Gå til innhold

Hvilken brillebutikk anbefaler dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal på min første synsundersøkelse og mistenker at jeg trenger briller. Ser både brilleland, Specsavers, synsam osv. Hva anbefaler dere? Både mtp pris og utvalg i briller. Dette er en ny verden..

Anonymkode: 5c4ce...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Specsavers er veldig greie. Nå har verken jeg eller barna noen spesielle behov, så snakker kun ut fra erfaring med 'vanlige' briller.

Synsam og de 'store' kjedene er veldig dyre, og mange av de har prøvd å pushe på meg abonnment. Det er et meget fordyrende alternativ. Har vært mysery shopper hos flere kjeder, og de skal pushe abonnement på deg.

Anonymkode: 6d961...c5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble lurt i senk av Specsavers da jeg kjøpte mine førte briller. Var ærlig om at dette var et felt jeg ikke var kjent, og de la til både det ene og andre på brilleglass. Med mitt syn trengte absolutt ikke så fancy glass. Gikk til en annen kjed og spurte de hva jeg trengte og de var i sjokk over hva jeg hadde endt med hos Specsavers.

Så vær obs.

Anonymkode: 20045...ecb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar dere, skal prøve å være kritisk til «ekstrautstyr».

Hvilken har best utvalg i briller? 

ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar dere, skal prøve å være kritisk til «ekstrautstyr».

Hvilken har best utvalg i briller? 

ts

Mener du innfatninger? Det varierer nok, vil jeg tro. De fleste butikker har bel et par hundre infatninger å velge mellom, så du finner nok en du liler uansett hvilken kjede du velger.

Men det hjelper lite med billige glass og kule innfatninger hvis synsundersøkelsen ikke er grundig nok. Optikerens kompetanse er avgjørende for at du skal få en brille som er riktig og god å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med Specsavers! Jeg vil ha tynnest, lettest, ripefrie og alt annet når jeg kjøper briller, og betaler gjerne litt ekstra for det. Likevel blir prisen for to par briller mindre enn det har blitt på Interoptikk som jeg gikk på før. Optikeren jeg har brukt har også vært kjempeflink. Han kunne lett solgt meg 4 ulike par med briller, men han sjekket behovene mine, og sa jeg f.eks ikke trengte lesebriller før jeg selv mente det ble et behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Krogh Optikk. Ingen over, bare under.

Anonymkode: 8e745...8a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Specsavers, med alt mulig av behandlinger på glass. Tror ikke de nødvendigvis er billigst - henerelt: se etter kampanjer. Jeg liker anti-ripe fordi jeg har hatt uten, og det ble VELDIG mye riper ganske fort. Liker anti-refleks fordi det er greit å ha på møter over nett. Uv-shield er jo alltid bra. Tar alltid tynne glass, for er det mye vekt på glassene så kan man få vondt i ørene og hodet. Vanlig er kun OK hvis man har lav styrke eller/og bruker de lite.

Innfatning, derimot! Ser man litt nøye så finnes de samme innfatningene til billig og skikkelig dyr pris, bare pga det er et kjent navn på. 

2-for-1 briller er ikke så lurt - det er jo glassene som har tendens til å koste et par tusen, selv om innfatningen er gratis.

Alltid sjekk brillene godt for riper og annet før du drar. Har opplevd å bare hente briller, åpne hjemme, og de hadde riper...! Dro og klagde, og ble ikke trodd. Heldigvis hadde jeg kjøpt 2 par briller, og andre paret kom sent, og også fullt av riper, så fikk erstattet begge.

Også hatt briller fra Interoptik, men syntes det var veldig pushe selgere der, og var dyrere. Optikerne var bedre på Specsavers. 

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hedda-78 skrev (4 minutter siden):

Mener du innfatninger? Det varierer nok, vil jeg tro. De fleste butikker har bel et par hundre infatninger å velge mellom, så du finner nok en du liler uansett hvilken kjede du velger.

Men det hjelper lite med billige glass og kule innfatninger hvis synsundersøkelsen ikke er grundig nok. Optikerens kompetanse er avgjørende for at du skal få en brille som er riktig og god å bruke.

Ja det er selvfølgelig viktigst, men jeg gikk liksom ut fra at alle er profesjonelle og følger samme prosedyre. Men det er kanskje ikke sånn? I såfall er hovedspørsmålet mitt: hvilken er flinkest😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ett lite tips; Det går også an å ta brilleundersøkelsen på en butikk, og få med seg utskrift av brilleseddelen etterpå, for deretter å bestille brillene billig på nett. ExtraOptical f.eks er en norsk nettbutikk jeg har god erfaring med. Billige briller! Kvaliteten på glassene er like god som hos brillebutikkene. Ulempen er at du ikke får prøvd på brillene først da, men de har en sånn digital løsning der du kan laste opp bilde av deg selv og «prøve» briller på nett 😄

Anonymkode: dbea3...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør deg heller rundt blant folk der du bor, om hvilke optikere som er flinke. Det er som med alt annet, det varierer hvor dyktige folk er i faget sitt.

Ellers kan du sjekke nettsidene til de forskjellige, lese og tenke litt på forhånd.

De fleste har også mulighet for å prøve ut innfatninger/briller virtuelt på nett. :) 

Selv har jeg holdt meg til samme optiker gjennom flere kjedebytter. 

Anonymkode: fb20f...968

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spør deg heller rundt blant folk der du bor, om hvilke optikere som er flinke. Det er som med alt annet, det varierer hvor dyktige folk er i faget sitt.

Ellers kan du sjekke nettsidene til de forskjellige, lese og tenke litt på forhånd.

De fleste har også mulighet for å prøve ut innfatninger/briller virtuelt på nett. :) 

Selv har jeg holdt meg til samme optiker gjennom flere kjedebytter. 

Anonymkode: fb20f...968

Jeg bor midt i Oslo og det er liksom hundrevis rundt her føles det som. Og minst to på hvert kjøpesenter. Så det føles som en jungel😅🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig glad i Interoptik, går der når de har tilbud på glassene, jeg kjøper skikkelige briller og ja det er en forskjell. Første 30 årene av livet mitt kjøpte jeg briller på Brilleland og Specsavers og det kan ikke sammenlignes med de man får fra Interoptik og andre mer lokale brillebutikker. Vi er flere i familien som bruker briller og vi veksler mellom Interoptik og en lokal brillebutikk, begge har like gode rykter og bra ansatte som blir anbefalt av de fleste øyeleger her i byen. Den lokale brillebutikken har mye større utvalg i barnebriller enn Interoptik. Skal man ha skikkelig kvalitet så må man betale for det.

Anonymkode: cf5fd...4d7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er veldig glad i Interoptik, går der når de har tilbud på glassene, jeg kjøper skikkelige briller og ja det er en forskjell. Første 30 årene av livet mitt kjøpte jeg briller på Brilleland og Specsavers og det kan ikke sammenlignes med de man får fra Interoptik og andre mer lokale brillebutikker. Vi er flere i familien som bruker briller og vi veksler mellom Interoptik og en lokal brillebutikk, begge har like gode rykter og bra ansatte som blir anbefalt av de fleste øyeleger her i byen. Den lokale brillebutikken har mye større utvalg i barnebriller enn Interoptik. Skal man ha skikkelig kvalitet så må man betale for det.

Anonymkode: cf5fd...4d7

Du vet at Brilleland og Interoptik har samme eiere og selger mye av de samme glassene (til forskjellig pris)? 

Jeg kjenner en Interoptik-optiker som tar med seg familien og handler briller på Brilleland. Nøyaktig samme glass til halvparten av prisen 😅

Anonymkode: 0135a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (20 timer siden):

Jeg bruker Specsavers, med alt mulig av behandlinger på glass. Tror ikke de nødvendigvis er billigst - henerelt: se etter kampanjer. Jeg liker anti-ripe fordi jeg har hatt uten, og det ble VELDIG mye riper ganske fort. Liker anti-refleks fordi det er greit å ha på møter over nett. Uv-shield er jo alltid bra. Tar alltid tynne glass, for er det mye vekt på glassene så kan man få vondt i ørene og hodet. Vanlig er kun OK hvis man har lav styrke eller/og bruker de lite.

Innfatning, derimot! Ser man litt nøye så finnes de samme innfatningene til billig og skikkelig dyr pris, bare pga det er et kjent navn på. 

2-for-1 briller er ikke så lurt - det er jo glassene som har tendens til å koste et par tusen, selv om innfatningen er gratis.

Alltid sjekk brillene godt for riper og annet før du drar. Har opplevd å bare hente briller, åpne hjemme, og de hadde riper...! Dro og klagde, og ble ikke trodd. Heldigvis hadde jeg kjøpt 2 par briller, og andre paret kom sent, og også fullt av riper, så fikk erstattet begge.

Også hatt briller fra Interoptik, men syntes det var veldig pushe selgere der, og var dyrere. Optikerne var bedre på Specsavers. 

Men 2 for 1 gjelder på glassene også. Uansett hva du legger til på brillene så får du det ene gratis; ikke bare innfatningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Krogh Optikk. Ingen over, bare under.

Anonymkode: 8e745...8a6

Enig :) 

Anonymkode: 45eed...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke fornøyd med Specsaver eller Brilleland. Jeg går til Synsam fordi den er lokal, og det er flinke folk som jobber der. De har fine solbriller også, og man får ofte rabatt på den andre brillen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk veldig god hjelp på Synsam på Lambertsetersenteret. 

Anonymkode: 01756...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men 2 for 1 gjelder på glassene også. Uansett hva du legger til på brillene så får du det ene gratis; ikke bare innfatningen.

Nei, det gjør det ofte ikke, merkelig nok. Skulle trodd at en brille er en KOMPLETT brille, men ofte er det snakk om bare innfatningen av en eller annen grunn - misvisende 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (Akkurat nå):

Nei, det gjør det ofte ikke, merkelig nok. Skulle trodd at en brille er en KOMPLETT brille, men ofte er det snakk om bare innfatningen av en eller annen grunn - misvisende 🤨

Jeg har brukt tilbudet tre ganger på to forskjellige avdelinger. Alt var inkludert i 2 for 1.

image.thumb.png.83f64d3bc043e835edef69f1f5e35e4a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...