Gå til innhold

Kjøpe Oakley Solbriller

ThereGoesBob

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Oakley briller? Alltid hatt lyst på et par, men aldri tatt meg råd...før nå. Det blir nok å finne et par på ebay fra USA, men det er jo en liten jungel der ute så vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Er det "Prizm" linsene som liksom er hype greia med Oakley eller er det mer enn det? Er det one size fits all eller må jeg sjekke størrelsen på innfatningen? Må jeg opp på en viss pris for å få skikkelig Oakley kvalitet?? Takker for svar...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oakley har veldig fine solbriller, med glass som gir god beskyttelse. Prizm gir vel bedre kontrast og fargegjengivelse, mener jeg å huske. Du bør sjekke størrelsen på innfatning, og hva du selv kler og er komfortabel med. Anbefaler deg å gå til en butikk (Krogh Optikk, Synsam etc) for å prøve, eventuelt teste ut virtuell prøving på oakley.com.

Skjønner det kan virke fristende å bestille fra eBay, men husk at du må legge til frakt og toll i tillegg til en ganske ugunstig dollarkurs. Du er heller ikke garantert at du kjøper ekte vare dersom du kjøper på eBay. Vil derfor anbefale å kjøpe fra et sted hvor du er garantert å få ekte briller, når du først skal unne deg noe ordentlig fint :)  I brillebutikk kan du også få kyndig hjelp til å finne solbriller som passer deg og ditt ansikt. 
Lykke til, håper du blir fornøyd! :D 

Anonymkode: d9cc3...5f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte mine oakley på xxl og mannen kjøpte sine på brillebutikken så tipper det blir dyrere å bestille via Ebay og ikke sikkert de er ekte en gang🙂

Anonymkode: 45136...d3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er safe, det er ikke et tema. Har handlet mye der i over et tiår uten problemer. Hva angår import frakt etc. det er nok allerede tatt med i beregningen, men det var ikke dette jeg ønsket diskusjonen skulle spore over på..

Endret av ThereGoesBob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (6 minutter siden):

Ebay er safe, det er ikke et tema. Har handlet mye der i over et tiår uten problemer. Hva angår import frakt etc. det er nok allerede tatt med i beregningen, men det var ikke dette jeg ønsket diskusjonen skulle spore over på..

Du kan ikke si at eBay utelukkende er safe. Det er avhengig av selgeren du kjøper hos. eBay i seg selv er seriøse men det kan fortsatt skje at man treffer på en selger med uredelige hensikter.

Men uansett. Jeg kjøper bare Oakley solbriller med noen få unntak. Kvaliteten på de er uten sidestykke etter min erfaring og komforten er i toppklasse for meg. Men solbriller er som mye annet avhengig av å passe akkurat deg. Jeg kjenner andre som ikke synes Oakley er like behagelige eller sitter for løst, fordi de har en annen ansiktsform enn meg.

De daglige jeg har nå ble kjøpt rundt 2018 og ser fortsatt ut som om de er nye. De før var fra rundt 2010. Eneste grunnen til at jeg byttet disse ut var fordi jeg gikk fra styrke i glassene til uten (byttet til linser). Og de før det igjen fra rundt 2000 tallet og de mistet jeg.

Men passform er og avhengig av modell. Jeg går for de som sitter tett på ansiktet og dekker øynene, og selv om stanga stikker ut rett bak ørene så sitter de fast i bevegelse selv om jeg svetter.

Glass og farge er ofte litt utfordrende. Prizm de selger mye av er fantastisk å bruke men på sjøen savner jeg polariserte briller (derfor unntak som nevnt over).

Så mitt råd er å dra på et par brillebutikker og faktisk prøve et par Oakley modeller. Både for å se glassene i bruk og for å kjenne passformen på ditt hode. Dette kan du ikke med eBay.

Men Oakley er dyre. Men verdt det. Flere jeg kjenner poengterer at de ikke ser vitsen i å betale så mye for solbriller. De kjøper heller rimelige fra bensinstasjonen eller klesbutikken når de mister de brillene de har eller riper opp glasset. Ironisk nok så har de fleste av de brukt mer på solbriller opp igjennom årene enn meg. Go figure…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er prisen under tusingen på ebay er det garantert fake. Og regner jeg med det er, siden du nå har økonomi til å kjøpe de. Kjøp i fysisk norsk butikk, så er du sikker på hva du får. Ditt valg.

Anonymkode: 8fdde...a32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er prisen under tusingen på ebay er det garantert fake. Og regner jeg med det er, siden du nå har økonomi til å kjøpe de. Kjøp i fysisk norsk butikk, så er du sikker på hva du får. Ditt valg.

Nå var jeg nettopp i en brillebutikk og prøvde et par Oakley Prizm, men det var bare helt tilfeldig at jeg gikk forbi der. Det bekreftet bare det jeg alltid har trodd, at Prizm er fantastiske briller. Men utvalget i norske butikker er jo unnskyld uttrykket...ræva, så hvordan skal jeg da finne noe jeg liker her i Norge? Svaret er selvfølgelig ebay hvor jeg kan finne absolutt alt. 1000,- høres veldig lite ut, jeg tenker nok minst det dobbelte om det er splitter nye briller jeg kjøper og sikkert en del mer. Ebay har kjøpebeskyttelse, så derfor er det trygt å handle der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (19 minutter siden):

Nå var jeg nettopp i en brillebutikk og prøvde et par Oakley Prizm, men det var bare helt tilfeldig at jeg gikk forbi der. Det bekreftet bare det jeg alltid har trodd, at Prizm er fantastiske briller. Men utvalget i norske butikker er jo unnskyld uttrykket...ræva, så hvordan skal jeg da finne noe jeg liker her i Norge? Svaret er selvfølgelig ebay hvor jeg kan finne absolutt alt. 1000,- høres veldig lite ut, jeg tenker nok minst det dobbelte om det er splitter nye briller jeg kjøper og sikkert en del mer. Ebay har kjøpebeskyttelse, så derfor er det trygt å handle der. 

Har du snakket med personalet? Er butikken litt seriøs så tar de inn de brillene du vil ha. Og er det helt feil for deg så godtar de at de ikke får solgt de til deg heller. Oakley selger som regel uansett.

Både de første og det siste paret jeg har måtte butikken bestille inn for meg. Begge gangene var avtalen med personalet at om jeg ikke passet de så skulle ikke tvinge meg til å kjøpe da de alltids fikk solgt de uansett. Det paret i mellom var bestilt med styrke, og de måtte jeg kjøpe av åpenbare grunner :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom du er så opptatt av stort utvalg, ville jeg sjekket ut oakley.com - du blir omdirigert til den norske nettsiden. Gratis frakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Har du snakket med personalet? Er butikken litt seriøs så tar de inn de brillene du vil ha. Og er det helt feil for deg så godtar de at de ikke får solgt de til deg heller. Oakley selger som regel uansett.

Både de første og det siste paret jeg har måtte butikken bestille inn for meg. Begge gangene var avtalen med personalet at om jeg ikke passet de så skulle ikke tvinge meg til å kjøpe da de alltids fikk solgt de uansett. Det paret i mellom var bestilt med styrke, og de måtte jeg kjøpe av åpenbare grunner :)

Joda jeg snakket med personalet, jeg er da ikke stum. Jeg foretrekker å bruke mine egne kanaler for utenlandsbestillinger, jeg synes stort sett folk som jobber i butikk ikke er effektive nok så for meg blir det 10 ganger bedre å ordne ut selv, for da får jeg det akkurat slik JEG vil ha det. Jeg gidder slett ikke å vanke i brillebutikker i ukesvis, prøve og prøve og prøve før jeg finner noe jeg liker. Det kan jo gå med en hel sommer for et slikt prosjekt. Er folk helt døve i hodet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (1 minutt siden):

Joda jeg snakket med personalet, jeg er da ikke stum. Jeg foretrekker å bruke mine egne kanaler for utenlandsbestillinger, jeg synes stort sett folk som jobber i butikk ikke er effektive nok så for meg blir det 10 ganger bedre å ordne ut selv, for da får jeg det akkurat slik JEG vil ha det. Jeg gidder slett ikke å vanke i brillebutikker i ukesvis, prøve og prøve og prøve før jeg finner noe jeg liker. Det kan jo gå med en hel sommer for et slikt prosjekt. Er folk helt døve i hodet da?

Vel siden du åpenbart har bestemt deg for det meste allerede og ikke er interessert i innspill så er det ikke noe vits i å delta i tråden for min del lenger.

Lykke til. Oakley er knallgode briller om det er ekte briller du får og de passer hodeformen din. Noe du ikke vet før du har bestilt og fått de levert. Noe du kan unngå i butikk. Håper du blir fornøyd for det er som sagt supre briller :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ThereGoesBob skrev (2 timer siden):

Det jeg sikter til er ikke kjøpstryggheten, men er det ekte det du kjøper? Det finnes utallige kopier av merkevarer som stoppes i tollen som er fake, når det da er store kvanta. Men er du så sær på hvordan de også skal se ut, så er det vel en eller annen vet hvordan de ekte ser ut, så kan du kose deg med de uekte. Bare pass på så du ikke ramler ned av den kjepphøye hesten du har satt deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (52 minutter siden):

Vel siden du åpenbart har bestemt deg for det meste allerede og ikke er interessert i innspill så er det ikke noe vits i å delta i tråden for min del lenger.

Lykke til. Oakley er knallgode briller om det er ekte briller du får og de passer hodeformen din. Noe du ikke vet før du har bestilt og fått de levert. Noe du kan unngå i butikk. Håper du blir fornøyd for det er som sagt supre briller :)

Temaet var aldri hvor jeg skulle kjøpe brillene fra før noen her inne valgte å gjøre det til et tema. La oss kalle det en avsporing fra sakens kjerne. Har fortsatt ikke peiling på hva jeg skal se etter av tekniske spesifikasjoner. Her er overraskende lite input fra den delen som er faktisk det jeg etterlyser. 

Kan du finne 1 annonse på ebay hvor du mistenker at det er falske briller?!....kan du det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (12 minutter siden):

Herregud da menneske, det der er jo "unbranded" Det står jo svart på hvitt i beskrivelsen. Men du leser kanskje ikke den små skriften du?! Det der er heller ikke fra USA som jeg sier jeg skal kjøpe fra, altså continental USA (ebay.com eller hva du nå ønsker å kalle det) De bruker selvfølgelig ordet Oakley i overskriften for å generere flest mulig klikk, men "fake" er jo når noe utgir seg for å være noe det ikke er. Det er jo ikke tilfellet her...så hva er da poenget egentlig??? Her finnes jo ikke noe mistanke i det hele tatt fordi dette helt åpenbart er et uoriginalt produkt. 

Endret av ThereGoesBob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en annonse som utgir seg for å være en ekte Oakley brille før man evnt. kan begynne å mistenke noe som helst.

Klarer du å finne en slik annonse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ThereGoesBob skrev (8 minutter siden):

Herregud da menneske, det der er jo "unbranded" Det står jo svart på hvitt i beskrivelsen. Men du leser kanskje ikke den små skriften du?! Det der er heller ikke fra USA som jeg sier jeg skal kjøpe fra, altså continental USA (ebay.com eller hva du nå ønsker å kalle det) De bruker selvfølgelig ordet Oakley i overskriften for å generere flest mulig klikk, men "fake" er jo når noe utgir seg for å være noe det ikke er. Det er jo ikke tilfellet her...så hva er da poenget egentlig??? Her finnes jo ikke noe mistanke i det hele tatt fordi dette helt åpenbart er et uoriginalt produkt. 

ThereGoesBob skrev (4 minutter siden):

Det må være en annonse som utgir seg for å være en ekte Oakley brille før man evnt. kan begynne å mistenke noe som helst.

Klarer du å finne en slik annonse?

https://www.ebay.com/itm/285844304978?itmmeta=01HX9YRSVW5ZT5VD77MBVMAE3R&hash=item428da5f452%3Ag%3AjcIAAOSwePZmNotf&itmprp=enc%3AAQAJAAAAwLlVfflteIrPZ7eSCPI8ejWrS3pbxuy4uv9p6SMrTJKtKml9ii5%2FbTXegM08pLfaVyBiPXl9JekUXO7yMnmZPiYYy9f%2FiPod88tOJ%2BPNSuiBSEHbG7rzXgxnRtiQthj2rlN9G0VOiP%2BpOXCMwOePUPK9Se6YLUjNQK3r6I6hTiNt%2FW8XO8Z58LxZNm4%2B2w5I3xGyqBd%2Bom0Qbx3PqOqVCfMvdZsNKgDRRoWz6Xu8bSPyoDeHcYpv1UEmBrNAxFhRMA%3D%3D|tkp%3ABk9SR4ie477qYw&LH_ItemCondition=1000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ThereGoesBob skrev (16 timer siden):

Temaet var aldri hvor jeg skulle kjøpe brillene fra før noen her inne valgte å gjøre det til et tema. La oss kalle det en avsporing fra sakens kjerne. Har fortsatt ikke peiling på hva jeg skal se etter av tekniske spesifikasjoner. Her er overraskende lite input fra den delen som er faktisk det jeg etterlyser. 

Det å påpeke at kjøp fra eBay medfører frakt- og tollkostnader var et forsøk på et vennlig tips. 
Prizm Polarized-glass gir enda bedre lysbeskyttelse enn Prizm-glass, jeg pleier kun å kjøpe briller med polariserte glass og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to par, og syns de er suverene. Ett for dagligbruk og ett for sport.
Kjøpte ene paret på hjemmesiden og ett på sportsbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ihvertfall at det må være en enkel sak å finne ut om det dreier seg om autentiske Oakley for jeg tror ikke replika brilleglassene er på langt nær like suverene å se med som en "Kina" brille, og det blir vanskelig for en juksemaker å gjenskape slike høykvalitets glass. Innfatningen bør også være veldig forseggjort samt at prisnivået er realistisk (dyrt) Nå er ikke den brillen i linken noe jeg er intr. i men utifra den store interessen så vil jeg tro det er ekte vare. Er det ikke det får man pengene tilbake, noe man ikke hadde fått om man f.eks handlet på Finn.

Hva gjelder frakt og importavgifter så er dette ikke et ukjent fenomen, og egentlig litt unødvendig å repetere i det uendelige. Alle vet om dette likevel, så hvorfor kaste vekk tid på å nevne det? Det er allerede tatt med i beregningen....ugh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...