AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Har en 16 åring som spiller fotball. I kveld var det foreldremøte. En far spørr : Hvorfor får ikke sønnen min spille på 1 laget? Han er god nok til det. Trener sier: Ja, han er god nok. Men han kommer ikke på treninger. Så da får de som møter opp på treninger spille for 1 laget. Far: Men skal ikke 1 laget bestå av de beste spillerne? Det gjør det ikke nå. Trener: De fleste lag gjør det sånn ja. Men jeg gjør ikke det. De som trener og bidrar til laget får spille Far: men det er derfor de taper så ofte Trener: Ja, og hva så? Jeg blir så flau over sånne foreldre som tror at deres barn bør få sær behandling Anonymkode: af4df...00c 1 3
GammelKaktus Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Synes det er flott at de prioriterer de som faktisk gidder å dukke opp på treningene og ikke de beste. Hjelper ikke at du er best om du ikke er en teamplayer og det er du ikke om du ikke kommer på trening. 2
HSV50 Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Enig. Vår trener gjorde det samme - de som møtte på treninger fikk mest spilletid i kamper. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 Det er ikke bare foreldre som er sånn. Jeg spilte fotball med et par tenåringsdivaer som mente de var så mye bedre enn oss andre at de ikke trengte å møte på treningene og dukket opp når det var kamp. De sluttet en dag i affekt da de ikke fikk spille kamp grunnet manglende oppmøte på trening. De var to av de desidert beste på laget, og jeg er glad vi hadde en trener som fordelte spilletiden rettferdig. Det hjelper ikke å være god alene når man skal drive med lagidrett. Anonymkode: a36d4...b46
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 Flink trener 💪🏼 bedre dette enn de som bare dukker opp og forventer full spilletid på beste laget Anonymkode: 38db3...57e 2
Silviana Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Så bra av treneren. Helt enig i at det er sånn det bør være. Er man god så bør man heller være med å gjøre resten av laget gode også, da kan man få gode resultater sammen. Det er hele greia med lagspill. Men for noen er det ikke så nøye så lenge de selv får være stjernen. Bra at flere trenere setter ned foten mot sånt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå