Gå til innhold

Føler meg usikker på psykologen - hun anbefalte meg å gå til legen - helseangst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med helseangst, og jeg fortalte mine fysiske reaksjoner etter en traumatisk hendelse som fant sted for noen måneder siden. Slik som kvalme og oppkast etter måltider - samtidig som jeg er ekstremt aktiv og bruker det som straff hvis jeg har fått i meg mat jeg angrer på. Da jeg fortalte psykologen om dette, så ba hun meg om å gå til legen fordi det kan være magesår. Da ble jeg ekstra redd. Dumme meg googler hva det er, og får opp skremmende ting. Men er det ikke eksponering man skal gjennom? Og ikke bli anbefalt å gå til lege hele tiden? Jeg trodde man skulle lære seg å stole på kroppen og unngå flere legebesøk. Så jeg blir litt frustrert. Skjønner jo man må sjekke seg, men jeg kan ikke ha en psykolog som anbefaler meg å gå til lege om jeg skal bli kvitt helseangsten? Dette startet jo etter en traumatisk hendelse

Anonymkode: b7479...553

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det pleier å være vanlig at man sjekker ut nyoppståtte fysiske symptomer først for å utelukke sykdom. Når det er gjort og intet er funnet så kan man begynne å jobbe med angsten.

Anonymkode: 08d23...92d

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...