AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Ser på 17 mai fra Oslo.. skjønner ikke at folk orker å presse seg opp Karl Johan i folkemengden med bunad. Kø overalt, og bare kaos og mas. Virker som 17. Mai i Oslo er like stort som julaften. her på bygda rusler vi i tog, spiser is, barna leker og vi griller. Tar noen lodd og er hjemme igjen i 16 tiden. glad jeg slipper denne travle dagen i storbyen Anonymkode: ad316...ed4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Jeg har bodd i Oslo siden tidlig i tjueårene, og har aldri vært i nærheten av Karl Johans gate på 17.mai. Det er mange lokale feiringer rundt omkring, lokale barnetog, konserter, spisesteder osv. Barna er blitt store, og mens de er ute med venner, hygger vi oss med venner, lang frokost, grilling, utepils, is og kaker. Anonymkode: 3a407...e0b 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ser på 17 mai fra Oslo.. skjønner ikke at folk orker å presse seg opp Karl Johan i folkemengden med bunad. Kø overalt, og bare kaos og mas. Virker som 17. Mai i Oslo er like stort som julaften. her på bygda rusler vi i tog, spiser is, barna leker og vi griller. Tar noen lodd og er hjemme igjen i 16 tiden. glad jeg slipper denne travle dagen i storbyen Anonymkode: ad316...ed4 Ok, men da holder du deg på bygda, går en runde rundt gamlehjemmet/rådhuset eller skolen og så får barna i Oslo gleden av å se kongen, dra på tivoli og nyte sin "julaften-stemning". Faktisk er det større enn jula for mange av de små. Er ikke det bare fint da? Ungene i slekta her ELSKER å komme til Oslo på 17.mai og snakker om det i lang tid etterpå. Hvorfor dette behovet for å fortelle hva du ikke vil ha og dra andres foretrukne feiring ned i søla? Er det mulig å fremstå mer bitter enn når man bryr seg om hvordan folk langt vekk har stor glede av og feirer noe? 😂 Anonymkode: 46bae...707 6 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #4 Skrevet 8. mai 2024 Hele mitt liv har 17.mai vært nesten like stort som julaften. Full rulle fra morgen til kveld (lærer-, korps-, 17.mai komité-foreldre, med speider, kor og andre opptredener i tillegg, fest fra frokost til midnatt). Det var på et lite sted, nå bor jeg i Oslo og elsker det fortsatt, holder på med planlegging og forberedelser nå. Anonymkode: b23c1...494 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #5 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser på 17 mai fra Oslo.. skjønner ikke at folk orker å presse seg opp Karl Johan i folkemengden med bunad. Kø overalt, og bare kaos og mas. Virker som 17. Mai i Oslo er like stort som julaften. her på bygda rusler vi i tog, spiser is, barna leker og vi griller. Tar noen lodd og er hjemme igjen i 16 tiden. glad jeg slipper denne travle dagen i storbyen Anonymkode: ad316...ed4 Her i Oslo gleder ungene seg stort til 17.mai. Musikanten i korpset har masse ekstraøvelser med korpset nå i forkant. De har laget en kul dans som skal fremføres foran slottet. Etter barnetoget så er det feiring på skolen med leker, is, pølser og kake. Null stress. Eller litt stress er det for meg som har kisokansvaret og må være på skolen fra morgenen av og gjennom hele dagen, i år som i fjor (er i korpsstyret). Anonymkode: 56ada...e5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Skrevet 8. mai 2024 Da er det bra du ikke bor her da. I Molde er det først barnetog med barnehager og skoler klokken 10, så er det gjerne arrangement på skolene, og oppmøte til borgertog klokken 16. Så her har den dagen også vært en av de aller travleste i løpet av året. Så mat har en spist i full fart i løpet av dagen. I Oslo er det vel kun ett tog. Anonymkode: 06f50...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå