Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid syns det var trygt og bra og være norsk.

Nå er jeg blant de fleste et offer for at vi er blitt utrygge pga at en avis har trykket noen tegninger.

Skal man ofre verdensfreden for at vi har frihet til å si hva vi vil i dette landet.

Den er ikke jeg med på.

Jeg vil faktisk heller be muslimene om sterk unskyldning og fire flagg enn å være mitt i heksegryta. Folk er redd for barna sine. Folk er redd for at det skal bli selvmordsakasjoner i Norge. Vi er et rolig og sindig folkeslag, men vi skal passe på å ikke fyre opp under dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal de få skremme på oss islamisering altså? og dermed belønne deres terrorvirkemidler? Da er du allerede kuet og de har vunnet!

Endret av Utenriksmedister
Gjest kah-dorian
Skrevet

Nå er jeg blant de fleste et offer for at vi er blitt utrygge pga at en avis har trykket noen tegninger.

Skal man ofre verdensfreden for at vi har frihet til å si hva vi vil i dette landet.

Den er ikke jeg med på.

Jeg vil faktisk heller be muslimene om sterk unskyldning og fire flagg enn å være mitt i heksegryta. Folk er redd for barna sine. Folk er redd for at det skal bli selvmordsakasjoner i Norge. Vi er et rolig og sindig folkeslag, men vi skal passe på å ikke fyre opp under dette.

Jeg tror nok muslimer skjønner mer av dette enn vi tror, og derfor vil ta den rolige ruten. Husk at media hausser opp dette enormt.

Men terrorangrep kan man ikke beskytte seg mot med annet enn å fortsette som før. Let's stay cool.

Skrevet

Den er ikke jeg med på.

Forstår at du tenker sånn og er enig med deg i enkelte øyeblikk...men likevel blir konklusjonen at å legge seg flat for terror betyr bare mer terror når det er noe de vil ha igjennom. Og de folka der vil ha MYE rart igjennom...! Vi kan bare ikke la de sende oss tilbake til steinalderen.

Men vi skal heller ikke hive bensin på bålet og piske opp stemningen.

Stay cool som noen sa, og la ting fortsette i sin vante gang er vel den beste måten. Er ikke så interessant heller da å herje og bråke når folk ignorerer det og heller sender koselige, hjemlige og "uviktige" nyheter på tv...

Skrevet

Jeg er også redd. En ting jeg også frykter er at muslimer som har litt kriminelle tendenser skal våkne til liv og begynne å skyte folk i Norge. At de kommer til å føle at det liksom er lov nå. i tillegg frykter jeg terror og krig. de ekstreme muslimene er svært syke mennesker, og jeg synes norge skal be om unnskyldning. hvor teit det enn er, så får vi bare gjøre det for husfredens skyld!

Skrevet
Forstår at du tenker sånn og er enig med deg i enkelte øyeblikk...men likevel blir konklusjonen at å legge seg flat for terror betyr bare mer terror når det er noe de vil ha igjennom. Og de folka der vil ha MYE rart igjennom...! Vi kan bare ikke la de sende oss tilbake til steinalderen.

Stay cool som noen sa, og la ting fortsette i sin vante gang er vel den beste måten. Er ikke så interessant heller da å herje og bråke når folk ignorerer det og heller sender koselige, hjemlige og "uviktige" nyheter på tv...

Ja, hvorfor kan ikke media gjøre det? hvis alle bare overser dem, de viser ikke et bilde derfra og vi understreker at dette er fullstendig uinteressant...

Skrevet

:overrasket:

Det koster å forsvare demokrati og ytringsfrihet. Til vanlig legger vi ikke merke til det og trenger heller ikke å forholde oss til det.

Hvorfor skal vi "legge oss flate" bare fordi noen blir sinte? Tror du de blir mindre sinte av det? Neppe - det kommer bare til å komme flere krav.

Jeg ønsker IKKE å leve i et samfunn hvor det er islams lover som gjelder! Jeg ønsker ikke å leve i et samfunn hvor det er selvsensur "i tilfelle muslimer blir fornærma". Jeg ønsker ikke å leve i et samfunn hvor regjeringen bestemmer hva som skal stå i avisene, noe som er konsekvensen av holdningen her om at regjeringen bør be om unnskyldning.

Jeg lever i et sekularisert samfunn, og både har og ønsker å ha respekt for andres måter å se/gjøre ting på. Men jeg nekter at "de andre" (mørkemennen) skal være de som setter dagsorden og bestemmer hvordan og hva som skal være lov i samfunnet.

Vi har blitt kvitt mye av kristendommens fanatisme og fundamentalisme i vårt samfunn, hvorfor i allverden skal vi godta en annen form for fanatisme??

Skrevet

Jeg er også sint og redd...

Og de jeg retter sinnet mitt mot er dem som gjør meg redd..

Jeg er sint fordi noen tillater seg å true meg, bare fordi jeg bor i et land der vi har ytringsfrihet.

Jeg er sint fordi noen tror de skal oppnå noe gjennom vold og trusler.

Jeg er kjempesint på alle som på noe vis prøver å rettferdiggjøre vold/trusler osv

Jeg er sint på alle som tror de kan kreve respekt gjennom vold i stedet for å forstå at respekt må fortjenes og at den eneste måten å oppnå det påå er via fredelige midler.

Jeg er sint på dem som setter noe som helst høyere enn respekten for menneskers liv.

Skrevet

Nøyaktig hvordan vil Norge islamiseres dersom vi lar være å publisere karikatyrtegniner av muhammed!? Kan noen svare på det!

Det må gå an å sette seg litt inn i deres situasjon også, i stedet for å bare se sin egen navle hele tida.

Skrevet (endret)

Islamiseres er nok et litt vel sterkt ord, men vi sender signalet om at vi lar oss true til å akseptere de religiøse dogmene til en religion kun en liten minoritet mennesker i landet følger.

Det er efter min mening intet annet enn feigt.

Endret av Christiane
Skrevet

Det er vel ingen som har noe i mot at slike tegninger ikke trykkes.

Poenget er at mange nå prøver å true oss til å forby at slike tegninger trykkes. Det er veldig feil. For det første bør det absolutt ikke være forbud og for det andre bør man absolutt ikke bøye seg for vold og trusler.

Mange av muslimene som har blitt intervjuet har snakket om å "straffe de som er ansvalige" (dvs de som tegnet og publiserte tegningene).

Dette blir jo fullstendig feil. Vi må fortelle dem at det slett ikke er noen stakkars avisfolk som skal straffes. Straff går til dem som gir seg i kast med vold og trusler!!!

Folk som ikke vil forstå den virkeligheten har ingenting i Norge å gjøre...

Skrevet
Jeg er også sint og redd...

Og de jeg retter sinnet mitt mot er dem som gjør meg redd..

Jeg er sint fordi noen tillater seg å true meg, bare fordi jeg bor i et land der vi har ytringsfrihet.

Jeg er sint fordi noen tror de skal oppnå noe gjennom vold og trusler.

Jeg er kjempesint på alle som på noe vis prøver å rettferdiggjøre vold/trusler osv

Jeg er sint på alle som tror de kan kreve respekt gjennom vold i stedet for å forstå at respekt må fortjenes og at den eneste måten å oppnå det påå er via fredelige midler.

Jeg er sint på dem som setter noe som helst  høyere enn respekten for menneskers liv.

Jeg er sint på folk som er sinte på folk som kommer fra u-land og hovedsaklig er sinte av den grunn. Er en grunn til at muslimene i vesten er moderate, mens mange av muslimene i midt-østen er ekstreme.

Du kan ikke la sinne blende deg.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Stay cool som noen sa, og la ting fortsette i sin vante gang er vel den beste måten.

Det er vel ingen som har noe i mot at slike tegninger ikke trykkes.

Poenget er at mange nå prøver å true oss til å forby at slike tegninger trykkes. Det er veldig feil. For det første bør det absolutt ikke være forbud og for det andre bør man absolutt ikke bøye seg for vold og trusler.

Dette blir jo fullstendig feil. Vi må fortelle dem at det slett ikke er noen stakkars avisfolk som skal straffes. Straff går til dem som gir seg i kast med vold og trusler!!!

En gang underdog alltid underdog. Enig i den tankegangen der.

Men i øyeblikket er jeg mer redd alle innfødte nordmenn som tar til orde for en aggresiv holdning. Jeg mener at trusler og vold bør slås ned på. Men det lever en hel del mennesker her i land som er av utenlandsk opprinnelse. Jeg tror at hovedtyngden av disse menneskene ønsker et liv i fred og fordragelighet. Og jeg tror at akkurat nå har de mer å frykte fra enkelte elementer innen det norske samfunnet enn det norske samfunnet har å frykte fra de.

Jeg tror at frykt senker terskelen for vold. Og det skremmer meg at så mange er så redde.

Skrevet

Tilsvarende tenkte de fleste i Vest-Europa i 30-årene også da Tyskland ekspanderte uten at noen sa stopp (Reinland, Østerrike, Sudetland, Tjekkoslovakia) i strid med tidligere avtaler og folkerett. Tilslutt var det ingen vei tilbake etter Polen og alle fikk det man fryktet mest men da mot en motstander som hadde forberedt seg godt.

Jeg sammenligner ikke Tyskland i 30-årene med religionen, men det at man skal aldri legge seg flat for krav og tro at da blir alt bra så lenge man lever. Ofte blir det verre (kanskje for våre barn).

Skrevet
det skremmer meg at så mange er så redde.

Jeg er redd for at mange blir redd av at du blir redd for at så mange er redde.

Skrevet
Jeg er sint på folk som er sinte på folk som kommer fra u-land og hovedsaklig er sinte av den grunn.

Så du mener at dersom du har en eller annen tilknytning til et land der folk har det ille skal du som norsk statsborger kunne oppføre deg på en truende måte osv overfor andre norske statsborgere??? :overrasket:

Er en grunn til at muslimene i vesten er moderate, mens mange av muslimene i midt-østen er ekstreme.

Nå er det vel minst like stor andel "ekstreme" i vesten, da..

Du kan ikke la sinne blende deg.

Tror du har missforstått.. Det er ikke jeg som utøver vold og trusler pga sinnet mitt.. Jeg sitter bare her og skriver, jeg.... I kjent sivilisert stil!

Gjest Betty Boop
Skrevet
Jeg er redd for at mange blir redd av at du blir redd for at så mange er redde.

:ler: Da må du være ekstremt skvetten!

Skrevet
Nøyaktig hvordan vil Norge islamiseres dersom vi lar være å publisere karikatyrtegniner av muhammed!? Kan noen svare på det!

Det må gå an å sette seg litt inn i deres situasjon også, i stedet for å bare se sin egen navle hele tida.

Tror du virkelig det stopper med dette? Gir vi etter for dette, kan de jo bare kreve mer og mer for da vet de jo at vi er livredde. Å vise at vi er redde, er det dummeste vi kan gjøre, for da kommer de ikke til å gi seg.

Gjest Very Victoria
Skrevet (endret)

Den er ikke jeg med på.

Folk er redd for barna sine :ler: Kommentar slettet, Mie (mod) Hvis alle var like motløse som deg hadde hele verden blitt islamisert.

Det koster å bevare ytringsfriheten.

Endret av Mie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...