Gå til innhold

trene opp blære igjen, etter urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blære blir nok mye mer "ssensitiv" etter en sånn infeksjon, ettersom man har gått veldig mye oftere på do når man hadde infeksjonen. 

Så hvordan burde man trene opp igjen blære til å holde seg. Samtidig som man burde forsøke å ikke få flere infeksjoner? Dersom man begynner å holde seg mer og mer, så blir det vel økt risiko for at man får urinveisinfeksjon flere ganger ettersom urin blir liggende i blæren lenger før man tømmer seg.    

Anonymkode: ec77d...ff7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha vært svært forsiktig med slik opptrening, og uansett ventet til blæra har fått ro leeenge. Vil tro det vil rette seg av seg selv etter som tiden går etter en UVI. Men selv om en greier å holde seg, så vil det ikke være bra å gå for få ganger på toalettet i løpet av en dag. (4-7 ganger er normalt)

Hilsen ei med ødelagt blære med arrvev pga ofte UVI i barndom/ungdom.

Anonymkode: d90fd...9db

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Pass også på å tømme ordentlig når du er på do, så det ikke ligger resturin igjen :)  Du kan f.eks reise deg opp etter du har tisset og bevege litt på deg og så tisse igjen.

Anonymkode: 380a5...25a

AnonymBruker
Skrevet

hvor lang tid burde det egentlig ta før blære og sånn faktisk blir relativt normalt igjen da??    

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

hvor lang tid burde det egentlig ta før blære og sånn faktisk blir relativt normalt igjen da??    

Det kommer an på når immunforsvaret ditt får henta seg inn igjen etter vinteren. Immunforsvaret funker bedre om sommeren enn om vinteren, så det blir trolig bedre nærmere sankthans.

Sol ser ut til å være et stikkord for å få innunforsvaret oppegående nok til å håndtere infeksjoner på egen hånd. 

Anonymkode: 81e51...f48

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hatt noe behov for noe opptrening etter uvi. Passer på å tømme blæren skikkelig, og før jeg kjenner at jeg MÅ tisse NÅ. Utover det så er blæren og kapasiteten tilbake til normalen kort tid etter jeg har hatt uvi. 

Anonymkode: b0b81...142

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt UVI i vinter, og hadde vondt i urinrøret lenge etter. Tissetrengt osv. men ingen bakterier påvist. Begynte å ta d-mannose som er et kosttilskudd og smertene ga seg med en gang. Anbefaler det sterkt til alle som sliter med UVI 

Anonymkode: 30fad...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...