Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å begynne å gi litt mme. Ikke daglig , men når vi er ute på cafe/besøk. Og kanskje noen måltider hjemme av og til. Er det noen andre som har gjort det slik? Ønsker ikke å slutte med ammingen, og kommer til å fortsette å fullamme de fleste dager. Pumpe morsmelk og gi på flaske er også ett alternativ, men hvordan oppbevare den noen timer ute? 
Babyen er 3 uker 

Forrige barn ammet jeg i 1 år, og ga ingen mme så føler jeg har lite erfaring med mating med flaske. 

Anonymkode: 81fd9...cae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Morsmelk kan oppbevares i intill 4 timer i romtemperatur, så det er jo et alternativ. 

Anonymkode: a2b33...500

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta mme i en tørr flaske og ha med en termos med kokt vann og en med kokt avkjølt vann. Ta det kokte varme vannet oppi først, bland ut, og så det kalde vannet. 

Eller kjøp ferdig mme på boks, er dyrere med mye mer praktisk om det ikke er så ofte 😊

Anonymkode: bd1b9...fb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det, det gikk fint, fikk ikke noen problemer med produksjonen og ammet til over året. Å amme på kveld og natt er det som har mest å si for produksjonen visstnok. 

Utenfor huset brukte jeg sånne små kartonger med MME som jeg åpnet og så bare kastet resten om jeg ikke var hos noen med kjøleskap. Litt dyrt men det var så sjeldent så det var verdt det. Når baby ble eldre ble jeg mer komfortabel med å amme overalt og baby fikk det bedre til (vi slet mye i starten som var en av grunnene til at jeg ikke ønsket å amme så mye offentlig i starten). Praktisk for far også at baby tok flaske og var vant til MME for da var det lettere at han kunne ta med baby ut av huset litt og ikke være så redd for akutt sult 😄 Vår baby var sulten veldig ofte hehe.

Iblant fikk baby litt vondt i magen virket det som da, så måtte passe på å ikke gi for stor porsjon og brukte sakte flaskemating. Men vanskelig å si om det var MME for baby slet generelt med vondt i magen i perioder.

Hjemme hadde vi en boks pulver men husk at det går ut på dato etter åpning, det visste ikke jeg da vi kjøpte tenkte vi kunne ha det pulveret stående lenge. Men det er visst 3 uker eller noe. Så gir man veldig lite så er det bedre med ferdig-kartonger, de kan stå 24 eller 48 timer i kjøleskap etter åpning mener jeg det sto på kartongen. 

Anonymkode: 07a14...28b

AnonymBruker
Skrevet

Skal dere tilfeldigvis til Sverige eller bor like ved så er MME mye billigere der. 

Anonymkode: 07a14...28b

• Liker 1
Skrevet

Gjorde det slik i ett år og det funket veldig fint for oss. Kjøpte klar MME som man ikke trenger å varme opp og er ferdigklar

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi byttet også på. Var ikke noe fast mønster på hvor ofte og når på døgnet barnet fikk MME i stedet for pupp (pappaen ga MME når han matet), og det gikk helt fint. Jeg produserte i utgangspunktet for mye melk, og når vi begynte å bytte på fikk vi melkeproduksjonen ned på et fint nivå. :) Hadde en håndpumpe som jeg brukte mellom matinger hvis det ble fullt. Noen ganger fikk barnet morsmelk i flaske til neste måltid, og andre ganger gikk melka i fryseren. 

Anonymkode: c4936...263

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...