AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Del Skrevet 8. mai 2024 Har vært på to dater med en mann. Han virker ok og hyggelig, men på sist date fortalte han meg at han er tidligere rusmisbruker og dopselger. (Han begynte tidlig med rus) Han har sittet inne også. Han har fortalt meg at han har vært rusfri og innenfor loven i 4 år nå. Han har tatt en utdannelse (ingeniør) og vet han jobber fullt nå. Han har også brutt med tidligere venner i miljøet han var i, sier han. Jeg er skeptisk til å fortsette med han. Det er jo kun hans ord hvor lenge han har vært rusfri, så jeg aner jo ik om det han sier er sant. Jeg er fullstendig klar over at alle har en fortid..men jeg setter selv trygghet veldig høyt, og er veldig redd for å evnt utsette meg for en med kanskje dårlige tendenser. Noen med råd/erfaringer? Anonymkode: 8e68f...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 8. mai 2024 #2 Del Skrevet 8. mai 2024 Faren med dette er at veien tilbake dit kan være kort, hvis noe skjærer seg eller man opplever motgang. Hvor reelt er bruddet hans med miljøet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Del Skrevet 8. mai 2024 isw skrev (4 minutter siden): Faren med dette er at veien tilbake dit kan være kort, hvis noe skjærer seg eller man opplever motgang. Hvor reelt er bruddet hans med miljøet? Ja, det er nettopp det. Litt vanskelig å si. Han fortalte meg at han nesten ikke har venner igjen fordi han har brutt med så mange. Han taklet ikke lengre alt det han utsatte andre for. Han ønsket et nytt liv. Anonymkode: 8e68f...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Midnattsol Skrevet 8. mai 2024 #4 Del Skrevet 8. mai 2024 Vel, jeg tenker at en som allerede har slitt med rusmisbruk kan være en som tar mye større avstand til slikt enn mange andre og med det mener jeg at denne personen kanskje vil være mye mer restriktiv i forhold til hva han f, eks kan få utskrevet av fastlege, medisiner på sykehuset, alkoholbruk osv. Mange av de som blir rusmisbrukere i dag, starter med å få forskrevet fra lege, og mange av disse er ganske godtroende. Vil tro at denne karen er langt fra godtroende når det kommer til medisiner. Har jobbet med rehabiliterte rusmisbrukere, og vet at mange av de er kjemperedde for å havne tilbake, og derfor er ekstra obs på slikt. Tenker at denne personen også kan være en som setter veldig stor pris på hvor han har klart å kommet seg, både i forhold til studie og jobb, og derfor kan være ekstra takknemlig for disse godene i dag, i motsetning til mange som tar slikt som en selvfølge. Ingen har en spåkule, så du har ingen garanti for at han ikke kommer til å ruse seg igjen, men den garantien har du ikke uansett hvem du inngår en relasjon med heller ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #5 Del Skrevet 8. mai 2024 Frk Midnattsol skrev (4 timer siden): Vel, jeg tenker at en som allerede har slitt med rusmisbruk kan være en som tar mye større avstand til slikt enn mange andre og med det mener jeg at denne personen kanskje vil være mye mer restriktiv i forhold til hva han f, eks kan få utskrevet av fastlege, medisiner på sykehuset, alkoholbruk osv. Mange av de som blir rusmisbrukere i dag, starter med å få forskrevet fra lege, og mange av disse er ganske godtroende. Vil tro at denne karen er langt fra godtroende når det kommer til medisiner. Har jobbet med rehabiliterte rusmisbrukere, og vet at mange av de er kjemperedde for å havne tilbake, og derfor er ekstra obs på slikt. Tenker at denne personen også kan være en som setter veldig stor pris på hvor han har klart å kommet seg, både i forhold til studie og jobb, og derfor kan være ekstra takknemlig for disse godene i dag, i motsetning til mange som tar slikt som en selvfølge. Ingen har en spåkule, så du har ingen garanti for at han ikke kommer til å ruse seg igjen, men den garantien har du ikke uansett hvem du inngår en relasjon med heller ❤️ Er enig i at man ikke har noen garanti for noe, men en større sjanse tar jeg jo dersom jeg velger å fortsette å date denne mannen, fremover en annen Ola Nordmann med plettfritt rulleblad 😅 Men tenker også at han forhåpentligvis er ekstra forsiktig med medisiner, etc. Tror rett og slett jeg må finne ut av om han innehar empati og medfølelse. Om han er kald og kalkulert, eller gjorde en stor feil med å ruse seg, og måtte finansiere eget rusbruk ved å selge selv, etc. Vanskelig.. Anonymkode: 8e68f...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Del Skrevet 8. mai 2024 Hvis han faktisk har vært rusfri i 4 år så ville jeg ikke tenkt på det. Tvert imot, du har en fyr som har vært i helvete og kommet sterk tilbake. Ikke alltid det er bare dumt med en broket fortid. Anonymkode: f216b...2c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå