AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Jeg har en slik betongkrukke, 80cm lang. Men jeg vet ikke hva jeg skal ha oppi. Jeg har lyst å ha noe som kanskje varer litt, og med litt høyde. Ikke små blomster. Er det noen som har noen ideér til hva som kan være fint oppi her? Hva har du oppi din?☺️🌺 Anonymkode: 5915b...d08 1
Amossa Skrevet 9. mai 2024 #2 Skrevet 9. mai 2024 Hvilke planter er bl.a. avhengig hvor du bor i landet og hvor potten skal stå. Skal den stå i sol, skygge eller halvskygge? Hvilken farge er det på huset potten skal stå ved? Skal den stå inntil en vegg slik at du vil bruke klatreplanter? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #3 Skrevet 9. mai 2024 Amossa skrev (1 time siden): Hvilke planter er bl.a. avhengig hvor du bor i landet og hvor potten skal stå. Skal den stå i sol, skygge eller halvskygge? Hvilken farge er det på huset potten skal stå ved? Skal den stå inntil en vegg slik at du vil bruke klatreplanter? Jeg vet det avhenger av hvor den skal stå, jeg er utdannet anleggsgartner. Men vet bare ikke hva jeg skal ha oppi. Setter den der det passer for plantene jeg skal ha oppi, enten i skyggen eller sol, eller begge. Men nei, vil ikke ha klatreplante. Jeg tenkte bare folk kunne komme med tips, så tar jeg avgjørelsen selv om det planten kan være plantet der eller ikke. Anonymkode: 5915b...d08
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #4 Skrevet 9. mai 2024 Prydgress. Og en velstelt japansk lønn. Anonymkode: 41efc...8b1
Million Skrevet 9. mai 2024 #5 Skrevet 9. mai 2024 (endret) Halvskygge; løytnantshjerte! En av mine favorittblomster i hagen, de er nydelige og kommer i mange varianter av rosa, rosarøde, lilla og hvite. Pene blomster. Litt "gammel eplehage" sus over disse plantene. De blir litt store om de får god jord, så et par stk får plass i kassen du viste. PS! Dette er en staude. Det er større sjanse for at den overlever vinteren om du planter den ned i bakken til høsten, enn om den blir stående i kasse over bakken. Bilde hentet herfra Endret 9. mai 2024 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå