AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Første fødsel tok ca 6 timer fra start til slutt. Dere som har lignende erfaring og har fått flere barn senere, hvor lang tid tok fødsel nr 2? 6 timer er vel litt effektivt, men ikke super raskt? Kjente uansett at den var intens nok for min del, litt engstelig for en fødsel på typ 3 timer. Venter nr 2 om noen mnd. Anonymkode: 4dec4...93d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 6 timer fra første rie, mener du? min første fødsel var 14 timer fra første rie til baby var ute, min andre fødsel var 15 timer fra første rie til hun var ute. Så en time lengre, men jeg fikk epidural andre gang som kan bidra til en noe lengre fødsel. Aktiv fødsel (altså fra 4 cm åpning) var ca. 4 timer med begge Anonymkode: 4ba5b...60f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Første gang bruker man gjerne mye lengre tid enn ved senere fødsler. Jeg brukte mye lengre tid enn deg på nr 1, kortere tid på nr 2, på nr 3 brukte jeg ca 1 time hvorav kun 5min ble regnet som aktiv fødsel… Anonymkode: f9dbe...8a6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 1 fødsel var 35 timer fra jeg fikk fødestue. (Hadde hatt rier lenge allerede) 2 fødsel. Fikk rier som var så vonde at jeg ikke klarte å bli hjemme. Fikk fødestue på 2 cm og fødte etter 1 time og 25 min. Anonymkode: cd623...1da
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Første gang bruker man gjerne mye lengre tid enn ved senere fødsler. Jeg brukte mye lengre tid enn deg på nr 1, kortere tid på nr 2, på nr 3 brukte jeg ca 1 time hvorav kun 5min ble regnet som aktiv fødsel… Anonymkode: f9dbe...8a6 Det siste der er så vanvittig kort hvordan gikk det, fikk du skader? Anonymkode: a96d6...300
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Jeg hadde aktiv fødsel på 6 timer med nr 1. Men totalt sett tok den noen timer til fordi babyen lå som stjernekikker og dermed stod litt fast. Fødsel nr 2 tok 1,5 time fra jeg forstod jeg hadde rier, hvor lang aktiv fødsel var vet jeg ikke, for rakk aldri å bli sjekket. Babyen festet seg tidlig og lå langt nede i bekkenet. Førstemann festet seg ikke. Fødsel nr 2 og 3 var nokså like. Bare at fødsel nr 2 startet med rier og nr 3 med vannavgang. Anonymkode: cae28...60b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 6 timer fra første rie, mener du? min første fødsel var 14 timer fra første rie til baby var ute, min andre fødsel var 15 timer fra første rie til hun var ute. Så en time lengre, men jeg fikk epidural andre gang som kan bidra til en noe lengre fødsel. Aktiv fødsel (altså fra 4 cm åpning) var ca. 4 timer med begge Anonymkode: 4ba5b...60f Ja, fra man skjønner at noe er på gang😅 Vannet mitt gikk helt plutselig ca 06.00 og riene kom for fullt med en gang, hun var ute 13.30 ts Anonymkode: 4dec4...93d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 Første fødsel varte 17 timer, fra første rie til babyen var ute. Men fra 4 cm åpning, til babyen var ute, tok det 30 min. Så jeg fikk beskjed om at neste gang jeg skulle ha barn, så måtte jeg reise til sykehuset ved første rie, for det kom til å gå raskt. Og andre gang så tok det 1,5 time fra første rie, til babyen var ute. Anonymkode: 92990...b76
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Første fødsel tok ca 6 timer fra start til slutt. Dere som har lignende erfaring og har fått flere barn senere, hvor lang tid tok fødsel nr 2? 6 timer er vel litt effektivt, men ikke super raskt? Kjente uansett at den var intens nok for min del, litt engstelig for en fødsel på typ 3 timer. Venter nr 2 om noen mnd. Anonymkode: 4dec4...93d Aktiv fødsel nummer 1, 3.5t. Aktiv fødsel nummer 2, 1.5t. Første rie er ukjent med nummer en fordi det ikke slo ut noe på maskinen, følte bare kynnere og ingen smerter. Det var ingen som trodde at jeg hadde rier før aktiv fødsel. Men merket noe på kroppen ca 4 timer før aktiv fødsel. Nummer to slo heller ikke rier ut på maskinen, var satt i gang. Hadde kun smerter frem til aktiv fødsel. Anonymkode: f1daf...51a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #10 Skrevet 8. mai 2024 5 timer med førstemann (fra spontan vannavgang til hun var ute) og andre tok 1 time fra første rie til han var ute😊 Anonymkode: 17661...f21
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #11 Skrevet 8. mai 2024 Min første fødsel varte ca 6 timer fra første rie. Men de 4 første timene var veldig rolige, med god tid mellom hver rie. Jeg hang opp klesvask, og stoppet og konsentrerte meg om pusten mens rien var der, før jeg fortsatte med vasken. Så gikk vannet, og de 2 siste timene var intense, med rier som var mye vondere og skled over i hverandre uten noen pause hvor jeg hadde vært i stand til å gjøre noe som helst mellom. Andre fødsel tok 2 timer fra første tegn. Men da startet det med at vannet gikk, og så rett på de intense riene. I epikrisen fra føden står det "aktiv fødsel 1 time", men jeg hadde 8 cm da vi kom til føden, og jeg tror aktiv fødsel egentlig varte omtrent 2 timer begge ganger. Så fødslene var veldig like. Det var den "behagelige" fasen jeg ikke fikk med andre gang. Men så behagelig at det gjorde noe var ikke den heller. Andre fødsel, og de to siste timene av første fødsel var veldig likt. Anonymkode: 2b7d4...45d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #12 Skrevet 8. mai 2024 Barn 1 20 timer, barn 2 10 timer, barn 3 10 timer. Anonymkode: 8da9f...8d8
Cezanne Skrevet 8. mai 2024 #13 Skrevet 8. mai 2024 Min første var ca 6 timer, og nr to var ca 3,5 timer. Gikk helt fint, men er bare å komme seg til sykehuset når du kjenner noe 🙂
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #14 Skrevet 8. mai 2024 Første 7 timer og andre 4 timer. Fra vannet gikk, det var det første tegnet. Riene startet litt senere. Helt topp 👍 Anonymkode: 59d31...d4e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #15 Skrevet 8. mai 2024 Fødsel 1: rundt 6 timer Fødsel 2: rundt 3 timer Fødsel 3: 1,5 time Fødsel nummer 2 var den "beste" fødselen. Anonymkode: 01f42...f22
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #16 Skrevet 8. mai 2024 Ca samme tid som deg fra første rie til babyen var ute. Med andre tok det 3,5 time fra rie til fødsel. Med tredje tok det rundt en time. Ingen skader heldigvis. I etterkant er jeg glad for at det gikk fort og at jeg slapp timesvis med smerter selv om det var veldig intenst midt i det. Anonymkode: 46beb...70a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #17 Skrevet 8. mai 2024 Førstemann tok 6 timer fra første rie og vannavgang til han var ute. Pressrier og aktiv fødsel i 45min. Andremann tok 8! Lange trege timer fra vannavgang. Tredjemann tok 20(!) Timer fra vannavgang til rier og fødsel... Anonymkode: f3380...8d2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #18 Skrevet 8. mai 2024 Nummer 1 - 7 timer fra spontan vannavgang til hun var ute, ca 2,5-3 timer aktiv fødsel. Nummer 2 - 4,5 time fra første rie til hun var ute, ca 2-2,5 time aktiv fødsel. Anonymkode: 04a32...677
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #19 Skrevet 9. mai 2024 Første tok 6 timer fra første rie. Vannet hadde da gått ca 1 døgn i forveien. Intens fødsel med stormrier fra start. Andre fødsel vet jeg ikke helt, da fødselen startet med kynnere. Tok lang tid før jeg skjønte noe var på gang. Dro til sykehuset da jeg forstod det var rier, men det var opp til 12 min mellom og ikke regelmessig (sykehuset ville derfor ikke ha meg inn, men jeg argumenterte med at jeg hadde født raskt før). Ungen var ute 1,5 time etter jeg kom til sykehuset. Så fødsel nummer to hadde et helt annet forløp og varte totalt sett mye lenger enn første. Anonymkode: df5e7...205
Arkana Skrevet 9. mai 2024 #20 Skrevet 9. mai 2024 Det er vanlig at første fødsel er den som tar lengst tid. Det er ikke nødvendigvis slik at fødslene blir raskere og raskere for hver gang, men flergangsfødende bruker kortere tid enn førstegangsfødende. Selv tok mine tre fødsler hhv 16 timer, 2 timer og den siste bare 24 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå