AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Har vært sammen i 1 1/2 år. Relativt voksne. (35 og 37 år). Vi bor ikke sammen pga barn, avstand og jobb. I mitt tidligere forhold ble jeg utsatt for psykisk og fysisk vold over tid, mye rus og alkohol i bildet. Før jeg møtte han jeg er sammen med nå så skulle ikke jeg inn i ett forhold, jeg var vel egentlig bare på Tinder for uskyldig flørting. Så traff jeg han, jeg falt pladask. Jeg var ærlig om mitt tidligere forhold, der det viste seg at han hadde vært igjennom lignende. Siste halvåret har vært ekstremt hektisk for både meg og han, ny jobb på meg å nye utfordringer. Han fikk en lederstilling for ett år siden, mye ansvar som han ikke har hatt erfaring med fra før av. Mye aktiviteter med barna osv… Både han og jeg har vært ekstremt slitne, å vi har hatt smådiskusjoner og blitt lett irritert på hverandre. For ca 3 uker siden så sa jeg i noe som var i overkant, å det svartnet for han. Jeg mente ikke det jeg sa, men han holdt det gående i snart 2 døgn. Det var fullstendig klikk, jeg måtte blokkere han blant annet for han skrev/ringte nonstop kun for å snakke dritt. På dag 3 roet han seg, han sa at han husker ikke alt han har sagt. Han innrømte at han er utbrent, og er på randen. Han dro til legen, fått henvisning til psykolog å delegert bort en del ansvar på jobb. Han har bedt om unnskyldning å har verdens dårligeste samvittighet. Han vil jeg skal bli med til psykolog, om vi må ha parterapi osv.. Bare vi får reddet det her. Problemet nå er jo meg, pga disse 2 dagene så føler jeg at jeg har mistet alt av følelser. Jeg klarer ikke å være nær han, han er helt fortvilt over hva han har gjort. Jeg mistenker at alle følelsene om min x kom til overflaten, for slik han holdt på i 2 dager var slik min x var mot meg over flere år. Noen som har opplevelser som kan ligne eller relatere seg til? Jeg syns det er forferdelig trist, jeg ser en bunnløs sorg hos mannen jeg er så glad i, å jeg savner tiden vi hadde før det svartnet for han. Men jeg føler meg dø innvendig når det gjelder han nå. Anonymkode: d0985...83b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Hva var det du sa til han? Anonymkode: 41e3e...7f7 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Har han vært i gjennom noe liknende (vold) eller har han forårsaket noe liknende? Tror din eks også skylder på deg for hvordan det var. Å trakassere noen i to dager er et gigantisk rødt flagg. Kanskje du oppdaget noe viktig som sparer deg for mer vondt Anonymkode: a63c9...3c6 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 PS, det er ikke uvanlig at drittsekker angrer og skammer seg over sin egen drittsekk-oppførsel. Det er ingen garanti for at det ikke skjer igjen, og gjør ikke oppførselen bedre. Jeg tror mange går inn i nye voldelige forhold fordi de har fått egne grenser utvisket. Jeg synes du skal passe på her Anonymkode: a63c9...3c6 2 1
Sander33 Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 Ser noen røde flagg der ja. 1,5år varte idyllen. Ikke dårlig det heller. Vi klarte 4-5. Tviler på om det kan bli bra igjen. Min erfaring er at det kommer flere, og drøyere.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Hva du sa for å trigge han slik er hel litt relevant for historien Anonymkode: f05e4...14d
Million Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 Hadde bare sagt til han at han viste sitt sanne jeg, slik han blir når noe går han i mot fra din side, og sagt at det er best å avslutte det hele. Å terrorisere noen i to dager pga en krangel er helt bak mål og jeg mistenker at det ikke ville vært siste gang etter en krangel at han blir sånn... 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva du sa for å trigge han slik er hel litt relevant for historien Anonymkode: f05e4...14d Er det relevant egentlig? Om mannen min hadde kalt meg en pedofil hengefitte som ødelegger ungene, så hadde jeg ikke trakassert han i to dager. Gjort det slutt, ja. Det er ingen gode grunner til å trakkasere noen. Anonymkode: a63c9...3c6 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 Om du klarer å si noe som får han til å gå i lås i 2 døgn så har du sagt noe jævlig stygt noe. Du har trolig adoptert psykisk vold, for det er faktisk vanlig, og så bruker du det mot han. Kom deg i terapi og fiks ting før du går inn i en relasjon. Anonymkode: 2df82...a7c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 Million skrev (10 minutter siden): Hadde bare sagt til han at han viste sitt sanne jeg, slik han blir når noe går han i mot fra din side, og sagt at det er best å avslutte det hele. Å terrorisere noen i to dager pga en krangel er helt bak mål og jeg mistenker at det ikke ville vært siste gang etter en krangel at han blir sånn... TS har garantert lagt fint opp til dette. Anonymkode: 2df82...a7c
Million Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS har garantert lagt fint opp til dette. Anonymkode: 2df82...a7c Men hun trakasserte ikke fyren i et par døgn etterpå for å gjenta og gjenta det. Man kan i kampens hete buse ut med noe, EN gang, og så angre og ikke gjenta det. Slik ts gjorde. Det han gjorde, var noe helt annet, og han holdt fast ved det i dagesvis. Det er skremmende atferd. 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 Hvis han er så jævelig som du sier og du er helt uten skyld,så er det vel bare å avslutte? Anonymkode: 70e2f...a42
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 Million skrev (9 minutter siden): Men hun trakasserte ikke fyren i et par døgn etterpå for å gjenta og gjenta det. Man kan i kampens hete buse ut med noe, EN gang, og så angre og ikke gjenta det. Slik ts gjorde. Det han gjorde, var noe helt annet, og han holdt fast ved det i dagesvis. Det er skremmende atferd. Hun har sagt noe veldig stygt noe, og det børster man ikke bare av og går videre. Anonymkode: 2df82...a7c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 Du hadde bestemt deg for å ikke ha noen ny mann, ombestemte deg fordi det var så fint, og nå er det ikke fint i det hele tatt lenger. Da er egentlig løsningen ganske klar, synes du ikke det? Du prøvde, det var en dårlig ide. Jeg synes ikke du skal bebreide deg selv eller han for dette, gå tilbake til den opprinnelige planen. Anonymkode: 5c7b7...010 2 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 Hva var det du sa til han? Anonymkode: d206e...f7f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 Takk for svar. Skal sies at vi har hatt diskusjoner, verre en dette også å vi har blitt ferdig med det der å da. I denne situasjonen her så har vi skulle planlagt ferie lenge, men har utsatt og utsatt det. Alltid ett eller annet så må gjøres på jobb. Han jobber fra 07.00 - 22.00 hver dag, han har vanskelig for å si nei. I helgene er det telefoner nonstop. Så jeg fikk meg ett klikk, å sa at han å jobben kunne dra seg til helvette, å fortsatte det slik så kom han ikke til å ha familie til slutt. Å det var ikke verdt å ofre familie eller helse for en jobb, uansett hvor lyst han har å prestere. Det han har sagt i etterkant er at det jeg sa, minte han om x’n å da svartnet det fullstendig. Anonymkode: d0985...83b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det relevant egentlig? Om mannen min hadde kalt meg en pedofil hengefitte som ødelegger ungene, så hadde jeg ikke trakassert han i to dager. Gjort det slutt, ja. Det er ingen gode grunner til å trakkasere noen. Anonymkode: a63c9...3c6 😂😆 Anonymkode: db194...dbe
Ulven Skrevet 7. mai 2024 #18 Skrevet 7. mai 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så jeg fikk meg ett klikk, å sa at han å jobben kunne dra seg til helvette, å fortsatte det slik så kom han ikke til å ha familie til slutt. Å det var ikke verdt å ofre familie eller helse for en jobb, uansett hvor lyst han har å prestere. Det han har sagt i etterkant er at det jeg sa, minte han om x’n å da svartnet det fullstendig. Anonymkode: d0985...83b Dette er ikke grunn nok til å terrorisere partneren sin totalt i to dager. Du sa sannheten, og den tålte han ikke. Uansett om det minnet om eksen eller ikke, er ikke disse ordene nok til å oppføre seg så totalt hensynsløst. 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #19 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for svar. Skal sies at vi har hatt diskusjoner, verre en dette også å vi har blitt ferdig med det der å da. I denne situasjonen her så har vi skulle planlagt ferie lenge, men har utsatt og utsatt det. Alltid ett eller annet så må gjøres på jobb. Han jobber fra 07.00 - 22.00 hver dag, han har vanskelig for å si nei. I helgene er det telefoner nonstop. Så jeg fikk meg ett klikk, å sa at han å jobben kunne dra seg til helvette, å fortsatte det slik så kom han ikke til å ha familie til slutt. Å det var ikke verdt å ofre familie eller helse for en jobb, uansett hvor lyst han har å prestere. Det han har sagt i etterkant er at det jeg sa, minte han om x’n å da svartnet det fullstendig. Anonymkode: d0985...83b Ok. Men da er du ikke viktig nok. Bare å gå videre. Hjelper ikke å kjefte når du har så lite betydning. Anonymkode: 2df82...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #20 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk for svar. Skal sies at vi har hatt diskusjoner, verre en dette også å vi har blitt ferdig med det der å da. I denne situasjonen her så har vi skulle planlagt ferie lenge, men har utsatt og utsatt det. Alltid ett eller annet så må gjøres på jobb. Han jobber fra 07.00 - 22.00 hver dag, han har vanskelig for å si nei. I helgene er det telefoner nonstop. Så jeg fikk meg ett klikk, å sa at han å jobben kunne dra seg til helvette, å fortsatte det slik så kom han ikke til å ha familie til slutt. Å det var ikke verdt å ofre familie eller helse for en jobb, uansett hvor lyst han har å prestere. Det han har sagt i etterkant er at det jeg sa, minte han om x’n å da svartnet det fullstendig. Anonymkode: d0985...83b Wtf. Det der er ikke i nærheten av provoserende nok til å trakassere noen i 2 døgn over. Anonymkode: 74df3...77e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå