Gå til innhold

Dere som drakk mye kaffe/koffein før dere ble gravide...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk mye kaffe men orker nå ikke lukten. Jeg prøver å skjule graviditeten lengst mulig pga tisikosvangerskap, men har selv skjønt andre er gravide pga blant annet kuttet ned på kaffe osv. Hvordan skjule, eller la noen merke til deres forandring i vaner?

Anonymkode: e2d6f...cb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk over til te. Sa jeg prøvde å holde koffeininntaket noenlunde nede

Anonymkode: 3dbbc...1dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en kopp kaffe, men ikke drikk den? Tipper egentlig at ingen legger merke til det. Selv har jeg vært på lunsj på jobb hvor det ble servert biff-sandwich og jeg plukket vekk alle biffbitene fra min mat og ingen kommenterte det 😅

Anonymkode: 7f732...7dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg drakk mye kaffe men orker nå ikke lukten. Jeg prøver å skjule graviditeten lengst mulig pga tisikosvangerskap, men har selv skjønt andre er gravide pga blant annet kuttet ned på kaffe osv. Hvordan skjule, eller la noen merke til deres forandring i vaner?

Jeg hadde ikke lyst på kaffe hele første trimester men begynte å drikke kaffe etterhvert og da maks 2 kopper pr dag. 

Jeg hatt perioder i livet hvor jeg har kuttet ned på koffein , så det var ingen rundt meg som reagerte

Anonymkode: 1c627...966

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg om du er gravid eller ei. Slapp av.

Anonymkode: 5a9e0...add

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa at jeg måtte kutte ned pga. fikk hjertebank og vansker med å sove. Det er ganske vanlig  :)

Anonymkode: 5560b...5e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen bryr seg om du er gravid eller ei. Slapp av.

Anonymkode: 5a9e0...add

Hehe jo har fått henta til om det snart blir baby osv. Sist fikk jeg spørsmål 1 trimester...

AnonymBruker
Skrevet

Tok morgenkaffe, og kanskje en liten kopp i pause på jobb, 3 barn ingen spontanabort, ingenting galt med barna.

men ikke mer enn dette, en vil jo følge anbefalinger som er best for barnet

Anonymkode: 3c22f...c9c

AnonymBruker
Skrevet

De fleste vil absolutt ikke merke dette.

Jeg drikker mye kaffe men sier iblant nei takk likevel og ingen har noen sinne trodd jeg var gravid pga det.

De fleste som ikke nylig var gravide eller er gravide tenker på at man skal kutte ned på koffein heller, eller vet det i det hele tatt.

De jeg er nærmest sa jeg ifra til tidlig. Så når jeg var på hyttetur med familien i uke 7 så sa jeg det bare. For mine foreldre er vel omtrent de eneste jeg kommer på (ut over mannen) som faktisk ville tenkt over at jeg plustelig ikke drakk kaffe hele dagen.

Anonymkode: 696a0...c1e

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg drikker fortsatt en del kaffe som gravid, norsk forskning har ikke funnet noen sammenheng mellom koffein inntak og lav fødselsvekt, så jeg drikker 3 kopper kaffe eller så hver dag. Holder meg unna energidrikker med veldig høye koffein verdier, men ellers ganske normalt kaffeinntak. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange har allerede skjønt det på meg fordi jeg ikke drikker kaffe eller te nå (noe jeg gjorde før), og kan ikke heller sitte med en kopp med det fordi jeg blir dårlig bare av tanken. Klarer heller ikke noe søtt som kaker etc og jeg har vært tidenes kakemonster. Er bare i uke 5 🤣 

Så jeg orker ikke holde det hemmelig hvis noen da spør.

Anonymkode: b32bd...00a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen sa til meg at de hadde forstått siden x måned at jeg var gravid. Så sa jeg at jeg ble først gravid 2 mnd etter det, uten å prøve og uten å tenke på å prøve fordi jeg har hatt spiral. Så noen leter jo etter alle tegn samme hva. 

Anonymkode: 995e9...873

• Liker 2
Skrevet

Jeg har drukket 3-4 kopper daglig tidligere, nå holder jeg meg til 1-2, og tar alltid den ene på jobb, så de merker ingen forskjell 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sa at jeg måtte kutte ned pga. fikk hjertebank og vansker med å sove. Det er ganske vanlig  :)

Anonymkode: 5560b...5e4

Det er en løgn som funker i bare ett svangerskap og så må man finne på noe nytt neste gang. 

Anonymkode: 3aea3...12a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok kaffe uten å drikke den, og latet som jeg var blitt hektet på en spesifikk type te. Men jeg ble avslørt et par dager inn i uke 4 av svangerskapet, da jeg fikk spørsmålet "du er ikke gravid, vel!?!?!" fra kolleger på jobb som vet hvor glad jeg normalt sett er i kaffen min i lunsjpausen.

Jeg svarte noe ala "ja, det kan nok stemme, men det er veldig tidlig, så det er slett ikke sikkert det går bra, ikke regn meg som gravid enda". I uke 6 begynte jeg å kaste opp hyppig og plutselig. Blant annet av lukten av kaffe, og alle andre lukter i lunsjpausen. Så da hadde jeg uansett ikke vært i stand til å holde det skjult for folk jeg møtte mer. 

Anonymkode: af99a...b8b

Skrevet
IkkeStudentLenger skrev (På 7.5.2024 den 16.04):

Jeg drikker fortsatt en del kaffe som gravid, norsk forskning har ikke funnet noen sammenheng mellom koffein inntak og lav fødselsvekt, så jeg drikker 3 kopper kaffe eller så hver dag. Holder meg unna energidrikker med veldig høye koffein verdier, men ellers ganske normalt kaffeinntak. 

Jeg og. Har gått over koffeinfri kaffe på morgenen men ute, på jobb osv unner jeg meg kaffe. Har kuttet ut energidrikker da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 11.20):

Jeg gikk gradvis over til te, etter å ha drukket mengder med kaffe og energidrikke. Men drakk som regel én kopp kaffe hver dag gjennom svangerskapet.

Anonymkode: 67180...d2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...