AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 vi skilte oss for snart 7 år siden, jeg har vert singel nesten hele tiden, var en liten periode jeg var med ei jente,men det var veldig få som visste uten om nærmeste familie og venner, men hun var i skapet og derfor ble det vanskelig, nå 3 år senere har jeg truffet en ny dame som jeg virkelig falt for med engang, ekskona er sikkelig sur for dette, hun ble akkurat singel etter med henne som var grunnen for vi skilte oss gjorde det slutt, vi har 2 fine barn sammen på 12 og 15. Nå truer hun med og ta de på heltid, de er hos henne anhver uke, vi bror ca 10 minutter fra hverandre, så de kan se begge når de vil egentlig selvom vi ikke er sammen mer. er dette feil av meg og gå videre? Anonymkode: c4f35...dac 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Hun har ikke rett til å "ta de" på fulltid. Da må hun gå til retten og hun får ikke full omsorg for ungene for at du har fått deg dame. Dårlig hersketeknikk. Si minst mulig om privatlivet ditt du og fokuser på unger og kjæreste. Hun får bare være sur. Det dør hun ikke av. Anonymkode: b6ac2...e3c 4 1 3
svartkatt Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Selvfølgelig skal du gå videre og kose deg med ny kjæreste. Og ungene er gamle nok til å bestemme selv hva de vil. 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 1. Hun er ekskona di. Hun har ikke en dritt hun skal ha sagt om datinglivet ditt, så lenge du ikke dater noen som potensielt utgjør en fare for barna deres. 2. Barna deres er så gamle at de skal bli hørt, og ha en stor innvirkning på hvor de ønsker å bo - barna kan selv si til familievernkontoret at de ønsker 50/50, og så lenge det er praktisk mulig, så skal det svært mye til for at familievernkontoret vil endre på det. Anonymkode: e1031...198 2 3
Gjest Luksusbia Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 svartkatt skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig skal du gå videre og kose deg med ny kjæreste. Og ungene er gamle nok til å bestemme selv hva de vil. Ja, stemmer men håper det kan skje uten rettsak at de får fortsette å se begge sine foreldre❤️
Million Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Hun kan ikke "ta" ungene etter eget forgodtbefinnende. Som forelder har du like stor rett og krav på å møte ungene dine og ha dem 50% som hun har. Bare la henne sutre. Det hadde jeg bare oversett og bedt henne passe sine egne saker. Hun har ingenting å være sur for. Men er du mann eller kvinne, forresten? Er du også kvinne, har du da adopert eller er biologisk mor til noen av ungene? Bare ble litt forvirret av bruken "henne" og "skapet" osv. For om du er kvinne er det jo viktig at du har adopert de ungene og er forelder på lik linje med eksen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 Ikke diskuter privatlivet ditt med henne. Og ikke grav i privatlivet til ekskona di. Anonymkode: f9b06...63c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 Du er ikke den første som har opplevd dette, og blir garantert ikke den siste. Føler med deg. Anonymkode: 9b831...93c 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 2. Barna deres er så gamle at de skal bli hørt, og ha en stor innvirkning på hvor de ønsker å bo - barna kan selv si til familievernkontoret at de ønsker 50/50, og så lenge det er praktisk mulig, så skal det svært mye til for at familievernkontoret vil endre på det. Familievernkontoret har null makt. Det er viktig å huske. Eksen har ikke noe med at du har en kjæreste. Men du gjør lurt i å ikke inkludere en ny kjæreste i barnas liv med en gang. Og ungene er så store at de velger selv hvilken løsning de vil ha ang samvær og bosted. Anonymkode: af57d...7c2 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 takk for alle svar synes det er så synd siden vi har barn sammen, vi har samarbeidet godt,men nå har hun sat seg helt på bakbena, jeg godtok eksdama hennes selvom hun ødela ekteskapet vårt Anonymkode: c4f35...dac 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 (3. barna dine er så gamle at de vil forstå at det å gå igjennom et brudd kan være vanskelig. Så snakk med dem, dersom de opplever at eksen din oppfører seg annerledes. Si at kanskje hun tar bruddet tungt, og at store følelser kan få mennesker til å oppføre seg irrasjonelt innimellom. Og vær sikker på at de føler du er en trygg person å komme til, slik at om eksen forsøker å svartmale deg eller noe, så vet du om hva som skjer. Men sørg for at du selv ikke svartmaler eksen din på noen som helst måte, det vil ikke hjelpe forholdet mellom deg og barna dine.) Anonymkode: e1031...198 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 Føler vi bare har en side her. Høres rart ut at hun skal reagere så sterkt på at du har egen partner nå. Såpass at hun vil skjerme barna fra deg. Eneste jeg kan tenke meg at føles ugreit er om du introduserer splitter ny partner til barna før du har brukt tid på å være sikker på at forholdet varer. Når man bare har barna annenhver uke, kan man fint vente litt med å involvere barna. En annen grunn kan være at barna har fortalt henne noe ugreit om denne nye personen. Men om hun bare er urimelig og eneste grunnen er at du ikke skal ha en parter uansett, så er det bare å prøve å overse dette. Anonymkode: 4aeb3...cea
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Familievernkontoret har null makt. Det er viktig å huske. Eksen har ikke noe med at du har en kjæreste. Men du gjør lurt i å ikke inkludere en ny kjæreste i barnas liv med en gang. Og ungene er så store at de velger selv hvilken løsning de vil ha ang samvær og bosted. Anonymkode: af57d...7c2 Ja, sant det, gikk litt fort i svingene! Glemmer litt at de fleste ikke bare blir enige på familievernkontoret og dermed havner i retten etterpå. Men at en domstol tildeler en forelder 100% samvær med barna, når de har hatt 50/50 i syv år, og foreldrene bor med 10 minutters avstand, og barna er så store at de tydelig kan utrykke egne ønsker, er fortsatt helt usannsynlig (så fremt TS ikke utelater at hen utsetter barna for fare, men det regner jeg ikke med er tilfellet her). Anonymkode: e1031...198 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, sant det, gikk litt fort i svingene! Glemmer litt at de fleste ikke bare blir enige på familievernkontoret og dermed havner i retten etterpå. Men at en domstol tildeler en forelder 100% samvær med barna, når de har hatt 50/50 i syv år, og foreldrene bor med 10 minutters avstand, og barna er så store at de tydelig kan utrykke egne ønsker, er fortsatt helt usannsynlig (så fremt TS ikke utelater at hen utsetter barna for fare, men det regner jeg ikke med er tilfellet her). Anonymkode: e1031...198 Her vil en evt domstol dømme utfra hva barna selv sier at de ønsker. De er 12 og 15 år gamle. Anonymkode: af57d...7c2 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Føler vi bare har en side her. Høres rart ut at hun skal reagere så sterkt på at du har egen partner nå. Såpass at hun vil skjerme barna fra deg. Eneste jeg kan tenke meg at føles ugreit er om du introduserer splitter ny partner til barna før du har brukt tid på å være sikker på at forholdet varer. Når man bare har barna annenhver uke, kan man fint vente litt med å involvere barna. En annen grunn kan være at barna har fortalt henne noe ugreit om denne nye personen. Men om hun bare er urimelig og eneste grunnen er at du ikke skal ha en parter uansett, så er det bare å prøve å overse dette. Anonymkode: 4aeb3...cea Noen er dessverre bare sjalu, uten god grunn. De bare kan ikke unne andre suksess og glede i livet. Følelser får frem det styggeste i folk og fører til irrasjonelle handlinger. En kompis av meg var i samme situasjon som TS. Eksen var utro, det ble slutt, og han hadde de tre barna sine 50/50 med eksen i 5 år. De bodde i samme by, og barna hadde 15 minutter med buss i mellom foreldrene. Så en dag fortalte barna til moren at de hadde møtt den nye dama til pappan, en han hadde datet i nesten halvannet år før han introduserte henne til barna. Da fant eksen plutselig ut at hun skulle flytte til andre siden av landet, og at hun skulle ha med seg alle ungene sporenstreks. Vi snakker om at hun i løpet av en måned sa opp jobben, solgte huset og kjøpte en leilighet uten nok soverom til alle barna på andre siden av landet. Hun forsøkte å rive ungene fra venner og alle aktiviteter og ellers vante rutiner, mot deres vilje. Heldigvis for min kompis så domstolen at stabil økonomi og venner og familie i nærheten var bedre for barna, enn å flytte. Så nå ser barna moren annenhver helg, og i deler av feriene. Og de har fått to nye småsøsken og en veldig omtenksom stemor. Anonymkode: e1031...198 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 Ikke diskuter privatlivet ditt med henne Anonymkode: 788f7...f82
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 Tusen takk for svar alle sammen barna kjenner min nye kjærste veldig godt, hun er fadder til han på 15, hun er en barndomsvenn av meg, ogvi har hatt god kontakt siden i var 10 år, men først nå det siste året vi har utviklet følelser,men vi har bare vert sammen i 4 mnd,så barnet vet ikke det ennå,de tror vi bare er bestevenner forsatt og vil ikke fortelle før senere Anonymkode: c4f35...dac 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #18 Skrevet 7. mai 2024 barna vet det ikke ennå skulle det stå, tastauret henger seg opp en del Anonymkode: c4f35...dac
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #19 Skrevet 7. mai 2024 Du bør ha littmer avstand til mora så lenge hun er slik sjalu. Hun bør ikke vite noe om hva dere skal eller har gjort. Med mindre det er noe hun må vite. Her tror jeg rett og slett det er lurt først som sist, å kontakte advokat. Og be om råd allerede nå før det blir for galt. Jo fortere du får stoppet henne jo lettere er hele prosessen. Samt at du får dokumentert ufin oppførsel fra start. Hold deg 100% saklig hele veien. Og alt ang samværskrangel bør evnt tas over mail. Vær tydelig på at muntlig beskjeder rundt det er ikke noe du forholder deg til. Dette kommer mest til å gå utover barna. Så advokat i mellom er ikke en dum ide. Har vært i to forhold nå. Med vanskelige personer. I andre forhold enn barnefordeling. Og med advokaten så ble det minimalt med bråk iht om det ikke var advokat inne i bildet. Det ble ryddig med en gang. Jeg fikk en skyllebøtte og uskakeluge og uasanne påstander når advokaten var ute av bildet. Men da fikk ikke personen laget noe mer krøll. Så jeg lot personen få buse ut. Og svarte til slutt. Ok, du vet like godt som meg at dette er ren løgn og fantasi fra din side. Vennligst aldri kontakt meg igjen. Mor til min bonus, var den som dro. Hun aksepterte meg aldri. Til en viss grad nå. Har vært bonus mor i 30år. Og det har haglet trusler om å flytte med barna osv. Men vi har kommet langt ved å være 100% saklig. Vært litt smarte og latt ting hun kjøre igang slå tilbake på henne selv, uten å ikke egentlig gjøre noe. Så skjønner ikke helt greia med å fra fra faren til ungen din. Å ikke tåle at han har funnet en ny. Han har hatt bare meg som kjæreste. Og to fling. Etter henne. Hun har vel hatt 7 Anonymkode: 57ff6...03e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #20 Skrevet 8. mai 2024 Opplever det samme. Fått meg kjæreste 8 mnd etter bruddet (ikke introdusert for barna) og eksen steiler. Lar ikke det gå utover samvær, men han er kjip bak i kulissene. Dette selv om han har prøvd med en dame det ikke fungerte med. Jeg holder meg bare saklig og ønsker et vennskap med tiden. Anonymkode: e2f89...3c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå