AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #61 Del Skrevet 19. mai 2024 Hvordan har det gått TS? Anonymkode: 88dfe...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #62 Del Skrevet 19. mai 2024 Honey Dew skrev (På 7.5.2024 den 19.21): Dere som klager på naboene for hver lille ting, er kanskje perfekte og tar aaaaltid hensyn til folk rundt seg. Dere går ikke over gulvet, dere lager ikke mat, dere har aldri høy musikk og dere banker og sager aldri? Kjære vene. Å få bållukt inni hus er virkelig noe helt annet. Syns jeg høre deg hvis det kom inn til deg. Ikke TS Anonymkode: c8c4c...512 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2024 #63 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 14.09): Seriøst? Du kan jo ikke sammenligne en bålpanne med bål i under en terrasse med å gå over gulvet, lage mat, spille høy musikk eller snekkerarbeid!!! Anonymkode: f70d1...6f9 Ja, i motetning til musikk,matlaging og snekring så er det tross alt forbudt å utsette andre for brannfarlige påfunn. Det er en veldig god grunn til at det ikke er lov å tenne bål under terasser. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #64 Del Skrevet 20. mai 2024 Honey Dew skrev (På 7.5.2024 den 19.21): Dere som klager på naboene for hver lille ting, er kanskje perfekte og tar aaaaltid hensyn til folk rundt seg. Dere går ikke over gulvet, dere lager ikke mat, dere har aldri høy musikk og dere banker og sager aldri? Det er forskjell på det, og å bli røyktlagt, slik at man aldri kan ha verandadør åpen pga røyk kommer inne og setter seg helt jævlig på alt inne. I tillegg er det plagsomt å sitte på en røykfull veranda. Og når det i tillegg går utover sikkerhet mtp Brann, så er det ikke sammenlignbart med noen som går for hardt på gulvet eller spiller høy musikk innimellom… Det er lov å tenke lenger en en tanke Anonymkode: 4feac...268 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 21. mai 2024 #65 Del Skrevet 21. mai 2024 Må si det er ganske spesielt med de folkene i denne tråden som forsvarer at noen som bor i flermannsbolig fyrer opp bålpanne daglig. Om man ønsker en slik livsstil, så må man få seg enebolig med relativt god avstand til nabohuset. Jeg ser mange som ikke forstår hvor farlige bålpanner kan være når jeg ute og går tur. Folk som har den rett på terrasse av tre uten beskyttelse under, under balkonger, bruker den når det er skogbrannfare (som nå) osv. Folk er naive når det kommer til ild og varme... 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #66 Del Skrevet 21. mai 2024 Honey Dew skrev (På 7.5.2024 den 19.21): Dere som klager på naboene for hver lille ting, er kanskje perfekte og tar aaaaltid hensyn til folk rundt seg. Dere går ikke over gulvet, dere lager ikke mat, dere har aldri høy musikk og dere banker og sager aldri? Har du fått røyk i øya, klarte du ikke å lese teksten? Du skjønner vel at det ikke er lov med åpen flamme under en veranda og inntil en trevegg? Anonymkode: ebd20...8d0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #67 Del Skrevet 25. mai 2024 kaarebjarne skrev (På 21.5.2024 den 9.38): Må si det er ganske spesielt med de folkene i denne tråden som forsvarer at noen som bor i flermannsbolig fyrer opp bålpanne daglig. Om man ønsker en slik livsstil, så må man få seg enebolig med relativt god avstand til nabohuset. Jeg ser mange som ikke forstår hvor farlige bålpanner kan være når jeg ute og går tur. Folk som har den rett på terrasse av tre uten beskyttelse under, under balkonger, bruker den når det er skogbrannfare (som nå) osv. Folk er naive når det kommer til ild og varme... Selvsagt kan man fure opp bålpanne mange ganger daglig, så lenge det er sikkert Anonymkode: 9f3db...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 25. mai 2024 #68 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt kan man fure opp bålpanne mange ganger daglig, så lenge det er sikkert Anonymkode: 9f3db...a61 Nei, «selvsagt» kan man ikke det, når man bor så tett som i en firemannsbolig. Det sier seg selv. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #69 Del Skrevet 25. mai 2024 kaarebjarne skrev (3 minutter siden): Nei, «selvsagt» kan man ikke det, når man bor så tett som i en firemannsbolig. Det sier seg selv. Klart man kan, akkurat som man kam grille hver dag Anonymkode: 9f3db...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 25. mai 2024 #70 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klart man kan, akkurat som man kam grille hver dag Anonymkode: 9f3db...a61 En bålpanne kan ikke sammenliknes med en grill… 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #71 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klart man kan, akkurat som man kam grille hver dag Anonymkode: 9f3db...a61 Det kommer jo faktisk helt an på om man har plass til en bålpanne og at den er såpass langt unna de andre leilighetene at det ikke blir verken for plagsomt for naboene eller risiko for brann! Et bål lukter jo faktisk mye mer enn en grill. Jeg bor oppe i en firemannsbolig, jeg har stor uteplass ved inngangspartiet. Der kunne jeg fint ha tent opp en bålpanne uten verlen å være til sjenanse for naboer eller i fare for å risikere husbrann. De som bor i første etasje kan derimot ikke bruke bålpanne, de har ikke stort nok uteområde til at det skal være trygt nok. Anonymkode: f70d1...6f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #72 Del Skrevet 9. november 2024 Hva med de som er tungt alkoholiserte og som bor i andre etg i firemannsbolig og tenner bålpanne mens de drikker seg stadig mer og mer sanseløs til de faller og ligger der de er? Er det lov? Har slike naboer og er bekymret for brannsikkerheten. Ikke bare lukter det bål i hele leiligheten vår, men irriterende å våkne av det når de kommer på at de plutselig skal tenne den klokka tre om natta. I fylla. Problemet er fyll og rus i kombinasjon med bålpanne oppå en balkong hvor fe har en annen leilighet rett under seg og tilknyttet to til leiligheter på siden. Er bare et spørsmål om tid før de velter den… (de har falt inn i vegger og ned trapper og faller overalt hvor de befinner seg, har fått fratatt førerkortet pga rus, ((fått det tilbake nå igjen, utrolig nok)) og de drikker seg sanseløse hver kveld/natt.) Har googlet men fant ikke noe om det. Anonymkode: 2d90b...d5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #73 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 17.54): Var litt usikker på hvor dette problemet passer, men siden det handler om naboskap så satt jeg den her. Jeg bor i firemannsbolig med to boliger i 1.etg og to boliger i 2.etg. Jeg bor i 2.etg og har fått nye naboer under meg. De har fått seg bålpanne (sånn på stativ) og fyrer nå i den HVER kveld. Det er forsåvidt greit nok hadde det ikke vært for at de har den rett under min lille veranda. Mulig jeg er hysterisk men jeg liker ikke tanken på varme og gnister rett under plankene. Når jeg googler står det tydelig at bålpanner ikke skal plasseres under noe. I tillegg er det mildt sagt plagsomt at røyken kommer rett inn verandadøren min når de fyrer så ofte og så lenge av gangen. Jeg er en ganske konfliktsky person så sier ikke fra for ingenting. For et par dager siden ringte jeg på hos dem og sa på en vennlig måte at jeg er bekymret for brannsikkerheten med den bålpanna og spurte om de kan flytte den ut på plenen i stedet. Nevnte også at røyken går rett opp til meg når den står så nærme huset. Ble avfeid med at dette ikke var noe å bekymre seg for, for dette har de visstnok god greie på. Ble irritert og sa at jeg tviler på det er lov å fyre så nærme hus, men ble igjen bare avfeid. I dagene etter har de fortsatt akkurat som før og fyrer inntill huset, under verandaen fra ettermiddag til utover kvelden. Jeg har snakket med de andre i bygget og det viser seg at de også har sagt ifra om dette på en grei måte men bare blitt ignorert. Hva kan vi gjøre her? Jeg har veldig lite lyst til å klatre ut av et brennende hus midt på natten bare fordi naboen vil sitte under tak Anonymkode: 540d7...58b Mandag ringer du brannforebyggende avdeling i kommunen din og fremlegger saken, og får reglene på plass og deretter hva du bør gjøre. Klarer du å få filmet når de har fyrt på bølpanna slik at du har dokumentasjon? Anonymkode: 3f838...985 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #74 Del Skrevet 9. november 2024 Honey Dew skrev (På 7.5.2024 den 19.21): Dere som klager på naboene for hver lille ting, er kanskje perfekte og tar aaaaltid hensyn til folk rundt seg. Dere går ikke over gulvet, dere lager ikke mat, dere har aldri høy musikk og dere banker og sager aldri? Helt enig at man skal ta hensyn, samt innfinne seg med at man lever oppi andre mennesker. Men en bålpanne blir litt annerledes, for det første så kan det være brannfarlig, samtidig så forpester det inneluften til samtlige naboer. Hadde det vært en trampoline hadde det vært en annen sak. Jeg hadde hatet bråket, likevel hadde jeg innfunnet meg med det. Anonymkode: 599df...07c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 9. november 2024 #75 Del Skrevet 9. november 2024 Det er jo sjukt irriterende at trådstarter aldri oppdaterte denne tråden. Som å ha sett en halv sesong av en serie. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #76 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva med de som er tungt alkoholiserte og som bor i andre etg i firemannsbolig og tenner bålpanne mens de drikker seg stadig mer og mer sanseløs til de faller og ligger der de er? Er det lov? Har slike naboer og er bekymret for brannsikkerheten. Ikke bare lukter det bål i hele leiligheten vår, men irriterende å våkne av det når de kommer på at de plutselig skal tenne den klokka tre om natta. I fylla. Problemet er fyll og rus i kombinasjon med bålpanne oppå en balkong hvor fe har en annen leilighet rett under seg og tilknyttet to til leiligheter på siden. Er bare et spørsmål om tid før de velter den… (de har falt inn i vegger og ned trapper og faller overalt hvor de befinner seg, har fått fratatt førerkortet pga rus, ((fått det tilbake nå igjen, utrolig nok)) og de drikker seg sanseløse hver kveld/natt.) Har googlet men fant ikke noe om det. Anonymkode: 2d90b...d5c De har en balkong på 5 x 5 m og tenner bålpanna mens de er dritings… leilighet under og to til tett i tett på siden. Brannfaren er jo der om den velter, og er vel bare spørsmål om tid når de drikker sånn at de faller ned trapper og inni andre sine vegger og dører… Anonymkode: 2d90b...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #77 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva med de som er tungt alkoholiserte og som bor i andre etg i firemannsbolig og tenner bålpanne mens de drikker seg stadig mer og mer sanseløs til de faller og ligger der de er? Er det lov? Har slike naboer og er bekymret for brannsikkerheten. Ikke bare lukter det bål i hele leiligheten vår, men irriterende å våkne av det når de kommer på at de plutselig skal tenne den klokka tre om natta. I fylla. Problemet er fyll og rus i kombinasjon med bålpanne oppå en balkong hvor fe har en annen leilighet rett under seg og tilknyttet to til leiligheter på siden. Er bare et spørsmål om tid før de velter den… (de har falt inn i vegger og ned trapper og faller overalt hvor de befinner seg, har fått fratatt førerkortet pga rus, ((fått det tilbake nå igjen, utrolig nok)) og de drikker seg sanseløse hver kveld/natt.) Har googlet men fant ikke noe om det. Anonymkode: 2d90b...d5c Du ringer brannvesenet mens den er tent. De vil mest sannsynlig komme en tur, og er du heldig tar den med seg. Anonymkode: 88dfe...f1b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå