Gå til innhold

Min samboer kjøper seg aldri noe selv, og nå er jeg irritert over at han låner fra sønnen…!😡

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge vi har vært sammen har han aldri kjøpt seg noe. F eks fine fleecejakker typ Peak og slik har han fått av meg, alle litt sånne «dyrere» klær får han i gave. 
Om han kjøper noe så er det på Cubus og Jack & Jones, siste han kjøpe var verdens styggeste badeshorts, men den var billig. Ikke noe galt med disse butikkene, men måte på at alt skal være så billig. 
Han kjøpte ikke seg solbriller, han tok et par som faren hadde ekstra. 
Han kjøper f eks aldri barberhøvel, men må ta mine. 
Han kjøper ikke seg sekk, han tar fotballsekkene guttene har fått. Jeg kunne fortsatt i evigheter, men dere skjønner greia. Totalt usjarmerende.

Nå har min sønn begynt å spare og kjøpe seg litt mer merkeklær, og da begynner han søren meg å låne av han!!! Jeg tenker det skulle vært motsatt, men ikke søren… 

Hadde du synte det var usjarmerende?

Anonymkode: 1265a...0d6

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si fra da, at det som hører sønnen til skal han la være. 

Helt enig i at dette er veldig teit. Han er jo utrolig gnien på pengene sine og er veldig frekk som forsyner seg fra andre på dette viset. Han må få høre hvor frekk han faktisk er han der 🤔

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Tantemor skrev (4 minutter siden):

Si fra da, at det som hører sønnen til skal han la være. 

Helt enig i at dette er veldig teit. Han er jo utrolig gnien på pengene sine og er veldig frekk som forsyner seg fra andre på dette viset. Han må få høre hvor frekk han faktisk er han der 🤔

Jo men han kan mene at siden han har vært med og kjøpt den genseren kan han og bruke den. 

Det er faktisk helt utrolig lite sjarmerende og det er frekt ja, som du sier…

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo men han kan mene at siden han har vært med og kjøpt den genseren kan han og bruke den. 

Det er faktisk helt utrolig lite sjarmerende og det er frekt ja, som du sier…

Du får minne han på at når man gir noen noe så er det ikke lenger ens eget til å bruke som man vil.

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Minner om min mor, hun er ekstremt sparsommelig. Går gjerne i reklameklær, eller arvet et regntøy som jeg selv brukte på ungdomsskolen, som ikke passer henne i det hele tatt. Skapene er fulle av reklamekrus, og alt av servise, håndklær, sengetøy osv er arvet litt her og der, eller fått som reklame i en eller annen forbindelse. Når det er sagt, så er dette én av grunnene til at hun på én vanlig inntekt har kunnet hjelpe både meg og min bror med boligkjøp ;) 

Anonymkode: aa5c9...4ab

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er dårlig gjort mot sønnen å slite på og skitne til klær som sønnen har spart til selv. Det at han ikke respekterer sønnen og sønnens ting er det mest usjarmerende av alt!

Ellers må det sies at jeg aksepterer mye stygt (men rent) i klesveien hos mannen min. Jeg elsker han like mye uansett 😊

Anonymkode: 8cc7d...422

• Liker 7
Skrevet

Det der er helt sykt usjarmerende, og det å spare penger på sønnen,er helt uaktuelt.

Vil han ikke bruke egne penger, nei da får han ikke fine ting.

Du har altså en mann som foretrekker at andre sponser han.

Slike pleier bo alene.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Minner om min mor, hun er ekstremt sparsommelig. Går gjerne i reklameklær, eller arvet et regntøy som jeg selv brukte på ungdomsskolen, som ikke passer henne i det hele tatt. Skapene er fulle av reklamekrus, og alt av servise, håndklær, sengetøy osv er arvet litt her og der, eller fått som reklame i en eller annen forbindelse. Når det er sagt, så er dette én av grunnene til at hun på én vanlig inntekt har kunnet hjelpe både meg og min bror med boligkjøp ;) 

Anonymkode: aa5c9...4ab

Da har hun ofret seg for egne barn.

Det er noe helt annet, og ikke gnient, men edelt :)

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge vi har vært sammen har han aldri kjøpt seg noe. F eks fine fleecejakker typ Peak og slik har han fått av meg, alle litt sånne «dyrere» klær får han i gave. 
Om han kjøper noe så er det på Cubus og Jack & Jones, siste han kjøpe var verdens styggeste badeshorts, men den var billig. Ikke noe galt med disse butikkene, men måte på at alt skal være så billig. 
Han kjøpte ikke seg solbriller, han tok et par som faren hadde ekstra. 
Han kjøper ikke seg sekk, han tar fotballsekkene guttene har fått. Jeg kunne fortsatt i evigheter, men dere skjønner greia. Totalt usjarmerende.

Nå har min sønn begynt å spare og kjøpe seg litt mer merkeklær, og da begynner han søren meg å låne av han!!! Jeg tenker det skulle vært motsatt, men ikke søren… 

Hadde du synte det var usjarmerende?

Ta på deg rolle og kjøp klærne du vil mannen skal gå i. Da får du i pose og sekk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Din samboer som ikke er far til gutten engang tyvlåner guttens dyre klær som han har spart til selv? Det hadde vært helt uaktuelt i min verden.

Hadde sakt tydelig til han: "Greit at du ikke bryr deg om å kjøpe fine ting, men Ola sine klær lar du være. De har han spart til selv, og er hans private. Vil du ha tilsvarende kjøper du også det selv eller ønsker deg det til bursdag og jul".

Anonymkode: a2b90...490

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Har han veldig dårlig råd, eller vil han bare ikke bruke penger? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Din samboer som ikke er far til gutten engang tyvlåner guttens dyre klær som han har spart til selv? Det hadde vært helt uaktuelt i min verden.

Hadde sakt tydelig til han: "Greit at du ikke bryr deg om å kjøpe fine ting, men Ola sine klær lar du være. De har han spart til selv, og er hans private. Vil du ha tilsvarende kjøper du også det selv eller ønsker deg det til bursdag og jul".

Anonymkode: a2b90...490

Nei det er sønnen hans ja. Jeg bare mener at det er sønn som skal gå i fars klesskap og ikke motsatt…

Far låner sønn sine parfymer om han skal noe, og ikke gidder kjøpe seg selv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Melus skrev (30 minutter siden):

Har han veldig dårlig råd, eller vil han bare ikke bruke penger? 

Vil bare ikke bruke penger. Alltid så gnien. Alltid om vi skal kjøpe noe skal han alltid innom finn og sjekke, eller prisguiden… Alltid

• Liker 1
Skrevet (endret)

Uansett er det ufint å slite på klær som barn har kjøpt for egne penger. Det bør du nedlegge forbud mot! Kraftig.

Han høres ut som en skikkelig Skrue McDuck. Be han slutte å være så gjerrigknark, i alle fall når det går ut over andre og han sliter ut andres klær (hva gjør han hvis han kommer i skade for å lage et hull i en jakke eller genser som tilhører deres sønn? Tviler på at gjerrigknarken hadde tilbudt seg å kjøpe nytt som erstatning...!)

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet

At han vil kjøpe billige klær er jo helt greit. Mange syns ikke klær er så viktig og kjøper bare det mest nødvendige for å holde seg tildekket og varm. 

Men å låne klær og ta parfyme fra sønnen er jo kjempefrekt! Han må jo holde seg til å bruke de billige klærne da, når det er de han kjøper. Du burde visa hen denne tråden, alle her er jo enige om at det han gjør er feil.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men hva sier han selv når du og sønnen konfronterer han med dette? 

Anonymkode: 32809...e81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vil bare ikke bruke penger. Alltid så gnien. Alltid om vi skal kjøpe noe skal han alltid innom finn og sjekke, eller prisguiden… Alltid

Men hvorfor er det et problem? 

Anonymkode: 5971a...4d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hvorfor er det et problem? 

Anonymkode: 5971a...4d6

Fordi han er gjerrig på egne veier, men ser ikke noe hinder i å bruke andres ting som de selv har fått eller kjøpt? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig, totalt usjarmerende!

Greit nok om han ikke hadde brydd seg selv. Men når han tydeligvis bryr seg (siden han låner ting fra sønnen), sp står det jo utelukkende på gjerrighet som du sier. Jeg hadde bedt han la sønnen sin ting være i fred. Evt også vist han svarene i denne tråden.

Mår gjerrighet går på bekostning av egne barn, så har det gått for langt.

Anonymkode: 78f32...c85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du skjegg eller barberer han ansiktet sitt med Venus høvel?

Anonymkode: 69fc7...c38

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...