Gå til innhold

Hvorfor bæsjer søreuropeere så mye oftere enn oss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1715035563185994.thumb.jpg.1e829b1a205ad9b984fe3b29b2d51953.jpg

Er den middelhavsdietten?

Anonymkode: 3a4ae...47b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Matsikkerhet,  flere bakterier i omløp. Matforgiftning er nesten ikke eksisterende på våre kanter, veldig vanlig rundt middelhavet.

Anonymkode: 25daf...a6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mye pasta der, må være bakterier

Anonymkode: 79a92...991

AnonymBruker
Skrevet

Mye frukt og grønt, så masse fiber. Vi spiser for det meste kjøtt, potet og overkokte grønnsaker. 

Anonymkode: b8b08...44b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Matsikkerhet,  flere bakterier i omløp. Matforgiftning er nesten ikke eksisterende på våre kanter, veldig vanlig rundt middelhavet.

Anonymkode: 25daf...a6d

Neppe. Er det et sted jeg er reelt redd for matforgiftning så er det i Skandinavia. I Spania etc spiser jeg gladelig rå sjømat fra en tralle som står på stranden.

Det er nok heller at sørlige Europa spiser mer frukt og grønt enn oss, som betyr at de inntar en høyere mengde mat i volum, som bidrar til mer avføring ut. Om du øker eget inntak av frukt og grønt til de anbefalte 10 enhetene per dag så vil du erfare at gå på do en gang per dag er urealistisk.

Anonymkode: 1668a...ffa

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mindre kjøtt og melkeprodukter. Så et sunnere inntak av frukt og grønt. Økt fiber i kosten 👍🏼

Anonymkode: 5226c...8f6

• Liker 1
Skrevet

Disse tallene viser jo også en stor variasjon for naboland hvor kosthold ikke skulle variere mye. Nei, disse tallene/undersøkelsene har jeg "ingen tro på".

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mindre kjøtt og melkeprodukter. Så et sunnere inntak av frukt og grønt. Økt fiber i kosten 👍🏼

Anonymkode: 5226c...8f6

Evt mer diaré. Jeg er italiener(50%) og at man går hyppig på do der nede er som regel ikke positivt.

Anonymkode: 0abdd...58b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi spiser for det meste kjøtt, potet og overkokte grønnsaker. 

Gjør vi det? «Vi» spiser mer godteri enn fisk og drikker brus og energidrikk.

Anonymkode: b9a3c...cd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har noen vært morsomme å lagt på en annen tekst. Dette skal egentlig være et kart over verdensarv steder i Europa. Dette er nok det originale kartet

Anonymkode: 823b8...355

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 12.27):

Her har noen vært morsomme å lagt på en annen tekst. Dette skal egentlig være et kart over verdensarv steder i Europa. Dette er nok det originale kartet

Anonymkode: 823b8...355

🤣

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...