AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Blære blir nok mye mer "ssensitiv" etter en sånn infeksjon, ettersom man har gått veldig mye oftere på do når man hadde infeksjonen. Så hvordan burde man trene opp igjen blære til å holde seg. Samtidig som man burde forsøke å ikke få flere infeksjoner? Dersom man begynner å holde seg mer og mer, så blir det vel økt risiko for at man får urinveisinfeksjon flere ganger ettersom urin blir liggende i blæren lenger før man tømmer seg. Anonymkode: ec77d...ff7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #2 Skrevet 8. mai 2024 Ville ha vært svært forsiktig med slik opptrening, og uansett ventet til blæra har fått ro leeenge. Vil tro det vil rette seg av seg selv etter som tiden går etter en UVI. Men selv om en greier å holde seg, så vil det ikke være bra å gå for få ganger på toalettet i løpet av en dag. (4-7 ganger er normalt) Hilsen ei med ødelagt blære med arrvev pga ofte UVI i barndom/ungdom. Anonymkode: d90fd...9db 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Skrevet 8. mai 2024 Pass også på å tømme ordentlig når du er på do, så det ikke ligger resturin igjen Du kan f.eks reise deg opp etter du har tisset og bevege litt på deg og så tisse igjen. Anonymkode: 380a5...25a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #4 Skrevet 8. mai 2024 hvor lang tid burde det egentlig ta før blære og sånn faktisk blir relativt normalt igjen da?? Anonymkode: ec77d...ff7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #5 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): hvor lang tid burde det egentlig ta før blære og sånn faktisk blir relativt normalt igjen da?? Anonymkode: ec77d...ff7 Det kommer an på når immunforsvaret ditt får henta seg inn igjen etter vinteren. Immunforsvaret funker bedre om sommeren enn om vinteren, så det blir trolig bedre nærmere sankthans. Sol ser ut til å være et stikkord for å få innunforsvaret oppegående nok til å håndtere infeksjoner på egen hånd. Anonymkode: 81e51...f48
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #6 Skrevet 9. mai 2024 Ikke hatt noe behov for noe opptrening etter uvi. Passer på å tømme blæren skikkelig, og før jeg kjenner at jeg MÅ tisse NÅ. Utover det så er blæren og kapasiteten tilbake til normalen kort tid etter jeg har hatt uvi. Anonymkode: b0b81...142
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #7 Skrevet 19. mai 2024 Jeg har hatt UVI i vinter, og hadde vondt i urinrøret lenge etter. Tissetrengt osv. men ingen bakterier påvist. Begynte å ta d-mannose som er et kosttilskudd og smertene ga seg med en gang. Anbefaler det sterkt til alle som sliter med UVI Anonymkode: 30fad...d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå