haslan Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Hallo. Har vært på et par dates siste perioden igjennom tinder og jeg blir seriøst gal. Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående fyr med beina planta på jorda, jeg har en god jobb og jeg får høre at jeg ikke burde ha noe problemer med dating basert på utseende. Så da kommer spørsmålet: Hva er greia med damer som ikke har magefølelsen? Jeg føler det rett og slett er urettferdig at en avgjørelse skal taes etter noen timer med samtale. jeg skjønner at det sitter 2000 andre karer og venter i kø for å dra på date, så da er det enkelt å gå videre og satse på at en dag så står det noen der som du bare faller pladask for på sekundet. Men herregud så naivt, da? Jeg hater 2024 med alt jeg eier og har. Etter hver date så har jeg tenkt, "Ja, dette gikk bra. Hun er søt, vi hadde en god samtale, vi har likt syn på mye, det var litt romantisk. Jeg er fysen på å møtes igjen og undersøke det nærmere" Hva får jeg til svar etterpå? "Følte det ikke var noe mer"/"Hadde ikke magefølelsen"/"Det mangla noe". Da tenker jeg: "Hæ? Jamen, hæ? Var vi på samme date? Var du ikke deg sjøl i det hele tatt eller hva er det som har skjedd her? Hva forventer du? Hvordan kan jeg kose meg og føle det, hvis ikke du følte noenting? Må jeg på galehus?" Dette ble en kaotisk post og sutrete. Beklager det, men jeg bare måtte lufte noen tanker litt ufiltrert. Dette er kanskje en slags hint til dere gutta som klager på at dere ikke får dates og. DERE GÅR IKKE GLIPP AV NOE, for å si det sånn. Jeg vet ikke om jeg skal sitte igjen og tenke "Jeg er for bra for Tinder, de damene der har et skeivt virkeligshetsbilde og det er dem sin feil"... Eller om jeg skal tenke at det er noe galt med meg og jeg må prøve å gjøre ting annerledes. Alle de 3 damene jeg har vært på date med siste måneden har jeg vært oppriktig interessert i, bare så det er sagt. Jeg søker litt sympati her men vil også veldig gjerne høre hva damer tenker. 4 9 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Kutt ut Tinder og finn deg damer på andre måter. Jeg møtte min mann på fysikalsk treningssenter av alle steder. Han begynte å snakke til meg og skrudde på sjarmen og jeg faktisk pladask ❤️ Anonymkode: 97125...7ca 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 haslan skrev (9 minutter siden): Hva er greia med damer som ikke har magefølelsen? Jeg føler det rett og slett er urettferdig at en avgjørelse skal taes etter noen timer med samtale. jeg skjønner at det sitter 2000 andre karer og venter i kø for å dra på date, så da er det enkelt å gå videre og satse på at en dag så står det noen der som du bare faller pladask for på sekundet. Men herregud så naivt, da? Jeg hater 2024 med alt jeg eier og har. Etter hver date så har jeg tenkt, "Ja, dette gikk bra. Hun er søt, vi hadde en god samtale, vi har likt syn på mye, det var litt romantisk. Jeg er fysen på å møtes igjen og undersøke det nærmere" Hva får jeg til svar etterpå? "Følte det ikke var noe mer"/"Hadde ikke magefølelsen"/"Det mangla noe". Da tenker jeg: "Hæ? Jamen, hæ? Var vi på samme date? Var du ikke deg sjøl i det hele tatt eller hva er det som har skjedd her? Hva forventer du? Hvordan kan jeg kose meg og føle det, hvis ikke du følte noenting? Må jeg på galehus?" Dere har hatt forskjellige opplevelser av daten. Det er ikke snakk om å ikke ha en magefølelse, men at de faktisk har en magefølese på at du og denne personen ikke er en match. Det er ikke snakk om at det 'er en kø av andre menn'. Dette er om deg og den du er på date med. Det kan være du har framstilt deg på en måte på tinder, men at på daten kommer ikke dette (eller motsatt) fram. Det kan være at du sier eller gjør noe som er et rødt flagg for de. Det kan være så mye rart. haslan skrev (13 minutter siden): jeg får høre at jeg ikke burde ha noe problemer med dating basert på utseende. Da er det noe du sier eller gjør, eller begge deler. Kun de du har vært på date med, kan si hva det var. Om det er noe trøst, så er datingkulturen vanskelig for alle parter i disse dager. Anonymkode: 40712...4a5 12 2
norw Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 Det kan være så utrolig mange grunner til at du blir avvist, det kan være så enkelt som nesehår. Damene du treffer kan tenke at det er hyggelig, men ikke noe mer. Alle mine dater har vært hyggelige, bare én som var for stille, men det betyr ikke at jeg vil møte dem igjen, gi det mer tid osv. 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 Ja, det er vel bare en konsekvens av tilbud og etterspørsel på datingmarkedet. Menn har nok en betydelig høyere terskel for å definere første date som tilstrekkelig vellykket til å ville utforske dette nærmere. Og hans tilnærming til dette vil jeg tro er (bevisst eller ubevisst) påvirket av at han opplever at han ikke "har råd til å la være". Mulighetene (sett bort fra disse berømte 5% mennene som får ligge med alt som har innovertiss og puls) er såpass begrenset at alle aktuelle muligheter må følges opp. Kvinner derimot, som har beilere i kø herfra til glade jul, de har nettopp råd til å la være. Dvs. at mulighetene de har til nye dates med nye og spennende menn gjør at terskelen for å vurdere første date som vellykket blir mye høyere. TS spissformulerer og generaliserer en del og bildet er selvfølgelig ikke så svart/hvitt, men jeg som mann kjenner meg delvis igjen i det. Det har også skjedd at jeg har tråkket på bremsen etter første date mens kvinnen ønsket å fortsette datingen, men i stort så har det skjedd langt oftere at det blir med bare en date fordi kvinnen ikke ønsker mer. Anonymkode: 22d41...5bc
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Det betyr at de ikke er seksuelt tiltrukket av deg. Du må gjerne bli irritert men det er faktisk ikke vits å treffes igjen når man ikke vil kysse eller ha sex med den andre og det handler ikke om at de har mange andre kandidater. De aller fleste ønsker intimitet med relativt få mennesker.. Anonymkode: e2394...6a8 11 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 haslan skrev (1 time siden): Hallo. Har vært på et par dates siste perioden igjennom tinder og jeg blir seriøst gal. Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående fyr med beina planta på jorda, jeg har en god jobb og jeg får høre at jeg ikke burde ha noe problemer med dating basert på utseende. Så da kommer spørsmålet: Hva er greia med damer som ikke har magefølelsen? Jeg føler det rett og slett er urettferdig at en avgjørelse skal taes etter noen timer med samtale. jeg skjønner at det sitter 2000 andre karer og venter i kø for å dra på date, så da er det enkelt å gå videre og satse på at en dag så står det noen der som du bare faller pladask for på sekundet. Men herregud så naivt, da? Jeg hater 2024 med alt jeg eier og har. Etter hver date så har jeg tenkt, "Ja, dette gikk bra. Hun er søt, vi hadde en god samtale, vi har likt syn på mye, det var litt romantisk. Jeg er fysen på å møtes igjen og undersøke det nærmere" Hva får jeg til svar etterpå? "Følte det ikke var noe mer"/"Hadde ikke magefølelsen"/"Det mangla noe". Da tenker jeg: "Hæ? Jamen, hæ? Var vi på samme date? Var du ikke deg sjøl i det hele tatt eller hva er det som har skjedd her? Hva forventer du? Hvordan kan jeg kose meg og føle det, hvis ikke du følte noenting? Må jeg på galehus?" Dette ble en kaotisk post og sutrete. Beklager det, men jeg bare måtte lufte noen tanker litt ufiltrert. Dette er kanskje en slags hint til dere gutta som klager på at dere ikke får dates og. DERE GÅR IKKE GLIPP AV NOE, for å si det sånn. Jeg vet ikke om jeg skal sitte igjen og tenke "Jeg er for bra for Tinder, de damene der har et skeivt virkeligshetsbilde og det er dem sin feil"... Eller om jeg skal tenke at det er noe galt med meg og jeg må prøve å gjøre ting annerledes. Alle de 3 damene jeg har vært på date med siste måneden har jeg vært oppriktig interessert i, bare så det er sagt. Jeg søker litt sympati her men vil også veldig gjerne høre hva damer tenker. Du er fellesnevneren her. Du dater også altfor mange. Slutt å date flere damer i måneden, ro ned. Du klarer ikke å fokusere på hver enkel dame, men kjører samlebånd. Dette merker damene, at du ikke er investert nok. Du karver sikkert med navn på damene og lytter ikke etter hva de forteller deg. Ingen ønsker å føle seg som 1 av 100 som er til vurdering. Hva du har TENKT, er heller ikke relevant. Damer er ikke tankelesere. Vil du ha neste date, så avtale det allerede i løpet av daten du er på. Anonymkode: e9089...fd4 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere har hatt forskjellige opplevelser av daten. Det er ikke snakk om å ikke ha en magefølelse, men at de faktisk har en magefølese på at du og denne personen ikke er en match. Det er ikke snakk om at det 'er en kø av andre menn'. Dette er om deg og den du er på date med. Det kan være du har framstilt deg på en måte på tinder, men at på daten kommer ikke dette (eller motsatt) fram. Det kan være at du sier eller gjør noe som er et rødt flagg for de. Det kan være så mye rart. Da er det noe du sier eller gjør, eller begge deler. Kun de du har vært på date med, kan si hva det var. Om det er noe trøst, så er datingkulturen vanskelig for alle parter i disse dager. Anonymkode: 40712...4a5 En mann som seriedater flere damer i måneden tror selvfølgelig automatisk at alle damer har 2000 menn som står i kø. Dette er ikke tilfellet. Anonymkode: e9089...fd4 5 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det betyr at de ikke er seksuelt tiltrukket av deg. Du må gjerne bli irritert men det er faktisk ikke vits å treffes igjen når man ikke vil kysse eller ha sex med den andre og det handler ikke om at de har mange andre kandidater. De aller fleste ønsker intimitet med relativt få mennesker.. Anonymkode: e2394...6a8 Nettopp. Da jeg var på Tinder, så avviste jeg menn enkelte ganger ikke fordi jeg hadde en annen kandidat, men fordi det var null tiltrekning. Å fortsette samtalen/møtene når jeg ikke er tiltrukket er å lure mannen. Anonymkode: e9089...fd4 6 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 Er det bedre at de sier at de er null tiltrukket av deg, At de ikke vil ha deg i det hele tatt? Anonymkode: d57b8...692 3 1
enkefru Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 norw skrev (1 time siden): Det kan være så utrolig mange grunner til at du blir avvist, det kan være så enkelt som nesehår. Damene du treffer kan tenke at det er hyggelig, men ikke noe mer. Alle mine dater har vært hyggelige, bare én som var for stille, men det betyr ikke at jeg vil møte dem igjen, gi det mer tid osv. Samme her, møtt mange fine fyrer, men ingen ga følelsen rett og slett. Er venn med flere av dem i dag, men det var ikke sånn kjemi der fra min side, så da var det ikke noe poeng i å fortsette å date. (har blitt venn med dem senere pga felles kjente etc). 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 haslan skrev (1 time siden): Hva er greia med damer som ikke har magefølelsen? Damers magefølelse, er feil omtrent 9/10 ganger. Så om du blir ditchet av noen som følger (feile) følelser, så skal du bare takke for at du blir kvitt de Anonymkode: e680d...fc9 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 Jeg møtte mange menn fr Tinder og felles for de var at de ALLTID trodde daten gikk kjeeeeempebra og ville møtes igjen. Mens jeg ville møte kanskje 1/5 igjen. Kjemi kan ikke beskrives. Tror menn er mer opptatt av utseendet, og for de var det nok at jeg er søt og morsom Anonymkode: 4ace4...b25 2 14
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Damers magefølelse, er feil omtrent 9/10 ganger. Så om du blir ditchet av noen som følger (feile) følelser, så skal du bare takke for at du blir kvitt de Anonymkode: e680d...fc9 Haha. Min magefølelse har alltid rett 100% Anonymkode: 4ace4...b25 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 Det er jo noe grunnleggemde galt med nordmenn som bruker datingapper og konseptet "dating". Det er en USA ting, vi nordmenn er ikke skrudd sammen slik. Anonymkode: 3b062...7b1 3
haslan Skrevet 7. mai 2024 Forfatter #16 Skrevet 7. mai 2024 (endret) Takk for alle svar, setter veldig pris på det. Jeg har mye å tenke på om dagen, prøver å komme sterkere ut av det, men det er kjipt å være sårbar. Jeg ser ikke på meg selv som noen seriedater(antar det er et negativt ladd utrykk), til den som nevnte det. Jeg har nesten ikke datet på flere år. Og den siste måneden har jeg valgt å være på markedet igjen i håp om å finne noe fint, så ble det et par damer i løpet av en måned da. Jeg har det litt vondt på grunn av hvordan det har gått, og jeg sitter igjen med følelsen av å ikke bli valgt (naturligvis), men hovdsakelig føler jeg at jeg ikke har blitt gitt en ordentlig sjanse, og det er kanskje det kjipeste. Det kan være bare ego-et mitt som prater. Folk sier. Det er en NUMBERS GAME, eller. "På et eller annet tidspunkt så begynner du å gi faen, det er da det blir bra" Jeg er rådløs. Skal skrive mer, men sitter på jobb for øyeblikket. Endret 7. mai 2024 av haslan 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 haslan skrev (3 minutter siden): Takk for alle svar, setter veldig pris på det. Jeg har mye å tenke på om dagen, prøver å komme sterkere ut av det, men det er kjipt å være sårbar. Jeg ser ikke på meg selv som noen seriedater(antar det er et negativt ladd utrykk), til den som nevnte det. Jeg har nesten ikke datet på flere år. Og den siste måneden har jeg valgt å være på markedet igjen i håp om å finne noe fint, så ble det et par damer i løpet av en måned da. Jeg har det litt vondt på grunn av hvordan det har gått, og jeg sitter igjen med følelsen av å ikke bli valgt (naturligvis), men hovdsakelig føler jeg at jeg ikke har blitt gitt en ordentlig sjanse, og det er kanskje det kjipeste. Det kan være bare ego-et mitt som prater. Folk sier. Det er en NUMBERS GAME, eller. "På et eller annet tidspunkt så begynner du å gi faen, det er da det blir bra" Jeg er rådløs. Skal skrive mer, men sitter på jobb for øyeblikket. Gitt en ordentlig sjanse..... Hva med alle de damene du har avvist opp igjennom tidene - skulle du ha presset deg selv til å prøve å føle noe, gitt dem en sjanse..? Anonymkode: d57b8...692 5
haslan Skrevet 7. mai 2024 Forfatter #18 Skrevet 7. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Gitt en ordentlig sjanse..... Hva med alle de damene du har avvist opp igjennom tidene - skulle du ha presset deg selv til å prøve å føle noe, gitt dem en sjanse..? Anonymkode: d57b8...692 Godt poeng. Det har vært slitsomt det og 1 1
haslan Skrevet 7. mai 2024 Forfatter #19 Skrevet 7. mai 2024 Det er dårlig av meg å forvente at damene skal gidde å gi det en sjanse når de ikke er tiltrukket i utgangspunktet da. Får vel bare innse at sånn er livet. Og bli vant med å bli avslått 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #20 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Damers magefølelse, er feil omtrent 9/10 ganger. Så om du blir ditchet av noen som følger (feile) følelser, så skal du bare takke for at du blir kvitt de Anonymkode: e680d...fc9 Nei. Det er ikke FEIL når vi ikke tenner på en mann. Anonymkode: e9089...fd4 5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå