AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 For to måneder siden leverte jeg en anmeldelse til politiet etter en nettsvindel. Jeg mottok en bekreftelse på anmeldelsen men siden har det vært stille. Er det et godt tegn at man ikke har hørt noe mer enda? Hvor lang tid pleier det å ta før man hører noe mer? Anonymkode: 1d85b...e47
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Henlagt, selvfølgelig 😕 Anonymkode: bc93d...685 5
Brunello Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Litt stygt sagt, men henlagt om det ikke er noe veldig grovt. 3
AnonymMisbruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: For to måneder siden leverte jeg en anmeldelse til politiet etter en nettsvindel. Jeg mottok en bekreftelse på anmeldelsen men siden har det vært stille. Er det et godt tegn at man ikke har hørt noe mer enda? Hvor lang tid pleier det å ta før man hører noe mer? Anonymkode: 1d85b...e47 Det blir henlagt. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 Ville ha gått på stasjonen og hørt, men det er mest sannsynlig henlagt 🫤 Jeg anmeldte en som prøvde å slå meg ned på byen for noen år siden, ventet i flere måneder. Da jeg endelig mottok brev fra politiet var saken blitt henlagt.... politiet bryr seg ikke 😑 Anonymkode: 4bd27...86f 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Jeg har forventet at det antagelig blir henlagt. Men trodde det skjedde omtrent umiddelbart. Man får beskjed om og når den blir henlagt? Anonymkode: 1d85b...e47
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har forventet at det antagelig blir henlagt. Men trodde det skjedde omtrent umiddelbart. Man får beskjed om og når den blir henlagt? Anonymkode: 1d85b...e47 Du får beskjed ja. Anonymkode: 5e377...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For to måneder siden leverte jeg en anmeldelse til politiet etter en nettsvindel. Jeg mottok en bekreftelse på anmeldelsen men siden har det vært stille. Er det et godt tegn at man ikke har hørt noe mer enda? Hvor lang tid pleier det å ta før man hører noe mer? Anonymkode: 1d85b...e47 De henlegger grov vold, så dette vil med størst sannsynlighet bli henlagt. Det vil du få beskjed om når den tid kommer.. Anonymkode: 1c5f1...a2a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 Mye henlagt og mye smultringer Anonymkode: 84109...788 2
Stor pike Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 Svindelsaker er omtrent umulig å etterforske derfor blir det henlagt. Har anmeldt en sånn sak selv, og de var tydelige på det. Dumt at det er sånn, men bra det blir registrert. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 Jeg ble innkalt til vitneavhør en gang jeg var vitne til en som ble slått ned midt på åpen gate, helt uprovosert. Saken ble henlagt. Anonymkode: e520d...319
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ville ha gått på stasjonen og hørt, men det er mest sannsynlig henlagt 🫤 Jeg anmeldte en som prøvde å slå meg ned på byen for noen år siden, ventet i flere måneder. Da jeg endelig mottok brev fra politiet var saken blitt henlagt.... politiet bryr seg ikke 😑 Anonymkode: 4bd27...86f Politiet bryr seg, kanskje faktisk mest av alle. Den du med rette kan rette frustrasjon mot er regjeringen, og videre de som har valgt den aktuelle regjeringen. For å si det banalt, hvis det sto mellom å etterforske hvem som prøvde å slå deg ned på byen eller å etterforske hvem som har misbruk/spredd overgreps materiale. Hva hadde du valgt? Anonymkode: e8dc4...0c5 1 1
tirben Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 Jeg leverte en anmeldelse i januar. Fikk bekreftelse på at anmeldelsen var mottatt, så hørte jeg ikke noe mer. Jeg tok etterhvert kontakt og spurte om de trengte flere opplysninger. Politiet svarte at de enda ikke hadde hatt tid til å avhøre den andre parten. Så i forrige uke fikk jeg beskjed om at saken var henlagt av kapasitetsårsaker.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #14 Skrevet 8. mai 2024 99.9999999999 prosent sannsynlighet for at hele saken kommer til å bli henlagt... Anonymkode: a696c...6e3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #15 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For to måneder siden leverte jeg en anmeldelse til politiet etter en nettsvindel. Jeg mottok en bekreftelse på anmeldelsen men siden har det vært stille. Er det et godt tegn at man ikke har hørt noe mer enda? Hvor lang tid pleier det å ta før man hører noe mer? Anonymkode: 1d85b...e47 Den blir henlagt pga bevisets stilling. Anonymkode: 08bfa...191
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #16 Skrevet 8. mai 2024 Henlagt. Men ikke diss politiet. Det er de som sitter i toppen i Politidirektoratet, justisdepartementet, Stortingets justiskomité og hele Stortinget som har skylden. Norge er ett av veldig få land i verden, med treårig politiutdannelse (bachelor), hvor du har en så høy andel arbeidsledige av nyutdannede politifolk. Tenk på det, i fjor fikk kun 4 av nesten 400 nyutdannede politifolk fast jobb. Og 6 av 10 helt uten arbeid. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kun-4-av-nesten-400-nyutdannede-politifolk-fikk-fast-jobb/16132477/ Det er så skandaløst som det kan bli. Og så klager man over den økte kriminaliteten og kriminelle som feks tar over enkelte områder i Oslo. Så om du klager over at saken din blir henlagt kan du takke våre kjære politikere og de som sitter på toppen i Politidirektoratet. Anonymkode: 53f02...861
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #17 Skrevet 8. mai 2024 Viss stat/kommune anmelder, så skjer det noe. Viss privatperson anmelder, blir det henlagt. Anonymkode: e8d2c...3b6
IkkeStudentLenger Skrevet 8. mai 2024 #18 Skrevet 8. mai 2024 Var nylig sak om politiet i Innlandet som ikke hadde kapasitet til annet enn mordsakene. De hadde til og med henlagt mistenkelig dødsfall da de ikke hadde kapasitet til å etterforske om det var ulykke eller drap!
William_S Skrevet 8. mai 2024 #19 Skrevet 8. mai 2024 Politiet har ikke uendelig med kapasitet. Svindelsaker på nett er så å si umulig å etterforske da de mest sannsynlig sitter i utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå