AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Vi begge to har jobbet i dag og er slitne såklart, og 1 åring våres er ekstremt trass for tiden. Vi ryddet begge to når vi kom hjem og jeg laget middag. Så fikk jeg veldig vondt i hodet etter middag og sa at jeg måtte slappe av en halvtime, noe jeg sjeldent gjør. Dermed så måtte samboer dusje barnet og når barnet vårt prøvde å gå inn på rommet der jeg lå så sa han på en spydig måte at mamma må visst ligge å slappe av hun. Jeg reiste meg og sa det var dårlig gjort at jeg ikke fikk slappe av, at han ikke unnet meg det. Han sa ingenting og later nå som ingenting og jeg slapper ikke av mer. Han er sånn hvis jeg først trenger å slappe av litt, han unner meg ikke det og blir sur. Hva tenker dere om saken? Anonymkode: 14cb5...8a3 16
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #2 Skrevet 8. mai 2024 Jeg kan legge til at jeg ALLTID unner han det. Anonymkode: 14cb5...8a3 2 2
lillevill Skrevet 8. mai 2024 #3 Skrevet 8. mai 2024 Tenker du er sammen med en mannebaby. Hver sin smak.. 36 13
Pås Skrevet 8. mai 2024 #4 Skrevet 8. mai 2024 Jeg tenker unntakstilstand med slitne foreldre og trassig 1-åring. Ikke spesielt hyggelig sagt av ham, men fort gjort når en er sliten selv og. Jeg har vært gift i maaaange år, og har et lite tips til nybakte foreldre: vær RAUSE med hverandre, innse at alle kan komme til å slenge med leppa når en en spesielt sliten. 15 2 5
Mayer Skrevet 8. mai 2024 #5 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi begge to har jobbet i dag og er slitne såklart, og 1 åring våres er ekstremt trass for tiden. Vi ryddet begge to når vi kom hjem og jeg laget middag. Så fikk jeg veldig vondt i hodet etter middag og sa at jeg måtte slappe av en halvtime, noe jeg sjeldent gjør. Dermed så måtte samboer dusje barnet og når barnet vårt prøvde å gå inn på rommet der jeg lå så sa han på en spydig måte at mamma må visst ligge å slappe av hun. Jeg reiste meg og sa det var dårlig gjort at jeg ikke fikk slappe av, at han ikke unnet meg det. Han sa ingenting og later nå som ingenting og jeg slapper ikke av mer. Han er sånn hvis jeg først trenger å slappe av litt, han unner meg ikke det og blir sur. Hva tenker dere om saken? Anonymkode: 14cb5...8a3 Virker som han er noe emosjonelt utilgjengelig. Han evner ikke helt å se dine behov. Er dette et engangstilfelle eller nor som skjer i et mønster? Kanskje han bare har en ekstremt dårlig dag, er sliten akkurat som deg, hvem vet. 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Skrevet 8. mai 2024 Mayer skrev (Akkurat nå): Virker som han er noe emosjonelt utilgjengelig. Han evner ikke helt å se dine behov. Er dette et engangstilfelle eller nor som skjer i et mønster? Kanskje han bare har en ekstremt dårlig dag, er sliten akkurat som deg, hvem vet. Dette er et mønster. Anonymkode: 14cb5...8a3 6
Mayer Skrevet 8. mai 2024 #7 Skrevet 8. mai 2024 lillevill skrev (3 minutter siden): Tenker du er sammen med en mannebaby. Hver sin smak.. Altfor hard kritikk basert på et engangstilfelle. Kan godt hende han er en alle tiders livspartner 99% av tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #8 Skrevet 8. mai 2024 Mayer skrev (Akkurat nå): Altfor hard kritikk basert på et engangstilfelle. Kan godt hende han er en alle tiders livspartner 99% av tiden. Tviler på en gangs tilfelle om man lager et innlegg ut av det. Er uansett en ikke raus kommentar av en sjalu far buhuuu jeg får ikke hvile..er manne baby oppførsel. Anonymkode: 91cbc...83d 14
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #9 Skrevet 8. mai 2024 Syns TS virker litt for nærtagende. Anonymkode: 4facf...4c9 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #10 Skrevet 8. mai 2024 Mayer skrev (1 minutt siden): Altfor hard kritikk basert på et engangstilfelle. Kan godt hende han er en alle tiders livspartner 99% av tiden. Som sagt over så er dette et mønster, det er hver gang jeg trenger å slappe av. Og som sagt så er det ikke ofte jeg ber om det, men når jeg gjør det blir det ikke godt tatt i mot. Selv unner jeg han å slappe av og han gjør det relativt ofte. Anonymkode: 14cb5...8a3 8 1
Mayer Skrevet 8. mai 2024 #11 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er et mønster. Anonymkode: 14cb5...8a3 Jeg reagerte på det at han ikke ville snakke om det, latet som det ikke var skjedd, bare ignorerte deg når du sa at det var dårlig sagt. Dette fremstår som følelseskulde. Hvis jeg var han ville jeg nok sagt noe som"sorry, det kom litt feil ut" eller liknende og kjent på litt dårlig samvittighet (jeg er mer følsom en snittet da). M25 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #12 Skrevet 8. mai 2024 Ettersom du unner ham men han ikke unner deg, så tenker jeg at dere må ta praten om frikort og egentid. Forslag hvis prat ikke hjelper: Kjøp vegghengt kalender og skriv opp når A fikk hviletid pga sliten/vondt i hodet og B fikk hviletid pga sliten/vondt i hodet. Tilsvarende med egentid til trening/venner ol. Gjør dette over en lang periode, feks 2-3 mnd. Deretter ny prat og evaluer hvordan dette fungerte. Anonymkode: 398c7...494 11 10
Mayer Skrevet 8. mai 2024 #13 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns TS virker litt for nærtagende. Anonymkode: 4facf...4c9 Helt uenig med deg. Mannen snakket nedlatende om moren til barnet. Dette er ikke bra, særlig når barnet blir større. 10 1 14
Mayer Skrevet 8. mai 2024 #14 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som sagt over så er dette et mønster, det er hver gang jeg trenger å slappe av. Og som sagt så er det ikke ofte jeg ber om det, men når jeg gjør det blir det ikke godt tatt i mot. Selv unner jeg han å slappe av og han gjør det relativt ofte. Anonymkode: 14cb5...8a3 Da skjønner jeg. Dette er urettferdig. Er han ellers selvsentrert? Stiller han noen gang spørsmål om hvordan du har det? Snakker han bare om seg selv? 2
lillevill Skrevet 8. mai 2024 #15 Skrevet 8. mai 2024 Mayer skrev (7 minutter siden): Altfor hard kritikk basert på et engangstilfelle. Kan godt hende han er en alle tiders livspartner 99% av tiden. ja, sant. 🥴 Når jeg tenker på det, så er han sikkert så godt vant med å få hvile seg, at det ble merkelig og uvant at plutselig kona skulle ha samme behovet, midt i hans hvile tid. Når han ikke tenker "meg meg meg" så er han sikkert en kjernekar. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #16 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som sagt over så er dette et mønster, det er hver gang jeg trenger å slappe av. Og som sagt så er det ikke ofte jeg ber om det, men når jeg gjør det blir det ikke godt tatt i mot. Selv unner jeg han å slappe av og han gjør det relativt ofte. Anonymkode: 14cb5...8a3 Har du prøvd å si, en gang dere ikke er så slitne og det er grei stemning - «jeg liker ikke at du er sarkastisk når jeg trenger å slappe av. Jeg lar deg slappe av når du tenger det ig jeg trenger det samme fra deg» Anonymkode: f9e30...b8c 13 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #17 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg kan legge til at jeg ALLTID unner han det. Anonymkode: 14cb5...8a3 Hadde i grunn vært interessant å høre hans side av saken. Anonymkode: b2370...5cd
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #18 Skrevet 8. mai 2024 Mayer skrev (3 minutter siden): Da skjønner jeg. Dette er urettferdig. Er han ellers selvsentrert? Stiller han noen gang spørsmål om hvordan du har det? Snakker han bare om seg selv? Med tiden har han blitt mer og mer selvsentrert ja, og nei han spør aldri hvordan jeg har det. Jeg tror/føler at han ikke bryr seg så veldig om meg, fått den følelsen ihvertfall det siste året 😔 Anonymkode: 14cb5...8a3 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #19 Skrevet 8. mai 2024 Jeg har vært mannen til Ts og kommer sikkert til å være det igjen. Avogtil så hender det at man har hodet i ræva, er sliten, lei og blir selvsentrert. Tipper mannen til Ts vet hva han har gjort og er nok bare sur og gretten. La han koke av og så tar du det opp med han at du også er sliten, lei og trenger hjelp. Må sies at jeg har svært fysisk tung yrkesjobb, men min kone har så kalt myk jobb med universitet utdanning. Og da kunne jeg tenke at jeg hadde det værre og mer sliten. Og rettferdiggjøre oppførsel. Men man kan ikke tenke slik .. Anonymkode: d4914...fea 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #20 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du prøvd å si, en gang dere ikke er så slitne og det er grei stemning - «jeg liker ikke at du er sarkastisk når jeg trenger å slappe av. Jeg lar deg slappe av når du tenger det ig jeg trenger det samme fra deg» Anonymkode: f9e30...b8c Ja mange ganger har jeg prøvd på det, da enten himmler han med øynene og driver med noe som virker som silent treetment, eller blir sur og lager en småkrangel da han tar det som kritikk uansett hvor bra jeg tar det opp. Det går ikke ann å ta opp noe som handler om meg. Anonymkode: 14cb5...8a3 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå