AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Del Skrevet 7. mai 2024 Jeg har datet en mann i noen måneder. Han har en voksen datter som han ikke har noe særlig kontakt med. Hun sendte ham blomster da han hadde bursdag, men de treffes aldri. Han har sagt at han har valgt å ikke ha kontakt med henne fordi hun er lat, gidder ikke jobbe og snylter. Han sier hun spør ham alltid om penger til å reise på ferie utenlands. Han har også nevnt noe om at hun ruser seg på medisiner. Jeg tenker vanligvis at det skal ha veldig sterke grunner til for å rettferdiggjøre at en forelder kutter kontakt med sitt barn. Men sånn som han har lagt det fram så har jeg tenkt at det var forståelig. Men, i helgen var jeg i et selskap og traff et ektepar som kjenner datteren. Og de fortalte at datteren har MS og ikke lenger klarer å jobbe så hun er ufør. Tidligere jobbet hun deltid pga MSen. Hun fikk MS da hun var bare 19-20. Jeg fikk helt sjokk. Dette er ikke det han jeg dater har sagt. Jeg skjønner ikke hvorfor han har løyet om dette til meg. Først trodde jeg det var folka i selskapet som løy, men det de sa gir egentlig mening. Jeg bare fatter ikke at han har kuttet ut datteren sin fordi hun er ufør, og at han lyver om dette. Jeg tenker egentlig å avslutte med ham nå, men har også lyst til å ha en ordentlig samtale med ham først. Jeg bare skjønner ikke at dette er ham. Trodde han var en normal fyr. Anonymkode: 36f29...aec 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Del Skrevet 7. mai 2024 Fy faen for ei tafatt fitte, jeg hadde blitt fly forbanna og spurt ham hvorfor han omtaler sin MS syke datter som en lat taper, men jeg hadde dumpet ham så jævlig uansett hva svaret var. Jeg ville bare hørt hva i helvete han forklarte det med. Anonymkode: 73f64...175 9 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 7. mai 2024 #3 Del Skrevet 7. mai 2024 Alarmklokkene burde ha gått da han kalte datteren sin lat. Selv om man på ett eller annet nivå tenker det om barnet sitt så sier man det ikke på den måten til noen man nettopp har møtt. Det er mye mer vanlig at foreldre pynter på sannheten selv om de har aldri så god grunn til å være oppgitt. Og ikke skjønner jeg hvorfor du har lyst til å ha en ordentlig samtale med en slik person. 18 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Del Skrevet 7. mai 2024 Han fyren der er ikke noe å samle på. kaste sin kronisk syke datter under bussen på den måten. Forferdelig menneskesyn. Du kan i alle fall ikke forvente at han stiller opp om du skulle bli rammet av noe. Anonymkode: 710fd...201 10 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 8. mai 2024 #5 Del Skrevet 8. mai 2024 Tenk så skadelig han der må ha vært å ha i oppveksten. Stakkars datteren. Og at han lyver og sprer falske rykter om henne i tillegg… 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Del Skrevet 8. mai 2024 En mann som tydeligvis ikke har satt seg inn i hva MS er. Mulig han ikke vet det heller hvis de ikke har nær kontakt. Kanskje han kun vet hun ikke jobber men liker å reise? Anonymkode: 01144...113 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #7 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hun sendte ham blomster da han hadde bursdag, men de treffes aldri. Han har sagt at han har valgt å ikke ha kontakt med henne fordi hun er lat, gidder ikke jobbe og snylter. Han sier hun spør ham alltid om penger til å reise på ferie utenlands. Han har også nevnt noe om at hun ruser seg på medisiner. Stakkar datter. Her prøver hun å ha kontakt med han (sende blomster) og så sier han slikt om henne! Han er rett og slett en drittsekk! Han anerkjenner sikkert ikke diagnosen og mener det er kun psykisk. Han hadde jeg avslutta alt med! Anonymkode: ae195...a18 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 8. mai 2024 #8 Del Skrevet 8. mai 2024 Så utrolig bra datteren ikke har han der i livet sitt. Neste år håper jeg hun bruker blomsterpengene på en god middag til seg selv❤️ stakkars jente! 6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #9 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg tenker egentlig å avslutte med ham nå, men har også lyst til å ha en ordentlig samtale med ham først. Jeg bare skjønner ikke at dette er ham. Trodde han var en normal fyr. Anonymkode: 36f29...aec Du: Jeg hører datter har ms. Stemmer dette? Han: MS er latskap, det er kun i hodet hennes. Hun er bare lat, det har hun fra mora si. Kan ikke skjønne hva du skal ha en 'ordentlig samtale' med han om dette først. Han har sagt sitt... Anonymkode: ae195...a18 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #10 Del Skrevet 8. mai 2024 Bytt om tiden dere har datet og det skulle høres ut som min far. Anonymkode: 52e33...79d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #11 Del Skrevet 8. mai 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har datet en mann i noen måneder. Han har en voksen datter som han ikke har noe særlig kontakt med. Hun sendte ham blomster da han hadde bursdag, men de treffes aldri. Han har sagt at han har valgt å ikke ha kontakt med henne fordi hun er lat, gidder ikke jobbe og snylter. Han sier hun spør ham alltid om penger til å reise på ferie utenlands. Han har også nevnt noe om at hun ruser seg på medisiner. Jeg tenker vanligvis at det skal ha veldig sterke grunner til for å rettferdiggjøre at en forelder kutter kontakt med sitt barn. Men sånn som han har lagt det fram så har jeg tenkt at det var forståelig. Men, i helgen var jeg i et selskap og traff et ektepar som kjenner datteren. Og de fortalte at datteren har MS og ikke lenger klarer å jobbe så hun er ufør. Tidligere jobbet hun deltid pga MSen. Hun fikk MS da hun var bare 19-20. Jeg fikk helt sjokk. Dette er ikke det han jeg dater har sagt. Jeg skjønner ikke hvorfor han har løyet om dette til meg. Først trodde jeg det var folka i selskapet som løy, men det de sa gir egentlig mening. Jeg bare fatter ikke at han har kuttet ut datteren sin fordi hun er ufør, og at han lyver om dette. Jeg tenker egentlig å avslutte med ham nå, men har også lyst til å ha en ordentlig samtale med ham først. Jeg bare skjønner ikke at dette er ham. Trodde han var en normal fyr. Anonymkode: 36f29...aec Han har ikke misforstått og trodd at hun har ME da? Er jo skinnsykt mange mennesker som har fordommer mot ME. Anonymkode: c2d7b...b40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 8. mai 2024 #12 Del Skrevet 8. mai 2024 For meg er det tidenes 🚩 med foreldre som snakker dritt om ungene sine og ikke har kontakt med dem. Det skal ufattelig mye til for at man bryter kontakten med dem, uansett hva de har gjort. Og omtale ungene sine som late og tilsvarende… Nope. Run for the hills! Jeg hadde aldri vært sammen med en mann som snakket nedsettende om barna sine, eller som prioriterte meg foran dem. 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #13 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har ikke misforstått og trodd at hun har ME da? Er jo skinnsykt mange mennesker som har fordommer mot ME. Anonymkode: c2d7b...b40 Det spiller ingen rolle om det er ME og MS når det gjelder egen far. Flere har fordommer mot ME ja. Håper det snart viskes bort. Jeg er veldig glad for at flere reagerer i denne tråden ❤️ Anonymkode: 52e33...79d 4 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. mai 2024 #14 Del Skrevet 8. mai 2024 HSV50 skrev (3 minutter siden): For meg er det tidenes 🚩 med foreldre som snakker dritt om ungene sine og ikke har kontakt med dem. Det skal ufattelig mye til for at man bryter kontakten med dem, uansett hva de har gjort. Og omtale ungene sine som late og tilsvarende… Nope. Run for the hills! Jeg hadde aldri vært sammen med en mann som snakket nedsettende om barna sine, eller som prioriterte meg foran dem. Godt å vite at det finnes fornuftige mennesker i denne verden. Jeg er fullstendig enig med deg her. Run for the hills! Knallbra kommentar 🏆. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #15 Del Skrevet 8. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Det spiller ingen rolle om det er ME og MS når det gjelder egen far. Flere har fordommer mot ME ja. Håper det snart viskes bort. Jeg er veldig glad for at flere reagerer i denne tråden ❤️ Anonymkode: 52e33...79d Nei selvfølgelig spiller det ingen rolle. Men poenget mitt er at ME er det mange som har "latskap"-tankegangen på. MS er jo noe helt annet. Poenget er; kanskje far bare er ræva på å forstå at diagnosen ME også er en diagnose. Mange menn på 40+++ påstår jo at psykisk sykdom ikke er sykdom. Anonymkode: c2d7b...b40 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 8. mai 2024 #16 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei selvfølgelig spiller det ingen rolle. Men poenget mitt er at ME er det mange som har "latskap"-tankegangen på. MS er jo noe helt annet. Poenget er; kanskje far bare er ræva på å forstå at diagnosen ME også er en diagnose. Mange menn på 40+++ påstår jo at psykisk sykdom ikke er sykdom. Anonymkode: c2d7b...b40 Så hvis man ikke forstår sykdommen eller har fordommer mot den så er det ok å kutte kontakten med eget barn? Sånn i stede for å være tilstede i livet og støtte barnet? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #17 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei selvfølgelig spiller det ingen rolle. Men poenget mitt er at ME er det mange som har "latskap"-tankegangen på. MS er jo noe helt annet. Poenget er; kanskje far bare er ræva på å forstå at diagnosen ME også er en diagnose. Mange menn på 40+++ påstår jo at psykisk sykdom ikke er sykdom. Anonymkode: c2d7b...b40 Dessverre. Jeg lurer også veldig på hva ts sin kjæreste tenker og andre foreldre i en slik situasjon. Duff skrev (1 minutt siden): Så hvis man ikke forstår sykdommen eller har fordommer mot den så er det ok å kutte kontakten med eget barn? Sånn i stede for å være tilstede i livet og støtte barnet? ❤️ Anonymkode: 52e33...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #18 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har datet en mann i noen måneder. Han har en voksen datter som han ikke har noe særlig kontakt med. Hun sendte ham blomster da han hadde bursdag, men de treffes aldri. Han har sagt at han har valgt å ikke ha kontakt med henne fordi hun er lat, gidder ikke jobbe og snylter. Han sier hun spør ham alltid om penger til å reise på ferie utenlands. Han har også nevnt noe om at hun ruser seg på medisiner. Jeg tenker vanligvis at det skal ha veldig sterke grunner til for å rettferdiggjøre at en forelder kutter kontakt med sitt barn. Men sånn som han har lagt det fram så har jeg tenkt at det var forståelig. Men, i helgen var jeg i et selskap og traff et ektepar som kjenner datteren. Og de fortalte at datteren har MS og ikke lenger klarer å jobbe så hun er ufør. Tidligere jobbet hun deltid pga MSen. Hun fikk MS da hun var bare 19-20. Jeg fikk helt sjokk. Dette er ikke det han jeg dater har sagt. Jeg skjønner ikke hvorfor han har løyet om dette til meg. Først trodde jeg det var folka i selskapet som løy, men det de sa gir egentlig mening. Jeg bare fatter ikke at han har kuttet ut datteren sin fordi hun er ufør, og at han lyver om dette. Jeg tenker egentlig å avslutte med ham nå, men har også lyst til å ha en ordentlig samtale med ham først. Jeg bare skjønner ikke at dette er ham. Trodde han var en normal fyr. Anonymkode: 36f29...aec Begynner hans navn på A? Anonymkode: 52e33...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #19 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har datet en mann i noen måneder. Han har en voksen datter som han ikke har noe særlig kontakt med. Hun sendte ham blomster da han hadde bursdag, men de treffes aldri. Han har sagt at han har valgt å ikke ha kontakt med henne fordi hun er lat, gidder ikke jobbe og snylter. Han sier hun spør ham alltid om penger til å reise på ferie utenlands. Han har også nevnt noe om at hun ruser seg på medisiner. Jeg tenker vanligvis at det skal ha veldig sterke grunner til for å rettferdiggjøre at en forelder kutter kontakt med sitt barn. Men sånn som han har lagt det fram så har jeg tenkt at det var forståelig. Men, i helgen var jeg i et selskap og traff et ektepar som kjenner datteren. Og de fortalte at datteren har MS og ikke lenger klarer å jobbe så hun er ufør. Tidligere jobbet hun deltid pga MSen. Hun fikk MS da hun var bare 19-20. Jeg fikk helt sjokk. Dette er ikke det han jeg dater har sagt. Jeg skjønner ikke hvorfor han har løyet om dette til meg. Først trodde jeg det var folka i selskapet som løy, men det de sa gir egentlig mening. Jeg bare fatter ikke at han har kuttet ut datteren sin fordi hun er ufør, og at han lyver om dette. Jeg tenker egentlig å avslutte med ham nå, men har også lyst til å ha en ordentlig samtale med ham først. Jeg bare skjønner ikke at dette er ham. Trodde han var en normal fyr. Anonymkode: 36f29...aec AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han har ikke misforstått og trodd at hun har ME da? Er jo skinnsykt mange mennesker som har fordommer mot ME. Anonymkode: c2d7b...b40 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei selvfølgelig spiller det ingen rolle. Men poenget mitt er at ME er det mange som har "latskap"-tankegangen på. MS er jo noe helt annet. Poenget er; kanskje far bare er ræva på å forstå at diagnosen ME også er en diagnose. Mange menn på 40+++ påstår jo at psykisk sykdom ikke er sykdom. Anonymkode: c2d7b...b40 Nei, nøyaktig de samme fordommene mot ME finnes også mot MS - selv om det var noe mer utbredt en del år tilbake, så er det på ingen måte borte. Mange andre sykdommer og tilstander som kan påvises fysisk, men ikke er mulig å se for andre med det blotte øyet er det også nokså vanlig at folk rundt en ikke tror personen som er syk og nedsnakker. Alle disse - ‘men jeg lurer bare’, ‘hvorfor kan ikke uføre gjøre sånn når de klarer sånn’ osv diskusjonene gjør reell skade - for de spørsmålene er ikke så uskyldig ment som det lates som. Samme med all stygg retorikk fra politikere. Det skaper stygge holdninger mot folk som er syke, og en tror ikke på folk som er syke. Det rammer folk, i deres virkelige relasjoner i det virkelige livet. Er dessverre relativt vanlig at folk med usynlige sykdommer mister kontakt med noen i nær familie eller venner, nettopp på grunn av holdninger som denne mannen har. Selv foreldre dropper ungene sine, spesielt fedre. Tenk litt på det, neste gang en ikke skjønner hvorfor syke og uføre blir så fortvilte i ‘men jeg lurer bare på…’-tråder her neste gang. Anonymkode: 9f723...759 1 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #20 Del Skrevet 8. mai 2024 Kan navn involvert begynne på A, C og H? Anonymkode: 52e33...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå