AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 For å gjøre oppslag i grunnboken på seeiendom så må man logge inn med bankid. Vil det være synlig for grunneier hvem som gjør oppslag, litt som med søk i ligningen til folk, eller er det anonymt? Noen som vet? Anonymkode: 951cb...61e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Nei, det er ikke synlig for noen. Anonymkode: e73c4...a31 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 Nei. Jeg må slå opp i grunnboken ofte på jobb, og bruker min egen bankID. Anonymkode: ba395...36d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nei. Jeg må slå opp i grunnboken ofte på jobb, og bruker min egen bankID. Anonymkode: ba395...36d Urelatert til ts sitt spørsmål, ettersom det allerede er besvart. Jobben din bør få seg et bedre system enn at dere bruker privat bankid for å sjekke kartverk/grunnbok. Her har jeg alltid hatt egen tilgang for det med mer i alle mine jobber hvor jeg har hatt behov for det. Anonymkode: 7af7d...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Jeg spurte en gang kommunen om jeg kunne få innsyn i hvem som har slått opp på min eiendom, men fikk svar om at de ikke har den informasjonen. Anonymkode: 27161...cb8
Disco Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Endret 7. mai 2024 av Disco
Disco Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Urelatert til ts sitt spørsmål, ettersom det allerede er besvart. Jobben din bør få seg et bedre system enn at dere bruker privat bankid for å sjekke kartverk/grunnbok. Her har jeg alltid hatt egen tilgang for det med mer i alle mine jobber hvor jeg har hatt behov for det. Anonymkode: 7af7d...8ed Hvem sier det er jobb?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 1 hour ago, Disco said: Hvem sier det er jobb? Vedkommende du siterer svarte en som sa at hen brukte det på jobb 😄 Anonymkode: 2fcc5...6d7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Urelatert til ts sitt spørsmål, ettersom det allerede er besvart. Jobben din bør få seg et bedre system enn at dere bruker privat bankid for å sjekke kartverk/grunnbok. Her har jeg alltid hatt egen tilgang for det med mer i alle mine jobber hvor jeg har hatt behov for det. Anonymkode: 7af7d...8ed Har det noe betydning? Anonymkode: ba395...36d 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 Disco skrev (1 time siden): Hvem sier det er jobb? Innlegget jeg siterte lyder " Nei. Jeg må slå opp i grunnboken ofte på jobb, og bruker min egen bankID. " Anonymkode: 7af7d...8ed 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Urelatert til ts sitt spørsmål, ettersom det allerede er besvart. Jobben din bør få seg et bedre system enn at dere bruker privat bankid for å sjekke kartverk/grunnbok. Her har jeg alltid hatt egen tilgang for det med mer i alle mine jobber hvor jeg har hatt behov for det. Anonymkode: 7af7d...8ed Dette gjelder nok ikke bare den arbeidsplassen, løsningen i det offentlige er veldig bakpå med slike løsninger. I vår jobb må vi gjøre det samme med å bruke egen BankID for å logge inn på Altinn og hente ut offentlige brev som kommer dit. Det er helt grusomt udatert. Det gjelder feks. masse varsel om sykemeldinger osv. Det jobbes med å få det faset ut og få bedre løsning, men det tar tid. Anonymkode: 5c8ad...6bd 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har det noe betydning? Anonymkode: ba395...36d Nja ja det har det, det er noen tekniske årsaker til at det er ugunstig uten at jeg skal orke å ta det men, Ikke minst at det øker risikoen for at akkurat din bankid blir misbrukt når den brukes jobb/privat, og generell risiko for deg som privat person. Anonymkode: 7af7d...8ed
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette gjelder nok ikke bare den arbeidsplassen, løsningen i det offentlige er veldig bakpå med slike løsninger. I vår jobb må vi gjøre det samme med å bruke egen BankID for å logge inn på Altinn og hente ut offentlige brev som kommer dit. Det er helt grusomt udatert. Det gjelder feks. masse varsel om sykemeldinger osv. Det jobbes med å få det faset ut og få bedre løsning, men det tar tid. Anonymkode: 5c8ad...6bd Jeg har alltid hatt egen jobb bruker til diverse tjenester innenfor aa, person, eiendom osv samt samle tjenester. Selv i offentlige stillinger men mulig det spille en rolle hva den offentlige stillingen er ifht akkurat dette. Skal sies at vi har en tjeneste vi må bruke priv bankid på - i kommunikasjon med en annen offentlig tjeneste. Så joda at ikt budsjettet kunne vært spedd på er det ingen tvil om Anonymkode: 7af7d...8ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå