Gå til innhold

Når en kvinne ønsker at mannen blir litt mer "på" igjen, hjelper det å ta et skritt tilbake/distansere seg litt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I følge psykologien er vi jo skrudd sammen slik at dersom en du liker lener seg litt tilbake, tar et skritt tilbake, så lener den andre seg gjerne litt frem mot det mennesket.... Og vice versa. 

Men hvordan få til dette i praksis? Jeg har en mann i livet mitt som har vært så ", på" og virkelig jaktet på meg. Nå som jeg har lent meg mye mot han, er det som om han tror at han "har meg", og det har han ikke. Jeg ønsker oppleve at han kjemper litt for meg, jeg blir engstelig når han nå er veldig laid back, Ikke så På lenger. 

Og jeg tror det er blitt slik fordi han vet han har meg. Vi mennesker vil ofte ha det vi ikke kan få og higer etter det. Han har feks aldri fått sex enda, men jeg vet han vil. Men jeg har gjort den tabben å være altfor på selv, altfor mye interesse fra min side. 

Hvordan gå frem for å få han til å jakte meg igjen, ville ha meg og treffe meg oftere? Noen råd? 

Anonymkode: 30a6e...686

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fult ut tenkelig at han blir mer på om du ignorerer han litt. Men det er usannsynlig det blir noe forhold av dette når han gjør deg utrygg alt før dere har hatt sex.i

Vil råde deg til å bare drite i hele mannen og finne en mann som får deg til å føle deg trygg, ønsket, inkludert, som bare vil være sammen med deg i all ledig tid og litt til, som sier han er forelsket i deg, gir deg komplimenter og spør hva du skal i sommer..

Anonymkode: d32b6...177

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I følge psykologien er vi jo skrudd sammen slik at dersom en du liker lener seg litt tilbake, tar et skritt tilbake, så lener den andre seg gjerne litt frem mot det mennesket.... Og vice versa. 

Men hvordan få til dette i praksis? Jeg har en mann i livet mitt som har vært så ", på" og virkelig jaktet på meg. Nå som jeg har lent meg mye mot han, er det som om han tror at han "har meg", og det har han ikke. Jeg ønsker oppleve at han kjemper litt for meg, jeg blir engstelig når han nå er veldig laid back, Ikke så På lenger. 

Og jeg tror det er blitt slik fordi han vet han har meg. Vi mennesker vil ofte ha det vi ikke kan få og higer etter det. Han har feks aldri fått sex enda, men jeg vet han vil. Men jeg har gjort den tabben å være altfor på selv, altfor mye interesse fra min side. 

Hvordan gå frem for å få han til å jakte meg igjen, ville ha meg og treffe meg oftere? Noen råd? 

Så slitsomt å måtte jakte på  noen eller bli jaktet på i stedet for å ha fokus på fellesskap og tostemt utvikling 😅

Anonymkode: 33388...4c3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er fult ut tenkelig at han blir mer på om du ignorerer han litt. Men det er usannsynlig det blir noe forhold av dette når han gjør deg utrygg alt før dere har hatt sex.i

Vil råde deg til å bare drite i hele mannen og finne en mann som får deg til å føle deg trygg, ønsket, inkludert, som bare vil være sammen med deg i all ledig tid og litt til, som sier han er forelsket i deg, gir deg komplimenter og spør hva du skal i sommer..

Anonymkode: d32b6...177

Det er dine ord at han gjør meg utrygg og ikke spør hva jeg skal i sommer (for å nevne noe). Han gjør meg ikke utrygg (joda jeg skrev jeg kan bli litt engstelig, men ikke alvorlig grad) og han spør hva jeg skal i sommer. Jeg savner bare at han er litt mer på og ikke tar meg for gitt. Han vet på en måte at han "har meg" nå og dermed opplever jeg at han tar meg for gitt litt mer enn før. Hvordan endre dette? 

Gjest ZarahSweet
Skrevet

Tenker at dere begge er umoden og usikker om dere føler dere må «jakte» på hverandre.

Da jeg møtte kjæresten var det null jakt. Det var en kjemi vi begge kjente var verdt å satse på. Og begge er like flinke å vise med ord og handling at vi er glad i hverandre og ønsker å satse på oss.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg droppet hun forrige jeg datet, som jeg forøvrig var blitt veldig glad i. Skulle gjerne satset på henne, men hun var besatt av denne jakten. Det skaper bare usikkerhet, når man er nødt til å skyve noen bort hele tiden for å kjenne på bekreftelsen at de alltid kommer tilbake, eller gjør de det? Jeg hadde nok droppet deg også om jeg lærte at dette var et trekk ved deg.

Anonymkode: e64fc...e9d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du føler du må spille spill for å opprettholde interessen hans har du valgt feil mann, eller du er feil i forhold til ham. 

Anonymkode: caa9d...d60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg droppet hun forrige jeg datet, som jeg forøvrig var blitt veldig glad i. Skulle gjerne satset på henne, men hun var besatt av denne jakten. Det skaper bare usikkerhet, når man er nødt til å skyve noen bort hele tiden for å kjenne på bekreftelsen at de alltid kommer tilbake, eller gjør de det? Jeg hadde nok droppet deg også om jeg lærte at dette var et trekk ved deg.

Anonymkode: e64fc...e9d

Samme her. Usjarmerende trekk uansett kjønn

Anonymkode: f2071...aa3

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også risikere at han skrur helt av, og begynner å se andre steder.

Anonymkode: 62933...986

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt individuelt.

jo mer tilbaketrukket og lite initativ det er fra partneren min, jo mer tilbaketrukket og lite initiativ tar jeg.

For meg er «jakt» helt uinteressant. Jeg gidder ikke å stå andvarlig for å dekke andre sitt behov for oppmerksomhet, nærhet, intimitet/sex, uten at de legger inn samme innsats og initiativ selv.

Jeg går faktisk heller uten, en å bli med på et sånt type «spill». Kostet meg ikke en kalori 😊

Anonymkode: 83baf...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Du virker å ha feil fokus. Bruken av uttrykket "få sex" er dessuten et varsellys. Er det en genuin interesse fra begge parter, så hadde dere ikke behøvd dette dumme spillet.

Anonymkode: 6670d...0cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...