juni Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 Min lille sønn på to år er utrolig ofte syk. Trodde dette skulle gi seg når han ble over ett år, men nå er han to og fortsatt mye syk. Når han er syk så får han ofte falsk krupp om natta og det er nesten det værste. Dessuten er både min mann og jeg mye borte fra jobben pga av det, noe som heller ikke er så bra. Jeg tror han er hjemme fra barnehagen noen dager annenhver uke omtrent, avløst av litt bedre perioder. Han går i en liten familiebhg og de andre barna er ikke i nærheten så ofte syke. Han har alltid vært sånn, også før han begynte i bhg. Bør jeg gå til lege, eller er det helt vanlig og ikke noe å mase med?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #2 Skrevet 9. februar 2006 Du bør selvsagt gå til legen med ham. Min yngste sønn var også plaget med falsk krupp - men jeg fikk medisin som jeg skulle gi ham ved den første antydning - og etter det så fikk han det aldri mer.
Lillie Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 Ta deg en tur til legen, du. Sønnen min var også veldig syk de første leveårene. Han fikk etterhvert konstantert astma og også stor falsk mandel (dette fant de ut når han fikk satt inn dren i ørene). Etter at han ble medisinert og fjernet falsk mandelen har han nesten ikke *bank i bordet* vært syk! Det er tross alt bedre å få vite hva som feiler poden, slik at du evt. kan få medisin hvis han trenger det. Lykke til
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Jeg var til legen med min datter (som er ni - men uansett). Og fikk beskjed om å gi henne vitaminer. Ville tatt en tur for å sjekke om hun mangler noe jeg.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 Jeg ville tatt barnet med til legen først, sjekket ut div som er nevnt over her(mandler osv) og evt vitaminmangler osv. Også ville jeg begynt hos homeopat/soneterapi, for å få styrket immunforsvaret til barnet. Viktig at barnet får bra med tilskudd av omega 3. Viktig og ta tak i det, og ikke bare godta at barnet er mye syk. Det er en del ting man kan prøve ut, så det blir bedre! Så mye sykdom er slitsomt for alle parter. Lykke til!
juni Skrevet 12. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2006 Tusen takk for svar! Denne gangen var det visst jekselhelvete (VIRKELIG helvete, stakkars!), men det er så lenge siden sist at vi ikke skjønte det med en gang. Han har aldri hatt så vondt som nå, men det er jo stoore tenner som kommer i den lille munnen. Jeg skal gi han Omega 3 og ta han med til legen. Allmenntilstanden hans er veldig bra, han er veldig oppvakt og sterk og aktiv og utrolig glad, derfor er jeg ikke noe særlig engstelig, men greit å være på den sikre siden Han er tross alt det beste i hele verden fo oss!!!
Gjest Ego-solo Skrevet 12. februar 2006 #7 Skrevet 12. februar 2006 Vil det si at du har latt være å gå til lege med et barn som har vært syk ca. 2 dager annenhver uke i over et år??? Jeg får frysninger på ryggen!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. februar 2006 #8 Skrevet 12. februar 2006 Og du får flere homeopatmidler som hjelper for problemer og vondt ved tannfrembrudd! Verdt å prøve!!! (Og for å ikke glemme forkjølelese,hoste, feber osv.....)
2små Skrevet 17. februar 2006 #9 Skrevet 17. februar 2006 Vi er flere i samme båt. Gutten vår er også hele tid syk. Annen hver helg, klinker etter eller annet til -har klippekort på legevakten. Har aldri tenkt at det kan skyldes mandlene eller vitaminmangel. Jeg skall få sjeket dette med legen selv også. Kanskje denne onde sirkelen snart kan ta slutt.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #10 Skrevet 17. februar 2006 Hei Min sønn var syk ca 1g pr. mnd til han var 8 år. Stadig feber og mye feber. Feberkramper hadde han også 3 ganger. Hadde klippekort hos legen, og han spiste og spiste på penicilin. Det er jo slik at når legen sier det er virus, så er det virus. Til slutt måtte jeg si stopp med medisineringen selv. Det gikk ut over tennene hans osv. Snakket med andre godt voksne som hadde erfaring med barn og sykdom, og fikk ofte svar at noen barn er mere syke enn andre rett og slett fordi de trenger å bygge opp et imunforsvar på den måten. Det er slitsom når det står på. Fra 8 års alder til i dag er min sønn nesten aldri syk. Får han influensa varer den max i 2 dager så er han bra igjen. Kan egentlig ikke huske sist han var veldig syk, men det skal jo også sies at influensa er noe vi får og "trenger" å få av og til. Det er en naturlig del av det å være menneske det :=) Men, å gå til legen å sjekke mandler, polypper og eventuell alergi bør gjøres.. Vitaminmangel tør jeg påstå er noe ingen barn i Norge har. I så fall er det svært få.
Carrot Skrevet 17. februar 2006 #11 Skrevet 17. februar 2006 Min lille sønn på to år er utrolig ofte syk. Trodde dette skulle gi seg når han ble over ett år, men nå er han to og fortsatt mye syk. Når han er syk så får han ofte falsk krupp om natta og det er nesten det værste. Dessuten er både min mann og jeg mye borte fra jobben pga av det, noe som heller ikke er så bra. Jeg tror han er hjemme fra barnehagen noen dager annenhver uke omtrent, avløst av litt bedre perioder. Han går i en liten familiebhg og de andre barna er ikke i nærheten så ofte syke. Han har alltid vært sånn, også før han begynte i bhg. Bør jeg gå til lege, eller er det helt vanlig og ikke noe å mase med? ← Har han vært prøvd ut på astmamedisiner som Pulmicort eller Ventoline? - de sier at barn under tre år ikke kan testes - men det er tull altså, v¨re fikk diagnosen når de var 6 - 8 mnd og har gått på medisiner siden og det har fungert bra på dem alle... en "tommelfingerregel" en lege på barneavd. fortalte var at om barnet hadde mer enn 4 antibiotikakurer på 6 mnd. eller over 6 på et år - og dette gikk direkte på luftveier kan man annta at astma i en eller annen form er tilstede og medisiner vil hjelpe.. Det er ikke farlig å prøve... Jeg ville tatt kontakt med lege og bedt om det jeg - får å i allefall klarere det bort...
juni Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #12 Skrevet 18. februar 2006 Hm, legen sa som ventet at det bare er sånn og ikke noe å gjøre med. De tok bl a streptokokktest selv om han ikke hadde symptomer, og den var positiv! Så da ble det antibiotika (som jeg ikke er så glad for, men må man, så må man). Men det er jo ikke det som har vært greia de andre gangene, nå hadde han feber, og det har han sjelden. Vi får bare vente til han vokser det av seg og ikke legge opp for hardt løp på jobben (jobber for meg selv). Tusen takk for alle svar!
Gjest Ingrid78 Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Stesønnen min på 11 har vært sånn hver eneste vinter så lenge jeg kan huske. Og fra han var to til han var syv, var det en eneste lang sykdomsperiode om trent. Var det ikke forkjølelse var det omgangssyke eller magevirus eller vannkopper osv osv osv. Tror rett og slett det er med på å bygge opp imunnforsvaret med tiden. Men forkjølet er nå 11 åringen her enda da. Fra oktober til april går det i snørr og hosting så det står etter her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå