Gå til innhold

Sønn på 15 år spiser ingen frokost før skolen og tr med en brød skive i matpakken.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lite.Jeg blir oppgitt.

Anonymkode: 8bac4...da8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiser mye middag og kvelds da?

Ikke alle er frokost mennesker. 

Anonymkode: 03b74...038

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han tar det  igjen som regel på ettermiddag / kveld.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en av de barna som aldri spiste frokost: Hvorfor? Jo fordi jeg klarte ikke. Jeg var ikke sulten, jeg var ikke radmarger, jeg var bare rett og slett IKKE SULTEN. Jeg klarte ikke å få ned frokost, uavhengig om det var brødskiver, knekkebrød, smoothie. Jeg bare klarte ikke å få det ned. 

Jeg har opplevd å bli tvangsforet med brødskive der jeg blir holdt fast og brødskiven presset i meg. Dette var noen fordi de voksene tenkte at alle MÅ JO spise frokost. Det gjorde vondt verre.

I voksen alder spiser jeg aldri frokost. Man dør ikke av det

Anonymkode: 00b3b...b9f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han tar det igjen seinere på dagen ser jeg ikke problemet.

Selv hadde jeg aldri klart å gå uten frokost, jeg må ha mat innen en time etter at jeg har våknet, ellers er dagen ødelagt. Jeg spiser mye til frokost og lunsj, men dropper gjerne middag og kveldsmat (spiser aldri både middag og kveldsmat, ofte spiser jeg ikke noe etter lunsj).

Anonymkode: 1a796...00e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror han er gammel nok til å kjenne selv om og når han er sulten. Ikke tving på han frokost. Men du kan jo nevne i forbifarten at det er hva han spiser nå som avgjør hvilken høyde han vil få som utvokst... Spiser man for lite og feil i barne- og tenårene, vil man ikke nå sitt fulle vekstpotensiale pga underernæring eller for lite "byggeklosser" i kostholdet. De fleste gutter er jo veldig opptatte av å bli så høye som mulig, så det skader ikke å nevne dette faktum for han en dag dere sitter der og snakker om løst og fast. Ikke trykk det på han når han er stresset om morgenen og morgengretten.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Også? Det er faktisk ikke alle som liker å spise frokost. Det er heller ikke slik at kroppen MÅ ha det. Dette bør du la ligge!

Anonymkode: aaf1a...e9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis han tar det igjen seinere på dagen ser jeg ikke problemet.

Selv hadde jeg aldri klart å gå uten frokost, jeg må ha mat innen en time etter at jeg har våknet, ellers er dagen ødelagt. Jeg spiser mye til frokost og lunsj, men dropper gjerne middag og kveldsmat (spiser aldri både middag og kveldsmat, ofte spiser jeg ikke noe etter lunsj).

Anonymkode: 1a796...00e

Og selv har jeg ikke spist frokost siden barneskolen. Sulten melder seg sjeldent før kl 12 her.

TS bør ta til seg at folk er forskjellige.

Anonymkode: aaf1a...e9c

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hen er normalvektig og klarer seg på skolen er vel det samme. Jeg har aldri spist frokost (ikke som barn engang), og ikke noe særlig lunsj heller. 

Anonymkode: 12f26...44f

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av barna her har spist frokost om morningen siden barnehagealder de er ikke frokostmenneskker.. Men de spiser nok iløpet av en hel dag - det er det som betyr noe 

Anonymkode: c7c23...2b8

AnonymBruker
Skrevet

Frokost er jo helt grusomt. Vi er mange som ikke spiser før ettermiddag/kveld.

Anonymkode: ff55b...2aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke spist frokost siden tidlig på barneskolen, men spiser helt normalt ellers. Har ikke matlyst før lunsjtider. Enkelte er bare sånn :)

Anonymkode: 27126...715

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en som verken spiser frokost eller lunch. Tror han kjøper seg noe av og til men det er sjelden for han bruker lite lommepenger. Vi spiser tidlig middag og han spiser mye både til middag og kvelds så totalen er nok bra. Men bår det blir veldig mye kvelds så er man naturlig nok ikke så sulten på morgenen. Vet ikke om det er så sunt å legge seg med så full mage men han sover godt. Har også tenkt på skoleresultater og generell helse. I tillegg til at jeg synes det er veldig synd hvis noen tror han ikke får mat. Har sendt med masse forskjellig men det havner i søpla så jeg orker ikke kaste bort penger og energi på kreative matpakker.

Anonymkode: 87a88...4a6

AnonymBruker
Skrevet

Må man spise frokost da? Jeg har aldri spist frokost fordi det bare gjør meg kvalm. Ikke alle er frokostmennesker. Om han ikke er anorektisk så ville jeg latt han styre antall måltider selv.

Anonymkode: 558e1...490

AnonymBruker
Skrevet

Husker fortsatt mammas evige mas om dette, var en konflikt mellom oss langt inn i voksen alder, der hun når jeg var på besøk stod klar med yoghurt, energibar, frukt... i gangen, i håp om at. noe skulle friste. Fordi hun ikke fungerte uten mat om morgenen. 

Bare la det være. Han spiser når han er sulten. 

Jeg er nå 40. Gikk ut av videregående og senere mastergrad med toppkarakterer, og har nå stått i en veldig tung jobb i mange år. Mitt første måltid er fortsatt tidligst 12. Ofte løper jeg en liten mil i kupert terreng før jeg spiser også. Så det påvirker hverken konsentrasjon eller fysikk her. 

Anonymkode: d6acf...df9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så lenge han spiser og har normal vekt går det bra. 

Når jeg var ung spiste vi frokost, det gjør jeg ikke lenger. To-tre måltider holder. Jeg spiser når jeg er sulten.

Inaktivitet og overvekt er mer problem.  

digresjon: Cornflakes i usa kjører i disse dager reklamefilmer for å spise cornflakes til middag. Markedsføring for å tjene penger. 

Endret av Sander33
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har også en som verken spiser frokost eller lunch. Tror han kjøper seg noe av og til men det er sjelden for han bruker lite lommepenger. Vi spiser tidlig middag og han spiser mye både til middag og kvelds så totalen er nok bra. Men bår det blir veldig mye kvelds så er man naturlig nok ikke så sulten på morgenen. Vet ikke om det er så sunt å legge seg med så full mage men han sover godt. Har også tenkt på skoleresultater og generell helse. I tillegg til at jeg synes det er veldig synd hvis noen tror han ikke får mat. Har sendt med masse forskjellig men det havner i søpla så jeg orker ikke kaste bort penger og energi på kreative matpakker.

Anonymkode: 87a88...4a6

Hvordan er det usunt å legge seg mett?

Anonymkode: ff55b...2aa

AnonymBruker
Skrevet

Sånn var min også. Lite interessert i mat helt til han ble voksen. Spiste lite middag også,selv om han likte alt. Aktiv idrettsgutt, og det gikk helt fint 🙂

Anonymkode: dcf11...e17

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg godt voksen og kan telle på en hånd de gangene jeg har spist før kl 12, i lange perioder (10 år) har jeg spist et måltid om dagen, ikke noe problem, normal vekt og høyde, kroppen tar det den trenger.

Anonymkode: beb4b...476

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt normalt hos ungdom. Mine spiser heller ikke frokost og noen ganger gidder de ikke å spise matpakka heller. Jeg var for så vidt slik selv på den alderen. 

Anonymkode: 08016...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...