Bønna Skrevet 10. februar 2006 #1 Del Skrevet 10. februar 2006 I debatten om Muhammed-tegningene kommer multikultierne rekende med påstander om at Magazinets ytringer ikke er forenelig med ytringsfrihet, fordi Magazinet tråkker på minoriteter, og minoritetene må beskyttes mot slike ytringer fra majoritetsmiljøer(?) som Magazinet. Fakta faen er at det er Magazinet som representerer minoriteten i dette tilfellet. I Oslo består nå 32 prosent av befolkningen av mennesker med ikke-vestlig etnisk bakgrunn (og raskt voksende), hvor flertallet er muslimer. Det er cirka 160 000 mennesker, bare i Oslo. I seg selv utgjør det Norges tredje største by. Hvor mange lesere har Magazinet? Det er ingen tvil om at det er Magazinet som representerer minoriteten i denne saken. Dermed blir påstanden om at man skal beskytte minoritetene fra slike ytringer fra avisen Magazinet ganske hul. I virkeligheten ønsker multikultierne å beskytte sin egen multikulti-ideologi fra kritikk. Realiteten er at multikultierne bruker det isolerte Magazinet som rambukk for å forsvare sin egen lille ide. Ideen om det multikulturelle fellesskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #2 Del Skrevet 10. februar 2006 Hadde du kuttet ut det der multikulti et eller annet greiene så kunne jeg vært enig med deg. Når ulike kulturer møtes så vil det dukke opp problemer, det betyr ikke at det er noe som bør unngås. Jeg tror det er en berikelse. Ikke alt ved vår egen kultur er så fantastisk heller og jeg tror vi blir bedre istand til å vurdere gode og negative sider ved kulturen vår bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 11. februar 2006 Når ulike kulturer møtes så vil det dukke opp problemer, det betyr ikke at det er noe som bør unngås. Jeg tror det er en berikelse. ← Her ser vi tydelig at det er denne lille ideen sin multikultierne nå ser truet. For denne lille ideen sin er de villig til å droppe ytringsfriheten og vekke til live blasfemiparagrafen som har ligget i dvale i 73 år. Jeg på min side tror ikke innvandring er en berikelse for noen av oss. Like barn leker best. Homogene samfunn fungerer bedre enn heterogene samfunn. De siste dagers hendelser tror jeg bare er en forsmak på det som vil komme. Dette vil eskalere i takt med at Europas muslimer, på grunn av innvandringspolitikken, i fremtiden vil utgjøre en stadig større andel av Europas befolkning. Berikelse tror jeg det først kan være dersom vi reiser hjem til våre respektive områder etter at vi har møttes for å utveksle kulturer. De kan komme hit på besøk til oss, og vi kan komme dit på besøk til dem. Men jeg tror det vil bli alt annet enn berikende at de trenger seg inn på våre områder eller omvendt. Enkelte mennesker er rett slett for forskjellige til at det er hensiktsmessig at de lever sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå