AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Jeg har en kjæreste som vil være med meg hele tiden, og da mener jeg hele tiden. Prøver å si at jeg trenger å være litt for meg selv da jeg har en veldig krevende jobb psykisk, familie jeg skal treffe, venner jeg ønsker å opprettholde kontakt med, trening, hobbyer.. føler han forsøker å gi meg dårlig samvittighet. «Det synes jeg var trist», «vi hadde jo planer om sånn og sånn» «klarer du ikke slappe av hos meg?». Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Anonymkode: 871bc...e5b 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Jeg følger denne tråden. Har det på akkurat samme måte med min samboer. Han vil ikke finne på ting uten meg og blir fornærmet om jeg finner på noe uten han. Jeg har, som deg, en krevende jobb og interesser. Føler meg kvelt og at jeg mister meg selv. Anonymkode: 978ff...989 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Det er så jævlig manipulerende! Sett ned foten, å gi deg dårlig samvittighet fordi du ønsker å ha et liv utenom forholdet også er ikke greit Anonymkode: fc110...7a8 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 Uff 😕 Det er sunt å være litt alene. Det har ikke noe med han å gjøre. Anonymkode: 3a297...c11 2
Jaytee Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 Det er viktig å ha tid med hverandre, men det er samtidig viktig å oppretteholde de samme interesse man har uten partner. Fint å kunne kjenne på savn og at man gleder seg til å se hverandre igjen.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Han er manipulerende og kontrollerende, muligens til og med ubevisst fra hans side. Anonymkode: bbdac...d22 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 Her ser jeg for meg en farlig utvikling over tid!! og forholdet er dømt til å mislykkes når det er så stor ubalanse mellom dere. Dette er ikke kjærlighet. Det er avhengighet!! Anonymkode: efc8d...d0e 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 Her må du bare sette ned foten, slik at du får slappet av etter jobb og har et sosialt liv utenom ham. Anonymkode: c6b57...6c2 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #9 Skrevet 8. mai 2024 Gi klar beskjed om at du MÅ få gjøre dine ting og MÅ få alenetid! Lettere sagt enn gjort, men veldig viktig! Jeg har nettopp gått ut av et slikt forhold etter nesten 3 år. Jeg følte meg mer og mer kvalt de to siste, og dette siste året har jeg kjent at jeg helt har mistet meg selv. Plutselig innså jeg at det ikke var noe igjen av mine interesser og gjøremål, for vi _måtte_ være sammen hele tiden. Vi hadde noen få felles interesser, men også disse var på hans premisser. Nå kan jeg endelig puste igjen, og det er helt nydelig! Skal aldri la dette skje igjen! Anonymkode: e5509...711 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #10 Skrevet 8. mai 2024 Jeg stillte et ultimatum om dette selv...endte med at jeg måtte avslutte forholdet. Hjalp ikke å sette hardt mot hardt. Et forhold der man ikke har likt syn på egentid og omgang av mennesker funker ikke. Vær 100% klar på ting når du går inn i forhold, om ting utvikler seg i feil retning...sifra...sett ned foten TIDLIG. Anonymkode: 8a9ab...d9d 4
imagineme Skrevet 8. mai 2024 #11 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har en kjæreste som vil være med meg hele tiden, og da mener jeg hele tiden. Prøver å si at jeg trenger å være litt for meg selv da jeg har en veldig krevende jobb psykisk, familie jeg skal treffe, venner jeg ønsker å opprettholde kontakt med, trening, hobbyer.. føler han forsøker å gi meg dårlig samvittighet. «Det synes jeg var trist», «vi hadde jo planer om sånn og sånn» «klarer du ikke slappe av hos meg?». Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Anonymkode: 871bc...e5b "Det synes jeg er trist at du føler er trist, men jeg har behov for litt egentid. Om du ikke både kan forstå og respektere at forhold generelt også bør inkludere egentid så er du kanskje ikke klar for et forhold og vi bør vurdere dette forholdet". 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå