AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Jeg ble operert for endometriose for litt over et år siden, fjernet en eggstokk og ble mye bedre, men hatt noe smerter likevel. Var til ny undersøkelse før jul fordi det var verre igjen og jeg hadde blødd litt ved penetrering. Gynekologen så ikke som noe farlig og alle prøver var fine. Satte opp kontrolltime som er i slutten av juni. Saken er at jeg fortsatt har smerter som trigges av aktivitet, og jeg kan fortsatt blø. Fikk skikkelig sjokk i dag. Hatt veldig vondt etter en lang jobbhelg som består av mye fysisk aktivitet og jeg har vært nødt til å ta sterke smertestillende. Og så ser at jeg i forbindelse med penetrering så er det altså mye friskt blod der inne i skjeden! Og det er ikke mensen. Aktivitet ser altså ut til å trigge noe til å blø, og så får jeg enda mer smerter, og dette kan jo ikke være bra når det ikke er et engangstilfelle?? Jeg burde bare ringt og fått time og fastlegen, men jeg har en mannlig fastlegevikar jeg blånekter å gå til med slike ting. Gynekologiske problemstillinger er et helvete for meg i utgangspunktet, og det vet de på gyn på sykehuset her ( er overgrepsutsatt). og der tar de hensyn. Har en spesiell gynekolog der jeg bruker å forholde meg til. Aner derfor ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Noe sier meg at jeg kanskje ikke burde vente i 1,5 mnd med å få dette undersøkt igjen? Noen som har vært borti slike smerter og blødninger, vet hva det kan være eller har noen innspill til meg hva jeg kan gjøre nå? Takknemlig for hjelp. 😥 Anonymkode: c032d...2e3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Frem til timen din må du i alle fall slutte å ha sex og roe ned på aktivitetene. Lytt til kroppen! Du kan ringe sykehuset og spørre om å få tidligere time grunnet forverring. Får du ikke det, kan du bestille deg en privat gynekologtime. Det koster noen tusenlapper, men er kanskje verdt det? Anonymkode: 617ab...00a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Frem til timen din må du i alle fall slutte å ha sex og roe ned på aktivitetene. Lytt til kroppen! Du kan ringe sykehuset og spørre om å få tidligere time grunnet forverring. Får du ikke det, kan du bestille deg en privat gynekologtime. Det koster noen tusenlapper, men er kanskje verdt det? Anonymkode: 617ab...00a Hvis jeg skal roe ned på aktivitetene må jeg først og fremst sykemeldes. Men ja, kanskje jeg kan ringe direkte til sykehuset og spørre om de kan fremskynde time uten at jeg trenger å gå om lege først. Privat gyn er ikke et alternativ for meg. Anonymkode: c032d...2e3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 Jeg vet ikke om dette er farlig eller ikke. Anonymkode: c032d...2e3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis jeg skal roe ned på aktivitetene må jeg først og fremst sykemeldes. Men ja, kanskje jeg kan ringe direkte til sykehuset og spørre om de kan fremskynde time uten at jeg trenger å gå om lege først. Privat gyn er ikke et alternativ for meg. Anonymkode: c032d...2e3 Fastlegen din kan nok sykemelde deg selv om du ikke vil at han skal gjøre en GU på deg. Anonymkode: 617ab...00a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke om dette er farlig eller ikke. Anonymkode: c032d...2e3 Det kan ingen her heller vite uten å gjøre en gynekologisk undersøkelse på deg. Men de på sykehuset kan vurdere om timen din bør fremskyndes. Anonymkode: 617ab...00a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fastlegen din kan nok sykemelde deg selv om du ikke vil at han skal gjøre en GU på deg. Anonymkode: 617ab...00a Jeg går ikke og engang snakker med den mannlige fastlegevikaren om gynekologiske problemer. Slik er det. Anonymkode: c032d...2e3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 Men er det noen som har hatt slike lignende blødninger? Da vil jeg gjerne høre om deres erfaringer også. Anonymkode: c032d...2e3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 Ring sykehuset og forklar situasjonen, så vurderer de om du kan få fremskyndet timen. Du får ingen riktige svar her, folk kan ha opplevd blødninger av alle mulige grunner, og det vil jo bare skremme deg unødvendig. Anonymkode: dac4d...60d 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg går ikke og engang snakker med den mannlige fastlegevikaren om gynekologiske problemer. Slik er det. Anonymkode: c032d...2e3 Okei, da er det dessverre ikke så mye jeg kan hjelpe deg med. Anonymkode: 617ab...00a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ring sykehuset og forklar situasjonen, så vurderer de om du kan få fremskyndet timen. Du får ingen riktige svar her, folk kan ha opplevd blødninger av alle mulige grunner, og det vil jo bare skremme deg unødvendig. Anonymkode: dac4d...60d Skjønner at det ikke et noe fasitsvar. Kan jo hende noen har beroligende svar også da. Men jeg skal ringe sykehuset og høre om de kan ta meg direkte inn til kontroll tidligere. Det et nok det lureste hvis de er greie sånn. Anonymkode: c032d...2e3
Mezzosoprena Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 Siden du er operert og fremdeles går til sjekk på sykehuset så kan du helt sikkert ringe direkte dit å snakke med dem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå