Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere gjort? Er gravid med andremann og har termin i oktober. Min eldste ble to år i april. Har en emmaljunga nxt90 og en gammel emmaljunga til barnehage. Er litt i stuss om vi burde kjøpe en søskenvogn. Er mye alene siden mannen kjører langtransport, og tenker det er mest praktisk når jeg skal ut med begge.. 

Anonymkode: a0097...d98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to år og ni måneder mellom mine. Vi droppet klassisk søskenvogn. Når minste var bitteliten satt hun mest i bæresjal/sele (ingen av mine har likt bagdelen i vogna uansett). Hadde søskenbrett på hovedvogna ei stund, og kjøpte etterhvert sykkelvogn som også funker som dobbelvogn. Har også ei lita reisetrille eldste noen ganger bruker på tur (om vi er to voksne altså). Ellers er hun en racer på sparkesykkel. 

Ville tenkt på hvordan du bruker vogn i hverdagen og hvor ofte du tror du har behov for at eldste også sitter i vogn. 

Anonymkode: f0475...52a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en brukt Bugaboo Donkey da vi fikk andremann. Eldste var dog litt yngre enn din, 2 år og 3 mnd. Vi brukte vel dobbeltvogn fram til eldste var nesten 3 år. Nå har vi byttet til søskenbrett. 

Anonymkode: 87199...34d

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske lenge til oktober for toåringen din. Mye som kan skje på de månedene mtp evne/vilje til å gå selv, behov for å sove, behov for å hvile beina etc. Kanskje får du en baby som nekter å sove i vogn og bare vil bæres i bæresele, og vipps er du uti mars 2025 før babyen aksepterer vogna og du har en treåring som stort sett kan gå selv og bare trenger søskenbrett innimellom. Med andre ord: Jeg ville ventet og sett an behovet før jeg hadde kjøpt søskenvogn.

Anonymkode: 41894...e16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skader ikke å sjekke Finn om det finnes en rimelig søskenvogn der?

Anonymkode: 6e69c...478

AnonymBruker
Skrevet

22 mnd. mellom våre og vi klarte oss med et sånn brett med sete som man kan feste på barnevogna hvis man skal gå litt lengre :) i tillegg hadde vi sånn sykkel med håndtak som foreldrene kan styre og etterhvert sparkesykkel (men det blir kanskje vanskelig på vinteren hvis du får baby i oktober da😅). Jeg tenker søskenvogn er kjekt hvis dere tenker at de skal duppe samtidig i vogn men våre fikk aldri samme duppetimeplan så vi hadde vogn tilgjengelig når det trengtes (kunne også bruke sovevogna i barnehagen til eldste hvis vi trengte det)

Anonymkode: 98735...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...