AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Jeg skjønte det da jeg for første gang forelsket meg i en annen fyr da jeg var 14. Jeg hatet meg selv for den forelskelsen fordi det føltes så umaskulint og feil. Jeg ville være som de andre gutta på min alder, men jeg bare hadde det ikke i meg. Til og med seksualiteten min ville ikke samarbeide. Det føltes likevel godt å være rundt han. Før den tid trodde jeg også det var normalt at alle gutter tente på ekstremt kjekke menn. Det var tydeligvis ikke sant. Det var bare meg. M47 Anonymkode: fba64...687 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Selv om jeg ikke er verken lesbisk eller bifil husker jeg likevel veldig godt at jeg aldri har vært i tvil om min legning. Allerede i barnehagen hadde jeg crush på diverse karakterer på tv eller tegneserier, alle mannlige. Min første forelskelse opplevde jeg første skoledag. Da ble jeg helt overveldet over følelsene jeg fikk i meg da jeg kikket på gutten foran meg. Vet du ikke spurte oss hetero-folk, men poenget er vel likevel når og hvordan man ble oppmerksom på egen legning, eller fikk den 100% bekreftet. Anonymkode: 776bd...313 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 Forholder meg anonym her. Er en 32 år gammel mann som er i et forhold med ei pen dame. Når vi i perioder har lite samleie, så er det jo ikke et ukjent fenomen at vi menn av og til har behov for å tømme oss. I den forbindelse så ser jeg jo på p***o. Det siste året har det utelukkende vært filmer av menn som nyter hverandre og det tenner meg noe voldsomt. Samtidig kan jeg ikke fordra tanken på å kysse en annen mann, så jeg vet ikke helt hva som går av meg... Anonymkode: 849cf...a73 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selv om jeg ikke er verken lesbisk eller bifil husker jeg likevel veldig godt at jeg aldri har vært i tvil om min legning. Allerede i barnehagen hadde jeg crush på diverse karakterer på tv eller tegneserier, alle mannlige. Min første forelskelse opplevde jeg første skoledag. Da ble jeg helt overveldet over følelsene jeg fikk i meg da jeg kikket på gutten foran meg. Vet du ikke spurte oss hetero-folk, men poenget er vel likevel når og hvordan man ble oppmerksom på egen legning, eller fikk den 100% bekreftet. Anonymkode: 776bd...313 Oh my god. Anonymkode: fba64...687 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Selv om jeg ikke er verken lesbisk eller bifil husker jeg likevel veldig godt at jeg aldri har vært i tvil om min legning. Allerede i barnehagen hadde jeg crush på diverse karakterer på tv eller tegneserier, alle mannlige. Min første forelskelse opplevde jeg første skoledag. Da ble jeg helt overveldet over følelsene jeg fikk i meg da jeg kikket på gutten foran meg. Vet du ikke spurte oss hetero-folk, men poenget er vel likevel når og hvordan man ble oppmerksom på egen legning, eller fikk den 100% bekreftet. Anonymkode: 776bd...313 Herregud for en tonedøv kommentar. TS spurte spesifikt om homofile, bifile eller lesbiske. Sikkert fordi det å være en annen legning en hetero er en mer sårbar opplevelse og kanskje han ville høre om følelser og erfaringer fra likesinnede. Det var sikkert spesielt vanskelig å være skeiv før i tiden også, sånn for eksempel på 80-90-tallet, slik som TS. Vi heterofile trenger aldri å tenke på vår egen legning om hvorvidt den er feil. Anonymkode: 3b9da...8ad 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 Er man lesbisk om man syns kvinner er vakrere enn menn? Anonymkode: b36b1...414
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Forholder meg anonym her. Er en 32 år gammel mann som er i et forhold med ei pen dame. Når vi i perioder har lite samleie, så er det jo ikke et ukjent fenomen at vi menn av og til har behov for å tømme oss. I den forbindelse så ser jeg jo på p***o. Det siste året har det utelukkende vært filmer av menn som nyter hverandre og det tenner meg noe voldsomt. Samtidig kan jeg ikke fordra tanken på å kysse en annen mann, så jeg vet ikke helt hva som går av meg... Anonymkode: 849cf...a73 Kanskje du er homoseksuell, men ikke homoromantisk? Ta tenner man på mannekroppen, men forelsker seg ikke i dem, samtidig som at man forelsker seg i kvinner men ikke tenner på dem. Anonymkode: 3b9da...8ad 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er man lesbisk om man syns kvinner er vakrere enn menn? Anonymkode: b36b1...414 Kanskje. Dette er en vanlig tanke å ha for mange lesbiske kvinner før de innser og innrømmer til seg selv om de er lesbiske. Det spørs litt hva du mener med det. Er det romantisk og/eller seksuell attraksjon eller bare estetisk og/eller platonisk attraksjon? Om du likevel synes at noen menn er vakre og det vekker frem attraksjonsfølelser hos deg, som f.eks. kribling, sommerfugler, betatthet, forelskelse, kåthet osv., så er du nok ikke lesbisk. Spesielt ikke om kvinner ikke kan vekke samme følelser. Anonymkode: 3b9da...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er man lesbisk om man syns kvinner er vakrere enn menn? Anonymkode: b36b1...414 Nei. Anonymkode: 8e241...aca
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 Ble forelsket i jenter når jeg var 12-13 år, men ser i etterkant at jeg tidligere også har hatt små crush på kvinnelige tv karakterer og slikt men jeg skjønte ikke Ihva det betydde da. Det føltes veldig hemmelig og forbudt og noe jeg aldri snakket om i flere år etter. Og jeg er født i 2002 så dette er ikke så lenge siden heller. Å føle på at jeg var tiltrukket av kvinner var forsåvidt enkelt. Å finne ut at jeg ikke er tiltrukket av menn slik som andre kvinner er, var VESENTLIG vanskeligere. Det er vanskelig å "avlære" når man har lært at jeg som kvinne skal være tiltrukket av menn, og jeg prøvde. Og det er nok derfor det er ganske vanlig å komme ut som bifil før man kommer ut som lesbisk. Innså etter noen år at jeg ikke føler den i tiltrekningen til menn som jeg gjør til kvinner. Anonymkode: 0bc2c...83b 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 Jeg skjønte at jeg var bifil da jeg var rundt 16 år, men jeg ble ikke forelsket i en jente før jeg var 19 år. Jeg var 18 år da jeg fikk guttekjæreste første gang og 24 da jeg fikk min første jentekjæreste. Anonymkode: f8924...a29 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Selv om jeg ikke er verken lesbisk eller bifil husker jeg likevel veldig godt at jeg aldri har vært i tvil om min legning. Allerede i barnehagen hadde jeg crush på diverse karakterer på tv eller tegneserier, alle mannlige. Min første forelskelse opplevde jeg første skoledag. Da ble jeg helt overveldet over følelsene jeg fikk i meg da jeg kikket på gutten foran meg. Vet du ikke spurte oss hetero-folk, men poenget er vel likevel når og hvordan man ble oppmerksom på egen legning, eller fikk den 100% bekreftet. Anonymkode: 776bd...313 Guess what veldig mange av oss homofile trodde også at vi hadde crush på det motsatte kjønn helt til realiteten slo inn og vi ikke kunne benekte vår legning lenger så den kommentaren din har null verdi og har absolutt ingenting i denne tråden å gjøre. Anonymkode: c3f65...fe5 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 Jeg var vel 11/12 når jeg kjente at det begynte å krible litt i magen når jeg så på andre jenter og merket ikke det samme med gutter. Anonymkode: c3f65...fe5 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Oh my god. Anonymkode: fba64...687 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Herregud for en tonedøv kommentar. TS spurte spesifikt om homofile, bifile eller lesbiske. Sikkert fordi det å være en annen legning en hetero er en mer sårbar opplevelse og kanskje han ville høre om følelser og erfaringer fra likesinnede. Det var sikkert spesielt vanskelig å være skeiv før i tiden også, sånn for eksempel på 80-90-tallet, slik som TS. Vi heterofile trenger aldri å tenke på vår egen legning om hvorvidt den er feil. Anonymkode: 3b9da...8ad Javel. Jeg tolket hovedpoenget som en generell nysgjerrighet på når man klarer å identifisere sine egne følelser som forelskelse og tiltrekning. Jeg tror ikke homofile/bifile skiller seg særlig fra heterofile i den forstand. Innlegget sto ubesvart i et halvt døgn, så fikk empati for TS som inderlig ønsket seg respons, så tenkte at et innspill med henblikk på NÅR man opplever sine første forelskelse/tiltrekning kunne vært relevant uansett legning, samtidig vil tråden bli boostet inntil homofile/lesbiske kom på banen. Legger meg selvsagt paddeflat hvis mitt svar var voldsomt provoserende og tankeløst. Anonymkode: 776bd...313 3 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Guess what veldig mange av oss homofile trodde også at vi hadde crush på det motsatte kjønn helt til realiteten slo inn og vi ikke kunne benekte vår legning lenger så den kommentaren din har null verdi og har absolutt ingenting i denne tråden å gjøre. Anonymkode: c3f65...fe5 Paddeflat. Jeg legger meg paddeflat og rygger ut av denne tråden som en klumsete elefant i en butikk fullt av skjørt glass. Anonymkode: 776bd...313 2 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 Når jeg ser tilbake, så visste jeg nok at jeg er lesbisk før jeg visste hva det var. Da jeg var 13 leste jeg om lesbiske for første gang, og da skjønte jeg at de var som meg. Kom ut av skapet midt i tenårene( og midt på 90tallet), og har aldri møtt noe særlig fordommer av den grunn. Har aldri hatt en heterofil tanke i hele mitt liv., og aldri ønsket å ha en annen legning K41 Anonymkode: a989e...6b8 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #18 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Javel. Jeg tolket hovedpoenget som en generell nysgjerrighet på når man klarer å identifisere sine egne følelser som forelskelse og tiltrekning. Jeg tror ikke homofile/bifile skiller seg særlig fra heterofile i den forstand. Innlegget sto ubesvart i et halvt døgn, så fikk empati for TS som inderlig ønsket seg respons, så tenkte at et innspill med henblikk på NÅR man opplever sine første forelskelse/tiltrekning kunne vært relevant uansett legning, samtidig vil tråden bli boostet inntil homofile/lesbiske kom på banen. Legger meg selvsagt paddeflat hvis mitt svar var voldsomt provoserende og tankeløst. Anonymkode: 776bd...313 Hvordan er det mulig å tolke det på noen som helst annen måte enn tråden var mot oss som er homofile? Spørsmålet var :når merket du at du var homo/bifil/lesbisk?ikke når oppdaget du hvilken ledning du hadde. Anonymkode: c3f65...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #19 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er det mulig å tolke det på noen som helst annen måte enn tråden var mot oss som er homofile? Spørsmålet var :når merket du at du var homo/bifil/lesbisk?ikke når oppdaget du hvilken ledning du hadde. Anonymkode: c3f65...fe5 Hun sa unnskyld. Ikke noe vits i å dra saken. Hun mente ikke noe vondt. Anonymkode: fba64...687 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #20 Skrevet 7. mai 2024 Jeg er 31 år og har ikke peiling på om jeg er heterofil, bifil eller lesbisk. Mye tyder på at jeg er lesbisk eller bifil, men om jeg er det har jeg nok ikke truffet "den rette" i voksen alder enda. Ellers er jeg kanskje bare heterofil. Det bare føles ikke slik heller. Anonymkode: 995d1...d37 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå