge deg slike utgifter. Har du sagt opp så har du sagt opp Anonymkode: 1f6cd...751 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Skrevet 8. mai 2024 Han krever i hytt og pine her… Jeg lever i et helvete akkurat nå. Anonymkode: 71892...823
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #7 Skrevet 8. mai 2024 Får du ikke sagt opp plassen? Jeg både sa opp plass og søkte på ny barnehage uten fars samtykke 🤷♀️ Anonymkode: c43dd...7f7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #8 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han krever i hytt og pine her… Jeg lever i et helvete akkurat nå. Anonymkode: 71892...823 Er det bare barnet ditt? Anonymkode: d5908...f39
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #9 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det bare barnet ditt? Anonymkode: d5908...f39 Far er ikke akkurat tilregnelig om dagen. Så ja, akkurat nå er det bare barnet mitt. Er det noen som har vært raus her så er det meg, jeg har sett på de to sammen i glede. Far er sannsyneligvis den som ikke takler at det er bånd mellom meg og ungen, han lager bare spy og røre så fort muligheten byr seg Anonymkode: 71892...823
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #10 Skrevet 8. mai 2024 Håper barnevernet er involvert. Anonymkode: 58dea...d02
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #11 Skrevet 8. mai 2024 Hvis du har et helvete om dagen med pågående rettsak, er det ikke da godt for deg å ha barnet i barnehagen? Anonymkode: 57bd9...c50
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #12 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Far er ikke akkurat tilregnelig om dagen. Så ja, akkurat nå er det bare barnet mitt. Er det noen som har vært raus her så er det meg, jeg har sett på de to sammen i glede. Far er sannsyneligvis den som ikke takler at det er bånd mellom meg og ungen, han lager bare spy og røre så fort muligheten byr seg Anonymkode: 71892...823 Skjønner det er et helvete med barnefar, men det er fortsatt ikke bare barnet ditt . Jeg sa opp både barnehageplass og sfo for våre barn da jeg flyttet ut fra barnefar med barna. De trengte ikke underskrift fra far, ikke når jeg søkte nye plasser heller, innenfor samme kommune. Jobber du ikke så barnet trenger være i barnehage? For barnet beste så kan det kanskje være at barnet bør ha plassen, og det vil virke til din ulempe at du ikke har råd til barnehage plass dersom det blir rettsak om samvær etc. jeg har vært gjennom to rettsrunder med min eks mann og vet mye hva de legger vekt på. Anonymkode: 91216...c64 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #13 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvis du har et helvete om dagen med pågående rettsak, er det ikke da godt for deg å ha barnet i barnehagen? Anonymkode: 57bd9...c50 Hun har ikke råd til å betale jo Anonymkode: 75e1f...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #14 Skrevet 9. mai 2024 Det er da fortsatt oppsigelsestid Anonymkode: 8d855...1b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå