Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å gjøre oppslag i grunnboken på seeiendom så må man logge inn med bankid. Vil det være synlig for grunneier hvem som gjør oppslag, litt som med søk i ligningen til folk, eller er det anonymt? Noen som vet?

Anonymkode: 951cb...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trur eg faktisk ikkje .

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke synlig for noen. 

Anonymkode: e73c4...a31

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg må slå opp i grunnboken ofte på jobb, og bruker min egen bankID. 

Anonymkode: ba395...36d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei. Jeg må slå opp i grunnboken ofte på jobb, og bruker min egen bankID. 

Urelatert til ts sitt spørsmål, ettersom det allerede er besvart. 

Jobben din bør få seg et bedre system enn at dere bruker privat bankid for å sjekke kartverk/grunnbok. Her har jeg alltid hatt egen tilgang for det med mer i alle mine jobber hvor jeg har hatt behov for det.

Anonymkode: 7af7d...8ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte en gang kommunen om jeg kunne få innsyn i hvem som har slått opp på min eiendom, men fikk svar om at de ikke har den informasjonen. 

Anonymkode: 27161...cb8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Endret av Disco
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jobben din bør få seg et bedre system enn at dere bruker privat bankid for å sjekke kartverk/grunnbok. Her har jeg alltid hatt egen tilgang for det med mer i alle mine jobber hvor jeg har hatt behov for det.

Hvem sier det er jobb?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Disco said:

Hvem sier det er jobb?

Vedkommende du siterer svarte en som sa at hen brukte det på jobb 😄

Anonymkode: 2fcc5...6d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det noe betydning? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Disco skrev (1 time siden):

Hvem sier det er jobb?

Innlegget jeg siterte lyder " Nei. Jeg må slå opp i grunnboken ofte på jobb, og bruker min egen bankID "

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette gjelder nok ikke bare den arbeidsplassen, løsningen i det offentlige er veldig bakpå med slike løsninger. I vår jobb må vi gjøre det samme med å bruke egen BankID for å logge inn på Altinn og hente ut offentlige brev som kommer dit.  Det er helt grusomt udatert. Det gjelder feks. masse varsel om sykemeldinger osv. 

Det jobbes med å få det faset ut og få bedre løsning, men det tar tid.

Anonymkode: 5c8ad...6bd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har det noe betydning? 

Nja ja det har det, det er noen tekniske årsaker til at det er ugunstig uten at jeg skal orke å ta det men, Ikke minst at det øker risikoen for at akkurat din bankid blir misbrukt når den brukes jobb/privat, og generell risiko for deg som privat person. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette gjelder nok ikke bare den arbeidsplassen, løsningen i det offentlige er veldig bakpå med slike løsninger. I vår jobb må vi gjøre det samme med å bruke egen BankID for å logge inn på Altinn og hente ut offentlige brev som kommer dit.  Det er helt grusomt udatert. Det gjelder feks. masse varsel om sykemeldinger osv. 

Det jobbes med å få det faset ut og få bedre løsning, men det tar tid.

Anonymkode: 5c8ad...6bd

Jeg har alltid hatt egen jobb bruker til diverse tjenester innenfor aa, person, eiendom osv samt samle tjenester. Selv i offentlige stillinger men mulig det spille en rolle hva den offentlige stillingen er ifht akkurat dette. Skal sies at vi har en tjeneste vi må bruke priv bankid på - i kommunikasjon med en annen offentlig tjeneste. Så joda at ikt budsjettet kunne vært spedd på er det ingen tvil om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...