AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 1. Når spurte noen deg sist om du er lykkelig? 2. Er du lykkelig? 3. Hva gjør deg lykkelig? Anonymkode: 6eabc...560
Trek Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 1. Nå nettopp, men før det husker jeg ikke sist jeg ble spurt. 2. Jeg er mer lykkelig enn ulykkelig. 3. Kvalitetstid med de jeg er glad i og mestring.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 1. Når spurte noen deg sist om du er lykkelig? Sikkert for 14 år siden. 2. Er du lykkelig? Nei Langtifra. 3. Hva gjør deg lykkelig? å få være i fred fra mobbende og trakasserende naboer hadde gjort meg lykkelig. Noe jeg ikke får i dag. De gjør hærverk på mine eiendeler, stjelt postpakker, kastet søppel ned på min balkong, sperrer meg inne med bil når jeg kjører ut fra parkeringskjelleren, spytter på ytterdøra mi, forstyrrer nattesøvnen med kronisk bråk om nettene, kaster møkk i postkassa mi, trakasserer, gjort innbrudd og ødelagt mine eiendeler, legger lapper inni døra mi med forslag om å flytte, slår i husveggen min og mobber. Voksne mennesker som har rotta seg sammen for å bli kvitt meg som nabo. Vil bare være i fred… Anonymkode: 6eabc...560 Anonymkode: 3ec53...954
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 Er ikke så lenge siden jeg leste en lik tråd på kvinneguiden, også spurte mannen min meg Ja, jeg er veldig lykkelig. Familien og mannen min gjør meg lykkelig. Jeg bor på en fantastisk plass og har det livet jeg ville ha Anonymkode: 7dc5f...045
Elysian Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 (endret) 1. Aldri blitt spurt om det 2. Nei 3. Tror egentlig ikke det er mulig for meg... Om jeg kunne føle på litt ro i sjelen så hadde jeg kanskje vært lykkelig. Aner ikke. Aldri vært lykkelig. Er ikke så nøye uansett. Vil heller at andre er lykkelige - jeg klarer meg 😊 Endret 7. mai 2024 av Elysian .
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): 1. Når spurte noen deg sist om du er lykkelig? 2. Er du lykkelig? 3. Hva gjør deg lykkelig? Anonymkode: 6eabc...560 1. Nei 2. Nei 3. Veit faktisk ikkje. Kanskje om eg hadde vært frisk og i jobb. Ein drøm ein har... Anonymkode: f4346...589
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 Vet ikke Nei Reise, drinker, kjæresten, håpet om barn Anonymkode: cdd58...411
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 1. Kan faktisk ikke huske å ha blitt spurt om dette noen gang🫣 2. Ja🥰 3. Mye, men trygghet (jeg har en fast jobb jeg liker, hus og bor i Norge med sikkerhetsnettet som følger med), venner og familie (spesielt mann og mine to barn❤️). Er lykkelig, men helt ærlig ønsker jeg meg ett barn til og hvis jeg ikke får det ser jeg for meg at jeg vil komme til å føle et stort savn og tomrom for barnet jeg aldri fikk, men jeg er jo absolutt takknemlig og tar ikke mine to barn for gitt, elsker dem over alt på jord🥰 blir også lykkelig av de små tingene i livet, som morgenkaffe, inneklemt fridag, en lydbok, en tur på spa eller å se frem til en sydentur✨ Anonymkode: 7c15f...fda 1
Gjest No1*No1 Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 1. Kjæresten min ikke lenge siden 2. Ja 3. Ar jeg føler meg bra, kjæresten og ungene
Frk Midnattsol Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 1. Bare noen dager siden noen spurte meg om jeg var lykkelig. 2. Definitivt ja! 3. Jeg velger hver dag, flere ganger om dagen å være lykkelig. Jeg finner små og store ting hver dag å være lykkelig over. Ting som gjerne allerede finnes i livet mitt. Tenker mange ganger gjennom dager hvor utrolig heldig jeg er med stort sett alt i livet mitt, og velger bevisst å være lykkelig over disse tingene/elementene.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. Når spurte noen deg sist om du er lykkelig? 2. Er du lykkelig? 3. Hva gjør deg lykkelig? Anonymkode: 6eabc...560 Aldri blitt spurt om det. Er ikke lykkelig. Jeg hadde vært lykkelig om jeg ikke var så ensom. Anonymkode: 82bf4...bf2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 Vi bruker ikke ordet lykkelig her vi bor. Vi spør om du har det bra. og det spør vi ofte hverandre om her jeg bor. Lykkelig ligger ikke i vår dialekt. Lykke kommer av hvordan man har det inni seg. Utad har vi en stor flott enebolig med fin hage, gift og har barn. Utdannelse og jobb, familie og venner. inni meg er jeg angstfylt og urolig. Mye styr i livet for tiden. Opplevde en traumatisk hendelse i fjor med dødsfall etter alvorlig ulykke. Går til psykolog, og isolerer meg egentlig. Lykkelig på en måte, hvertfall godt alt det praktiske er på plass, men har det ikke godt inni meg Anonymkode: e85b6...df1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 1) Akkurat nå. 2) Ja, jeg er kjempelykkelig 🥰 Har utfordringer som alle andre, men ting føles aldri kjempetungt, har så godt nettverk rund meg 3) Mannen min og livet vårt sammen ❤️ Anonymkode: a3ff2...914
Ivy Skrevet 8. mai 2024 #15 Skrevet 8. mai 2024 1. Nå. 2. Jeg er sjelden lykkelig, men jeg er tilfreds. 3. Når jeg gjør ting akkurat som jeg vil, uten å måtte tenke på forpliktelser og relasjoner.
Ellah Skrevet 8. mai 2024 #16 Skrevet 8. mai 2024 1. Det kan jeg ikke huske 2. Ja 3. Samboeren, familie, venner, at våren endelig er her, planer å glede seg til, trening, livet generelt egentlig,
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #17 Skrevet 8. mai 2024 1. Når spurte noen deg sist om du er lykkelig? Jeg vet ikke, og jeg tør ikke si sikkert om noen faktisk i det hele tatt noen gang har spurt meg om det. Det kan være altså, men da er det så lenge siden at jeg ikke husker det evt (altså veldig lenge siden, tipper 10+ år hvis det i det hele tatt har skjedd). HVIS det har skjedd var det nok i så tilfelle eksmannen som spurte før det var så åpenbart at jeg ikke var lykkelig at han evt. ble redd for/ikke ville høre/innse svaret (han mishandlet meg, grovt). 2. Er du lykkelig? Nei. Jeg er i en av mine desidert verste perioder i livet (dvs. jeg håper det bare er en veldig dårlig periode, og at ting vil bli bedre på alle fronter). Jeg er så syk, så dårlig form, helsen begrenser meg helt ekstremt, jeg stresser konstant over alt jeg skulle ha gjort (men som jeg ikke får gjort pga jeg er dårlig, og stresset hjelper heller ikke, tidvis blir jeg helt lammet av alt jeg skulle ha gjort, det stresser meg at jeg skulle ha gjort alt for lenge siden, jo mer tid som går, jo mer stresset blir jeg, jo mer ting hoper seg også opp og baller på seg), jeg har ikke penger, jeg er helt desperat når det gjelder økonomi (tross at det også føles som jeg har prøvd alt/at det er helt forbanna håpløst), jeg er i en håpløs situasjon når det kommer til relasjoner/manglende relasjoner, jeg er ensom, utslitt, føler meg helt ødelagt som menneske, jeg har opplevd så mye jævlig og det føles som om alt innhenter meg og at jeg bare er så langt forbi maks av hva jeg klarer. Det eneste som holder meg fra å ta selvmord er at jeg har hund, men også det er jo en massiv bekymring og stressfaktor fordi jeg ikke har råd til veterinær om det skulle skje den noe, jeg er også livredd for å miste den ettersom det er det eneste positive i livet mitt i det hele tatt. Alt føles bare så håpløst, kjipt, umulig, jævlig, dritt og i det hele tatt. Vet at dette ble tidenes sutre og klageinnlegg, men jeg bare har ikke mer, orker ikke mer, klarer ikke mer, tåler ikke mer og er bare ødelagt. Ferdig. I stykker. Utslått. Utslitt. Elendig form. Overbelastet, på alle mulige måter. Livredd. Panisk. Desperat. Det er bare uendelig med problemer, og mange problemer som er helt umulige å løse. Jeg bare ser ikke noen vei videre. Jeg vil på en måte ikke dø, men jeg klarer ikke å leve heller egentlig. Huff. Nei, jeg vet ikke. 3. Hva gjør deg lykkelig? Alt mulig kan gjøre meg lykkelig i øyeblikket egentlig. Det som har gjort meg lykkelig over mer tid enn bare i øyeblikk er vel forelske, når ting har gått bra, når jeg har hatt bedre perioder helsemessig (har vært syk hele mitt liv, men før hadde jeg gode og dårlige perioder, i mange år har det kun gått nedover og jeg har bare blitt sykere og sykere, dårligere og dårligere, og også mer og mer begrenset av det også, men før kunne jeg ha bedre perioder og da kunne det gi en voldsom lykke bare å få til ting, være bedre form og så videre). Jeg er ikke egentlig kravstor, tror jeg. Jeg har også hatt dårlig økonomi alltid, men tidligere har jeg også vært heldig og f. eks. fått hjelp eller vært heldig og hatt perioder hvor jeg har hatt mer penger av forskjellige grunner, og da har jeg jo også vært glad og lykkelig. Før hadde jeg også venner, jeg har hatt kjærester, vært gift, hatt familierelasjoner etc, så når de har gått bra har jeg jo hatt det bra, vært glad og lykkelig. Nå som det går maks dårlig på ALLE områder blir derfor lykke mest i små øyeblikk, men det kan være f. eks.: - At noen lar meg gå foran i køen i butikken, særlig hvis hunden venter utenfor (glad for at hunden slipper å vente lenge). Samme hvis noen slipper meg frem i bil, stopper så jeg kan gå over veien og alle lignende ting. - En gang slapp jeg en foran meg i køen på butikken, så kjøpte han et flaxlodd til meg. Ble latterlig lykkelig da! - Her om dagen jobbet jeg. Jeg var overhodet ikke i form, følte meg maks elendig, visste ikke hvordan jeg skulle klare å gjennomføre, i noen øyeblikk trodde jeg seriøst at jeg skulle stryke med nesten (måtte ta jobben pga den økonomiske situasjonen, er helt desperat og må bare gjøre alt som kan generere penger på noe vis). Selve jobben var også skikkelig kjip og ubehagelig, hadde aldri tatt den hvis jeg ikke absolutt måtte ha pengene. Jeg satte meg ned et øyeblikk og hev etter pusten fordi jeg var så dårlig, og da fløy det akkurat en helt nydelig sommerfugl rett foran meg. Da følte jeg lykke og følte jeg fikk ny giv/klarte å mobilisere krefter jeg ikke hadde. - Å se fine ting. Fint vær. Fin natur. Fine dyr. Å se dyr ute i det hele tatt egentlig. - At hunden min er glad, kose med den, leke, gå tur, glede den, tegn til at hunden setter pris på meg og alt sånt. - Jeg føler også lykke over alt jeg klarer, særlig nå som det er så utrolig begrenset hva jeg får til. - Særlig lykkelig blir jeg når jeg kan gjøre det jeg elsker, som er hobbyen min og "jobben" min (i den grad jeg klarer å jobbe/sjeldent nå for tiden, men det var fulltidsjobben min før og jeg presser meg så mye jeg kan/tar hver mulighet jeg får). - Å finne pant ute gir meg lykke. Hver eneste krone teller når man er så ille ute som jeg er økonomisk. - Å se andre glade. Å glede andre. At andre gleder andre/hverandre. At noen gjør noe for å glede meg. At jeg gleder andre. At andre blir glad at jeg gleder andre. At noen er glade i det hele tatt, smiler til meg eller smiler generelt. At andre har det bra, opplever fine ting, bra ting, setter pris på ting, er lykkelige, ser lykkelige ut, virker lykkelige, blir gladere/lykkeligere eller glad/lykkelig pga meg eller bare generelt. At hunden min gleder noen. - Å spise/være mett. Det går lenge mellom hver gang jeg får spist/opplever å være mett, så jeg føler lykke da. - Å kunne hjelpe andre, gjøre fine ting for andre, lyse opp andres dag eller liv, være der for andre, at andre åpner seg for meg, betror seg til meg, deler. - Å le gjør meg lykkelig. Å se andre le. Å få noen til å le. At andre ler pga meg. At andre ler med meg. Eller av. - Å la insekter/edderkoppe leve kan gjøre meg lykkelig. Vite at de får en sjanse til fremfor at jeg dreper de. Hehe. - All kontakt med dyr gjør meg lykkelig. Interaksjoner med ville dyr/dyr i naturen. Samme med barn egentlig. - Her om dagen ble et barn skremt av hunden min (bare fordi den er stor altså, den gjorde ikke noe galt/skremmende). Jeg stoppet og tok meg tid til å snakke med barnet, hjalp barnet å roe seg ned, vise at hunden ikke er farlig, la barnet få tid til å bli trygg og etterhvert tørre å komme ut fra inni buskene hvor det gjemte seg. Etterhvert turte også barnet å klappe hunden og fikk en veldig positiv erfaring. Det gjorde meg veldig lykkelig at jeg tok meg tid og turte å "gå i dialog" holdt jeg på å si, fremfor å bare gå videre/ikke bry meg mer med det. Jeg følte lykke av tanken på at barnet kanskje vil være mindre redd hunder i fremtiden/kanskje huske den erfaringen/at det kan ha utgjort en viss forskjell. - Jeg har ikke drukket brus på......... utrolig lang tid. Veldig mange år, 12 år? Tror jeg... Så har jeg plutselig falt helt pladask for solo. Så hver slurk med solo føles fantastisk og som lykke i munnen. Hehe, kullsyre føles veldig voldsomt når man er helt avvent med det over lang tid, men det er en rar og litt morsom fornemmelse, og smaken av solo er bare herlig. Det er så godt at jeg blir glad bare jeg ser en solo-flaske. Haha. Ja, jeg gir meg her. Det er utrolig mange ting som kan gi meg øyeblikk av lykke/lykkefølelse. Det er viktig tror jeg, særlig når man har det skikkelig kjipt, å likevel kunne oppleve lykke i øyeblikk, fokusere på de, oppsøke ting som kan utløse/gi lykkefølelse, ta vare på øyeblikkene, finne de, bevare de, makse de, prioritere, lete etter og også gå inn for å finne glede og lykke i ting. Jeg var ikke noe flink til det før, så det er noe jeg har lært meg til/blitt bedre på. Jeg tror det er sunt, fint og bra. Og i mitt tilfelle også helt nødvendig og essensielt. Wow, hvilken avhandling. Om noen faktisk har lest håper jeg de fikk noe ut av det. Beklager tekstveldet! Håper alle får en super dag, og at alle finner øyeblikk av lykke i dag! Unner også alle gode mennesker å være lykkelige, vi alle fortjener det. ❤️ Smil til noen i dag da, så kanskje får de oppleve lykke de ikke ville følt i dag hvis ikke det var for akkurat smilet ditt! Anonymkode: 9fa5f...34f 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #18 Skrevet 8. mai 2024 1. Husker ikke 2. Ja 3. Ro og fred i sjela. Er ikke på sosiale medier. Har ikke data på telefon. Kanskje gjennomsnitt 1-2 samtaler og 1-2 tekstmeldinger pr. dag. Herlig fredelig! Føler meg ikke som noen viktig-Petter, og har null behov for å vite hva andre driver med. Null stress. For stress er det verste jeg vet. Legge til at jeg er blitt pensjonist og styrer tiden min 100% Anonymkode: 25afa...c34
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #19 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 20.48): 1. Når spurte noen deg sist om du er lykkelig? 2. Er du lykkelig? 3. Hva gjør deg lykkelig? Anonymkode: 6eabc...560 Ingen har noen gang spurt Nei Trygghet. Anonymkode: d98bd...094
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #20 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 20.48): 1. Når spurte noen deg sist om du er lykkelig? 2. Er du lykkelig? 3. Hva gjør deg lykkelig? Anonymkode: 6eabc...560 Nei, jeg er ikke lykkelig. Fikk en kronisk sykdom som gir meg utfordringer. Legg til et avsluttet samboerforhold som viste seg å være manipulering fra ende til annen samt trigget ting jeg trodde jeg hadde jobbet meg igjennom. I dag er det se små tingene som gjør meg lykkelig. Et ekorn som satt på terrassen til naboen. Når jeg har utført noe som var viktig for meg (og noen ganger også jobb). Nå hvitveis og blåveis når jeg går av bussen på vei hjem fra jobb. Anonymkode: 71122...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå