Gå til innhold

Albatros gruppereiser - overpriset?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser på albatros gruppereiser og er interessert i en reise til Marokko. Reisen kommer på 23 000 kr, da inkludert fly tur/retur, hotell enerom, og noen måltider (tror ikke middag er inkl.)

Regnet litt på det og ser at det aktuelle hotellet koster ca 1000 kr natten, flybilletter tur/retur kunne man få for ca 2000 ifølge Google, og maten der er jo ikke akkurat dyr. Så hva betaler man egentlig for? Er det så dyrt bare fordi man reiser med en guide?

Vil gjerne høre erfaringer fra andre som har reist med Albatros eller har peiling. Har så lyst å bestille, men vil jo vite hva jeg betaler for..

Anonymkode: 5f107...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Varigheten er forresten 8 dager.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppereiser er jo gjerne en del dyrere enn andre reiser, det er organiserte turer med reiseleder etc. det sier seg selv at det blir mer kostbart da. Ofte er inngangsbilletter til attraksjonene inkludert og, reiser og utflukter, og en og annen lunsj/middag

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjugur skrev (18 minutter siden):

Gruppereiser er jo gjerne en del dyrere enn andre reiser, det er organiserte turer med reiseleder etc. det sier seg selv at det blir mer kostbart da. Ofte er inngangsbilletter til attraksjonene inkludert og, reiser og utflukter, og en og annen lunsj/middag

Men vi snakker ca 12 000 kr som jeg ikke vet hva går til.. Utflukt til ett eller annet område kostet 600 kr i tillegg til denne summen, så regner med de stedene reiselederen tar oss til er gratis. Mest å se rundt på kultur osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tur/ retur Marokko for bare 2.000 kroner?

Anonymkode: ee581...db2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men vi snakker ca 12 000 kr som jeg ikke vet hva går til.. Utflukt til ett eller annet område kostet 600 kr i tillegg til denne summen, så regner med de stedene reiselederen tar oss til er gratis. Mest å se rundt på kultur osv

De skal jo tjene penger da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du ikke spørre dem da?

Anonymkode: 5fb9f...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hva du fant på google, men fly t/r Norge-Marokko til 2 000 t/r? Nei, det får du ikke.

Anonymkode: 85e2f...add

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gruppereiser er for de som vil slippe å ordne ting selv og ha noen å reise med. Det koster.

Anonymkode: 235fc...646

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler for sikkerhet, smidighet og organiseringen. 

Så klart kan du få noenlunde tilsvarende opplegg rimeligere om du reiser alene.

Du kan også få en reiseleder, som hele tiden, hele døgnet sørger for at du er trygg og har det fint på reise i en fremmed kultur. Du ivaretas fra flyreisen, gjennom tollen og transport til og fra hoteller og attraksjoner. I tillegg har de antageligvis lokale guider, på de ulike attraksjoner. Reiselederen og organisasjonen bak sørger for at du får en best mulig ferie, og passer på deg om du blir syk eller annet ubehag skulle oppstå. Dette koster naturlig nok penger, men jeg synes ikke 23000 for en 8 dagers tur med reise/opphold på enerom høres så avskrekkende ut. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gruppereiser er for de som vil slippe å ordne ting selv og ha noen å reise med. Det koster.

Anonymkode: 235fc...646

På ubehagelige reisetidspunkt, med lange opphold underveis og kun håndbagasje, (ikke engang kabinkoffert) så kan en sikkert komme ned i de prisene, men det er jo helt umulig å skulle reise slik, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det høres ut som en helt ok pris. Du betaler selvsagt for guiden, for tiden som har gått med til planlegging, annonser, utgifter til å drifte firmaet… Det er mye mer enn bare hotell og flybilletter. Sett sammen turen selv, hvis du vil det skal bli billigere.

Anonymkode: 10bf2...fc2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Disco skrev (1 time siden):

De har en til ca 17 000,- og da hvis det lyder bedre… 

Det var den jeg tenkte på, men når man skal bestille så kommer det plutselig opp i 20 000+

Nei det høres ikke avskrekkende dyrt ut, bare lurte på om det er verdt det i andres øyne 😊 Takk for mange svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 23.15):

Det var den jeg tenkte på, men når man skal bestille så kommer det plutselig opp i 20 000+

Nei det høres ikke avskrekkende dyrt ut, bare lurte på om det er verdt det i andres øyne 😊 Takk for mange svar

Men om du bestiller selv, øker ofte prisen underveis da også. Du må betale for å ha med baggasje, for å reservere sete, for mat etc etc. Tviler på at sluttsummen åå flybillett blir 2000kr med mindre du reiser kun med håndveske.

Anonymkode: 64227...8ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har reist med albatros, ikke til Marokko men på rundtur i Kroatia. Tenkte bare jeg ville fortelle om vår opplevelse av dette, selv om det var en annen tur. Etter at vi kom hjem fra turen nektet de å poste anmeldelsen av turen selv om den var positiv (4/5), men konstruktiv og ærlig med detaljer jeg selv lurte på før vi bestilte.

Prisen på denne turen var veldig verdt det, det var fly, flere måltider med god og variert mat, dyktig guide, utflukter/lange gåturer i terreng og båtturer inkludert. Det sto i beskrivelsen at man burde være i god form på grunn av utfluktene så vi tenkte at det ikke ville bli så altfor høy alder på gruppa. For å ta det siste først. Vi er et par på ca 40 og det var ikke en annen under 75 år på turen, flere var nærmere 90 år. Flere brukte krykker og klaget på at guiden snakket lavt, for mye krydder i maten, for harde senger på overnattingssteden, at utfluktene ikke tok hensyn ved å gå sakte og var for lange osv osv. Flere snakket om at de reiste fast med Albatros.

Vi hadde en fin tur, men jeg hadde nok revurdert det om jeg hadde visst gjennomsnittsalderen på turen for vår del. Vi har vært på gruppeturer et par ganger før og det har det vært mye mer variasjon i gruppene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Solknapp skrev (5 minutter siden):

Vi har vært på gruppeturer et par ganger før og det har det vært mye mer variasjon i gruppene. 

Hvilket selskap reiste dere med de andre gangene?

Anonymkode: d7aa8...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilket selskap reiste dere med de andre gangene?

Anonymkode: d7aa8...314

Det har vært Saigon tours til Vietnam og andre gangen et firma som har lagt ned (wikstrøm) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...