Gå til innhold

Klump inni penis - noen som vet hva det er?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skriver her for å finne ut om andre har opplevd noe lignende, og hvordan det har gått. Kjæresten min, som er 64 år, begynte i februar å kjenne på et mildt ubehag i penis. Etter noen uker kjente han en slags klump inni penis. Ikke i form av utslett eller noe sånt utenpå, men en følbar hard klump inni penis - i selve skaftet - litt nedenfor hodet, på undersiden av penis. Han sa han merket et ubehag når vi har sex.

Siden februar, har klumpen blitt bittelitt større, men ikke større enn kanskje 1-2cm. Han fikk time til ultralyd via fastlegen. Der brukte ultralydteknikeren 10 sekunder, ifølge kjæresten min, på å slå fast at dette var "forkalkning." Han sa at det var flere små klumper som kunne sees. Vil de de også vokse seg større, slik at han får flere 2cm klumper inni penissskaftet sitt? Det var betryggende at det ikke er kreft, men jeg bekymrer meg jo veldig, men vil ikke si det til kjæresten min. Prøver å være oppmuntrende og positiv.

Han har time til urolog i midten av mai, ulttalyden var tidlig i april. Tilstanden har ikke forverret seg siden da sier han.

Men altså, når jeg søker på forkalkning i penis, både på norsk og engelsk, kommer det opp noe som heter peyronies sykdom. At penis får harde klumper inni seg, og så får en skarp bøy som muligens vil umuliggjøre sex etter hvert. Blir jo skremt av å lese det. Kan det være noe annet, noe som går over etter en stund av seg selv? Dere som kjenner til dette, er det noe man kan gjøre for å lindre eller stanse utviklingen? Han har lest seg til høydose vitamin e, men ellers har han jo nå ventet i ukesvis på urologtimen som kommer i neste uke.

Er det noen som har opplevd lignende, eller har/har hatt partner som opplevde det? Hvordan gikk det?

Anonymkode: ca672...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

ts: Kan moderator fjerne denne? Den ble postet i to underforum, og tekststørrelsen her ble veldig liten...

Anonymkode: ca672...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...