Gå til innhold

Loppebitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Datteren min er full av myggestikklignende stikk over hele kroppen, og har ikke fått uforstyrret søvn over flere dager nå. Hun er fryktelig plaget og klør og gråter og klør og gråter. Etter å ha googlet litt så tror jeg det kan være bitt fra fuglelopper da det er litt tidlig for myggstikk enda. Har forsøkt med eurax uten effekt, og har lest at allergitabletter kan hjelpe mot kløen for de som er sterkt plager. 
Er det noen som har forsøkt å gi det til barnet sitt mot innsektsbitt? Hjalp det?

Anonymkode: 0f572...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du byttet laken? Det er veldig uvanlig med bitt over hele kroppen. Jeg hadde tatt med barnet til legen asap

Anonymkode: ca710...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytt på sengen ganske ofte nå. Ha igjen vinduet på soverommet hennes og luft med andre vindu i huset og ha døren hennes lukket. Også fungerer det med aloe vera på stikkene, ganske effektivt:) Hilsen ei som har vært plaget med fuglelopper i mange år. Ps: det hjelper også å fryse dyna og puta som det gjør med midd:)

Anonymkode: 3550d...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Datteren min er full av myggestikklignende stikk over hele kroppen, og har ikke fått uforstyrret søvn over flere dager nå. Hun er fryktelig plaget og klør og gråter og klør og gråter. Etter å ha googlet litt så tror jeg det kan være bitt fra fuglelopper da det er litt tidlig for myggstikk enda. Har forsøkt med eurax uten effekt, og har lest at allergitabletter kan hjelpe mot kløen for de som er sterkt plager. 
Er det noen som har forsøkt å gi det til barnet sitt mot innsektsbitt? Hjalp det?

Ja, får allergimedisin til ene barnet her hvert år fordi hun reagerer kraftig på myggstikk. Hjelper VELDIG bra og redder nattesøvnen. Ta kontakt med lege. Men bli kvitt loppene også da ;) 

Anonymkode: b5ca7...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips! Har vært på apoteket og kjøpt zyrtec og hydrokortisonkrem nå, så håper på en bedre netter fremover.

Skal skifte på alle senger, men tror ikke det er der de holder til da hun får nye bitt enten uansett hvilken seng hun siver i. Mistenker at det kommer fra kattene våre, så bør ringe veterinær også, kanskje de har noe middel vi kan gi dem 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde slikt når jeg var liten, og allergimedisin hjalp. Ville kanskje ikke brukt hydrokortison da - du får spørre på apotek. Det er ift  at hvis hun klær seg er det greit st immunforsvaret ikke er ekstra dempet der det er sår, men spør de på apoteket eller lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sjekk ventiler, tak og takrenner for fuglereir. Er det reir, MÅ dere fjerne det

og spraye etterpå.

Får dere slikt (fuglelopper, som slltid følger med reir)  i hus, må dessverre huset saneres. Muligens må dere bytte ut alt av tekstiler (sofa, seng, tepper, Tilogmed bøker)  også, da fuglelus/lopper er så å si umulig å bli kvitt og har en livssyklus på 18 mnd. 

Anonymkode: 23ad8...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Sjekk ventiler, tak og takrenner for fuglereir. Er det reir, MÅ dere fjerne det

og spraye etterpå.

Får dere slikt (fuglelopper, som slltid følger med reir)  i hus, må dessverre huset saneres. Muligens må dere bytte ut alt av tekstiler (sofa, seng, tepper, Tilogmed bøker)  også, da fuglelus/lopper er så å si umulig å bli kvitt og har en livssyklus på 18 mnd. 

Anonymkode: 23ad8...db7

Har lest at det ikke er noen fare å få de i hus, og at de overlever innendørs maks 14 dager. Kan kun leve av fugleblod, og er for tørt innendørs for dem til å kunne overleve. 
Bor i helt nytt hus så tviler på at det er noe reir her, men skal holde utkikk. Tipper kattene har dratt det med seg inn. Har fått resept på loppemiddel fra veterinær. Håper aller mest at hun har blitt bitt når hun har lekt ute, men det er sikkert litt for optimistisk å håpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...