AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Etter skilsmisse hvor X er hevngjerrig og sliter med psykiske plager, har jeg ikke lenger kontakt med min sønn. Hun har sagt at hun ikke vil at jeg skal ha kontakt, og han har valgt side, hennes. Har nå gått 5 år uten særlig kontakt, og han er nå litt over 18 år. Da mor er psykisk ustabil kan han ikke bo hos henne, og har derfor ingen fast bopel. Jeg har sagt han kan bo hos meg. Men han sa at han var redd mora skulle bryte all kontakt med han. Pga alt dette så ruser han seg og er i mye trøbbel med politiet. Jeg er veldig trist og fortvilet, da jeg bare ønsker han det beste, uansett om han vil ha kontakt med meg eller ikke. Han svarer ikke på tlf eller meldinger. Jeg er etablert med hus bil og gjeldfri, har aldri ruset meg. Det er grusomt deprimerende. Jeg bare venter på tlf om at han er død. Jeg vet ikke engang om jeg får beskjed om han dør. Hva skal en gjøre i en slik situasjon? Anonymkode: 5aede...309 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Etter skilsmisse hvor X er hevngjerrig og sliter med psykiske plager, har jeg ikke lenger kontakt med min sønn. Hun har sagt at hun ikke vil at jeg skal ha kontakt, og han har valgt side, hennes. Har nå gått 5 år uten særlig kontakt, og han er nå litt over 18 år. Da mor er psykisk ustabil kan han ikke bo hos henne, og har derfor ingen fast bopel. Jeg har sagt han kan bo hos meg. Men han sa at han var redd mora skulle bryte all kontakt med han. Pga alt dette så ruser han seg og er i mye trøbbel med politiet. Jeg er veldig trist og fortvilet, da jeg bare ønsker han det beste, uansett om han vil ha kontakt med meg eller ikke. Han svarer ikke på tlf eller meldinger. Jeg er etablert med hus bil og gjeldfri, har aldri ruset meg. Det er grusomt deprimerende. Jeg bare venter på tlf om at han er død. Jeg vet ikke engang om jeg får beskjed om han dør. Hva skal en gjøre i en slik situasjon? Anonymkode: 5aede...309 Huff, skjønner godt at du er fortvilet. Vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon. Men tenker at du må bare prøve igjen. Få han til å forstå at han må tenke på seg selv og sitt eget liv og ikke være redd for at moren kutter kontakt. Anonymkode: 9235e...0e5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Vet mor at han ruser seg? Og ikke har noe fast sted å bo? Kanskje du bør snakke med henne og si at du ønsker å hjelpe deres felles sønn, og at det er kritisk. Hva ønsker hun selv å gjøre? Råder deg til å snakke med familievernkontor eller noen som jobber med familie, og spør hva du kan gjøre. Anonymkode: b93e4...0a3 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet mor at han ruser seg? Og ikke har noe fast sted å bo? Kanskje du bør snakke med henne og si at du ønsker å hjelpe deres felles sønn, og at det er kritisk. Hva ønsker hun selv å gjøre? Råder deg til å snakke med familievernkontor eller noen som jobber med familie, og spør hva du kan gjøre. Anonymkode: b93e4...0a3 Han sier at hun har 90% støtt han bort, jeg vet ikke hvorfor, men godt mulig pga narkotika eller noe kriminelt. Hun har brytt all kontakt med meg for mange år siden, og har slettet alt av sosiale medier det siste året, og byttet tlf nummer en eller annen gang. Hun er ikke sporbar. Hun vil ikke ha kontakt med meg, og det er derfor hun har fått han til å velge side. Han er myndig så det er lite eller ingenting jeg kan gjøre, som jeg ser det. Vi bor ikke i samme by heller Anonymkode: 5aede...309 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 Fortsett å prøv. Vis ham, og fortell ham, at du er der og vil hjelpe og vil være i livet hans. Anonymkode: e18f5...bfd 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Kan du dra til han der han er? Fortelle han at du er der for han, at han kan bo hos deg, bli bedre kjent og at du vil ha han i livet ditt? At det som har vært mellom deg og hans mor ikke er helt som har er blitt fortalt Anonymkode: b93e4...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du dra til han der han er? Fortelle han at du er der for han, at han kan bo hos deg, bli bedre kjent og at du vil ha han i livet ditt? At det som har vært mellom deg og hans mor ikke er helt som har er blitt fortalt Anonymkode: b93e4...0a3 Aner ikke hvor han bor. Han har ikke fast adresse, svarer ikke på meldingene mine 😔 Anonymkode: 5aede...309
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Aner ikke hvor han bor. Han har ikke fast adresse, svarer ikke på meldingene mine 😔 Anonymkode: 5aede...309 Hvor lenge er det siden du og mor skilte lag? Noen mennesker påvirker barna sine negativt med historier om den andre parten (ikke bare mødre). En forelder som gir barnet sitt et valg mellom hen og den andre forelderen gjør ikke jobben sin. Et barn har rett på tilgang til alle sine eldre. Om du vil hjelpe ham så må du nå gjøre alt som skal til for å redde ham fra kanten av stupet. Fortsett å sende meldinger, vis at du er der uansett. Han er voksen nå, så da er det betydelig vanskeligere. Det eneste du kan gjøre er å jevnlig signalisere at du er der uansett. Gjerne dele noe personlig i meldingene, men aldri si noe negativt om mor. Anonymkode: 97c4c...906
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå