Gå til innhold

Folk som lurer alvorlige syke for penger på fb grupper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min hadde uhelbredelig kreft og var desperat for å finne dietter, helsekost og kurer som sammen med tradisjonell medisin, kunne forlenge livet hans.

Han meldte seg inn i ulike facebookgrupper for folk med kreft og andre dødelige sykdommer.

I en av disse gruppene diskuterte medlemmene effekten av cbd olje, hvor man fikk kjøpt det hen og hvilke type og styrke på cbd-oljen som var best. 

Min kjæreste ble kontaktet av et medlem i denne facebookgruppen, som promoterte forskjellige typer cbd som var mye sterkere og mer effektiv enn det man fikk kjøpt på helsekosten både i Norge og Sverige.

Vedkommende var veldig generøs og hyggelig og skulle sende varene portofritt, og han refererte til mange fornøyde kunder.

Min kjæreste bet på og bestilte varer for 10 000 som han aldri fikk. Da han prøvde å kontakte selger, var selger forduftet.

Kjæresten min klarte å finne ut hvem denne selgeren var da han opererte med flere brukere, og kjæresten min skrev at han kom til å politianmelde han men ble da truet på livet.

Selgeren truet med å kjøre halve Norge på langs for å møte opp hjemme hos oss å slå oss ihjel med balltre. Jeg ble også drapstruet da jeg prøvde å ta kontakt med selger.

Det viste seg i ettertid at det ikke bare var min dødssyke kjæreste som hadde fått meldinger fra denne selgeren og blitt lurt for penger.

Det er grusomt å tenke på at folk blir medlem i slike facebook-grupper for å lure dødssyke pasienter og pårørende for penger.

🤬

Anonymkode: 4aeeb...a57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller verre at man blir så desperat at man lar seg lure.. ?

Selv om man er syk, så har man jo en hjerne å tenke med. 

Anonymkode: 89532...f20

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man sender ikke så mange penger uten å få varene/bruke postoppkrav etc. Vi vet bedre i 2024. Syke eller ei

Anonymkode: e3a6f...ca9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lett for dere som ikke er i den situasjonen å være etterpåklok.

Når man ser døden i hvitøyet og sykehuset ikke har noe mer å tilby, da gjør man ALT for å få et lite håp om å leve litt lenger.

Disse selgerne kommer jo da med gode forklaringer på hvorfor varene ikke kan sendes før pengene er på konto. 

Det er mange pårørende som er medlem i disse gruppene også, og de er desperate på vegne av sine dødssyke barn, søsken! kjærester eller foreldre og blir også lurt.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet han at han har uhelbredelig kreft?

Anonymkode: ae9ff...a83

AnonymBruker
Skrevet

Det vil alltid være folk som er ute etter lett-tjente penger, og som klarer å lure folk. Så lenge man har en sunn skeptisk sans, vil en nok klare å luke ut slike. 

Anonymkode: 37232...406

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre mange kyniske folk der ute som er totalt blottet for empati. Vær kritisk, når noen høres for godt ut til å være sant - så er det som regel det.

Anonymkode: d25d4...d1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lett for dere som ikke er i den situasjonen å være etterpåklok.

Når man ser døden i hvitøyet og sykehuset ikke har noe mer å tilby, da gjør man ALT for å få et lite håp om å leve litt lenger.

Disse selgerne kommer jo da med gode forklaringer på hvorfor varene ikke kan sendes før pengene er på konto. 

Det er mange pårørende som er medlem i disse gruppene også, og de er desperate på vegne av sine dødssyke barn, søsken! kjærester eller foreldre og blir også lurt.

Ts

Nei, det gjør ikke majoriteten. Det finnes enkeltpersoner som gjør det. 

At pårørende driver med dette er enda mer galskap. 

Hilsen tidligere kreftpasient

Anonymkode: 3dbbe...f26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet han at han har uhelbredelig kreft?

Anonymkode: 

Hvem mener du?

Min avdøde kjæreste eller drittsekken som lurte han?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Når får vite ved første konsultasjon at man har uhelbredelig kreft med spredning til vitale organer, blir man desperat.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er et menneske helt uten samvittighet eller skrupler. Jeg håper dere anmeldte både svindelen og dødstruslene.

Anonymkode: cb79d...96e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har det bare i kjeften uansett. Jeg hadde anmeldt.

Anonymkode: 76320...65e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ble anmeldt men politiet henla saken.

Denne fyren truet oss med at han kjente folk i vår by som kunne lage et helvete for oss, og noen timer etter at han truet med det, ringte det på døren to fremmede fyrer som så ut som de hadde forsynt seg godt med anabole steroider.

Vi åpnet ikke opp men de var på døren vår to ganger, og jeg ble livredd.

Ts

Skrevet

Dette er ikke bare kjipt gjort - det er alvorlig kriminalitet, og det er en avsporing å skylde på offeret. 

Alle som opplever slikt bør anmelde det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Alternativ bransjen er enorm, og det foregår lureri på stor skala. Det er naivt og dømmende å skylde på sårbare personer som blir utnyttet.

Anonymkode: 1523a...b0c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er vel heller verre at man blir så desperat at man lar seg lure.. ?

Selv om man er syk, så har man jo en hjerne å tenke med. 

Anonymkode: 89532...f20

Det var da en unødvendig kommentar. Bli alvorlig syk selv,  da får du oppleve desperasjon. Hadde jeg fått en dødelig diagnose hadde jeg kjøpt alle naturpreparater som fantes. Jeg hadde forsøkt healing, spist gress, til og med kanskje kjøpt amuletten til Durek.  Ja for andre høres det idiotisk ut og det er ofte det,  , men for den syke er det bare et avbrekk for de forferdelige tankene og prognosene som ikke gir håp.  Får jeg en slik diagnose så vil jeg heller ha et slags håp siste tiden jeg lever enn å føle at verden har gitt meg opp. 

• Hjerte 1
Gjest Lurven
Skrevet

Jeg hadde anmeldt han likevel, han bløffer sikkert.

AnonymBruker
Skrevet
Lurven skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde anmeldt han likevel, han bløffer sikkert.

Han ble anmeldt men det ble henlagt

Ts

Gjest Lurven
Skrevet

Han ble anmeldt men det ble henlagt

Ts

Typisk, politiet driter stort sett i slike saker

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alternativ bransjen er enorm, og det foregår lureri på stor skala. Det er naivt og dømmende å skylde på sårbare personer som blir utnyttet.

Anonymkode: 1523a...b0c

Jeg legger ikke skylden på noen mennesker, jeg påengterer bare at det er svært få som gjør så irrasjonell handlinger. 

Hadde selv en bekjent som tok sitt eget liv i stedet for at sykdommen tok livet av han, så jeg er fullt inneforstått med at folk mister seg totalt når de får dødsbudskapet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...