AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Del Skrevet 7. mai 2024 På ett år har jeg vært sykmeldt i totalt 9 måneder. Dette pga graviditet og skader etter fødsel (har vært sykmeldt i permisjonen også) sykmeldingen har vært oppstykket, da jeg forsøkte å jobbe litt av og til. Jeg vet ikke hvor lenge det vil vare, men dersom jeg er sykmeldt mer enn 3 måneder til, hva skjer da?? Det er vel kun 12mnd jeg har rett på sykepenger? Anonymkode: 3b28f...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Del Skrevet 7. mai 2024 Ja. Etter 12 måneder må du eventuelt over på AAP. Anonymkode: d689c...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): På ett år har jeg vært sykmeldt i totalt 9 måneder. Dette pga graviditet og skader etter fødsel (har vært sykmeldt i permisjonen også) sykmeldingen har vært oppstykket, da jeg forsøkte å jobbe litt av og til. Jeg vet ikke hvor lenge det vil vare, men dersom jeg er sykmeldt mer enn 3 måneder til, hva skjer da?? Det er vel kun 12mnd jeg har rett på sykepenger? Anonymkode: 3b28f...fad Ja det stemmer, men du må trekke fra ferie du tar ut i de 12 månedene. Da forlenges sykemeldingsperioden tilsvarende. Inne på Mitt NAV og sykefravær så skal det stå ca. beregnet slutt på sykepenger. Det er AAP ja som er løsningen, men denne samtalen bør du nok ta med lege fortløpende, for legen vet også at det er lurt å starte denne prosessen tidlig dersom det ser ut til å at du er frisk om 3 måneder. Det er nemlig 15 ukers behandlingstid på søknad på AAP, så du bør gå i gang med denne prosessen raskt slik at du ikke risikerer å stå uten penger i mange uker. Anonymkode: 9f5d2...529 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det stemmer, men du må trekke fra ferie du tar ut i de 12 månedene. Da forlenges sykemeldingsperioden tilsvarende. Inne på Mitt NAV og sykefravær så skal det stå ca. beregnet slutt på sykepenger. Det er AAP ja som er løsningen, men denne samtalen bør du nok ta med lege fortløpende, for legen vet også at det er lurt å starte denne prosessen tidlig dersom det ser ut til å at du er frisk om 3 måneder. Det er nemlig 15 ukers behandlingstid på søknad på AAP, så du bør gå i gang med denne prosessen raskt slik at du ikke risikerer å stå uten penger i mange uker. Anonymkode: 9f5d2...529 At du ikke er frisk om 3 måneder, skulle det stå* Anonymkode: 9f5d2...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 7. mai 2024 #5 Del Skrevet 7. mai 2024 Som de andre skriver her: inne på nav.no står det maksdatoen (sluttdato) på sykepenger. Du bør søke AAP i god tid før denne datoen. Når du er på AAP må du levere meldekort hver 14. dag for å melde fra mye du jobber. Da vil AAP-utbetalingen (også hver 14.dag) redseres iht hvor mye du har jobbet. Det står ganske mye info på NAV sine sider. Det er jo omfattende regler, men relativt enkelt formulert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Del Skrevet 8. mai 2024 Hedda-78 skrev (12 timer siden): Som de andre skriver her: inne på nav.no står det maksdatoen (sluttdato) på sykepenger. Du bør søke AAP i god tid før denne datoen. Når du er på AAP må du levere meldekort hver 14. dag for å melde fra mye du jobber. Da vil AAP-utbetalingen (også hver 14.dag) redseres iht hvor mye du har jobbet. Det står ganske mye info på NAV sine sider. Det er jo omfattende regler, men relativt enkelt formulert. Hmm, jeg finner ikke noe sted det står maksdato inne på NAV.. vet du tilfeldigvis hvor det står? Takk for svar og gode råd! Anonymkode: 3b28f...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #7 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hmm, jeg finner ikke noe sted det står maksdato inne på NAV.. vet du tilfeldigvis hvor det står? Takk for svar og gode råd! Anonymkode: 3b28f...fad Under mitt sykefravær skal det stå øverst: Når sykefraværet og ca. beregnet slutt på sykepenger (maksdato). Anonymkode: 9f5d2...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #8 Del Skrevet 8. mai 2024 Sånn står det hos meg TS. Under mitt sykefravær på Mitt Nav. Anonymkode: 9f5d2...529 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #9 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja det stemmer, men du må trekke fra ferie du tar ut i de 12 månedene. Da forlenges sykemeldingsperioden tilsvarende. Inne på Mitt NAV og sykefravær så skal det stå ca. beregnet slutt på sykepenger. Det er AAP ja som er løsningen, men denne samtalen bør du nok ta med lege fortløpende, for legen vet også at det er lurt å starte denne prosessen tidlig dersom det ser ut til å at du er frisk om 3 måneder. Det er nemlig 15 ukers behandlingstid på søknad på AAP, så du bør gå i gang med denne prosessen raskt slik at du ikke risikerer å stå uten penger i mange uker. Anonymkode: 9f5d2...529 Vil legge til: Perioden med rett til sykepenger forlenges ikke, men siste dag med rett til sykepenger forskyves fremover, tilsvarende antall virkedager man tar ut ferie. Stor forskjell på de to alternativene. Dessverre mange som misforstår dette og tror de får en måned ekstra med sykepenger. Feks: hvis siste dag med sykepengerett er 31.juli og du tar ut ferie fra 1.-31 juli (23 virkedager), vil ny maksdato bli den 2.september (23 virkedager regnet fra den 31.juli). I ferieperioden 1.-31 juli får man ikke utbetalt sykepenger fra NAV. Anonymkode: 90b14...e86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #10 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 13.39): Sånn står det hos meg TS. Under mitt sykefravær på Mitt Nav. Anonymkode: 9f5d2...529 Det står ikke det på mitt, så merkelig 🤔 er det på mobil eller pc du ser det? Anonymkode: 3b28f...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå