Gå til innhold

Hvem betaler ift fritidsaktiviteter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er skilt, og mottar barnebidrag fra far. Barnebidraget skal jo dekke fritidsaktiviteter, men samtidig er summen som er lagt inn i beregningen og som bidraget rent faktisk dekker ca 500 kroner i året - mao er forsvinnende lite sett opp mot hva aktiviteten mitt barn deltar på reelt sett koster (gjelder de fleste andre barn også, vil jeg tro). 

En del helger er det stevner på denne aktiviteten, og det koster penger for hver gang man melder seg på - ca 3-400 kroner per helg (deltakeravgift). 

når da dette faller på en helg hvor barnet er hos far; er det rimelig at jeg som bidragsmottaker betaler for dette, eller at far betaler da barnet er hos han denne helgen (og mtp at bidraget han betaler rent faktisk ikke dekker i nærheten av halvparten av utgiftene for aktiviteten)? 

Anonymkode: b62f5...ae4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det slik at vi holdt barnebidraget for seg selv  (lite bidrag rundt en tusing i mnd), og så betalte vi halvdelen hver av slike utgifter, større eiendeler osv utenom.

Men det er ingen fasit at det skal være sånn. Ene vår hadde fritidsutgift på 8000 i mnd (eliteidrett, landslag).

Anonymkode: cae8d...8f9

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er skilt, og mottar barnebidrag fra far. Barnebidraget skal jo dekke fritidsaktiviteter, men samtidig er summen som er lagt inn i beregningen og som bidraget rent faktisk dekker ca 500 kroner i året - mao er forsvinnende lite sett opp mot hva aktiviteten mitt barn deltar på reelt sett koster (gjelder de fleste andre barn også, vil jeg tro). 

En del helger er det stevner på denne aktiviteten, og det koster penger for hver gang man melder seg på - ca 3-400 kroner per helg (deltakeravgift). 

når da dette faller på en helg hvor barnet er hos far; er det rimelig at jeg som bidragsmottaker betaler for dette, eller at far betaler da barnet er hos han denne helgen (og mtp at bidraget han betaler rent faktisk ikke dekker i nærheten av halvparten av utgiftene for aktiviteten)? 

Anonymkode: b62f5...ae4

ingen fasit, far bestemmer helt selv hvordan han vil disponere sine penger, om han ikke vil betale for dette så må barnet enten droppe det eller så må du se om du er villig til å ta denne kosten.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (48 minutter siden):

ingen fasit, far bestemmer helt selv hvordan han vil disponere sine penger, om han ikke vil betale for dette så må barnet enten droppe det eller så må du se om du er villig til å ta denne kosten.

Jepp. TS kan ikke bestemme at barnet skal delta på en dyr fritidsaktivitet og kreve halvparten av summen fra far. Hvis far er enig i at barnet skal gå på denne fritidsaktiviteten og er villig til å betale sin del er det kjempefint, men mor kan ikke bare bruke penger på hva hun vil og så må far bare betale uten å ha noe han skulle sagt.

Anonymkode: 29d6a...5ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det hovedomsorgsperson som betaler slike utgifter. Far betaler bidrag og utover det kan jeg ikke kreve noe ekstra utifra det. 

Hva man privat avtaler seg imellom er jo helt opp til de enkelte foreldre. Far kjører og stiller opp på aktiviteter som havner på hans helg og betaler eventuelle utgifter til den helge , men jeg betaler for stevner, lisenser etc. 

Anonymkode: 71e00...e20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mottar bidrag, men vi deler på medlemskontingent for fotballen. Jeg kjøper inn klær, skinner og fotballsko etter behov. 

Anonymkode: 188bb...893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...