AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Tenker spesielt på dere menn. Hvor ofte har dere opplevd å bli tiltrukket/få følelser for andre enn partneren ila et langvarig forhold? Tenker dere at det er et rødt flagg på at forholdet dere er i er i ferd med å dø ut? Hvordan har dere ‘gått frem’ når disse følelsene har meldt seg? Anonymkode: 4fb4b...c61
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Ikke opplevd enda i dette forholdet. Har vært sammen i 15 år. Ble derimot forelsket i kona mi mens jeg var i mitt forrige forhold. Det varte bare 4 måneder og jeg endte det forholdet før jeg innledet noe med kona. Anonymkode: 38253...36a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Jeg kan føle på attraksjon og tiltrekning og varme tanker om en annen kvinne i et forhold, men jeg tenker at «forelskelse» er noe som skjer bare hvis jeg lar det skje. Jeg prøver å ikke la det skje mens jeg er i en relasjon, fordi det ligner på utroskap og jeg ønsker ikke å drive med noe som ligner utroskap. Anonymkode: 326e9...c78
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 Jeg har opplevd en gryende forelskelse i en annen enn kona, og det var gjensidig. Jeg er ganske fornøyd med måten jeg (vi) taklet det på. Ingen av oss ville bryte opp det vi har, og vi valgte å se det fine i at vi hadde funnet hverandre med alle de gode egenskapene vi synes den andre har. Vi er fortsatt gode venner, men har bare sporadisk kontakt. Hadde vi sett hverandre daglig ville det kanskje vært vanskeligere. Det er nok ganske vanlig at sånt skjer, og det kan være vanskelig å tenke rasjonelt hvis man lar romantikken (og evt kåtskapen) ta overhånd. I det store og hele betyr det ikke noe for ekteskapet mitt, for det er ikke basert på en illusjon om at vi aldri skal kunne få følelser for andre enn partneren. Men å ha inngått et ekteskap betyr, for oss, at vi ikke bærer ved til ild som brenner andre steder enn mellom oss. Anonymkode: 42861...08d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå