Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne. Det er ofte turbulent i forhold hun har hatt. Det vanlige er at hun tømmer seg til meg ang alt det negative. Så har de det litt bra og hun prøver overtale meg om at han er verdens beste mann. Som at jeg har sagt hun noe i mot. Så er han fæl og best om hverandre, dette kan snu på dagen. En gang så tok jeg avstand og sa at jeg ikke ville møte typen hennes, for jeg syntes han var et grusomt menneske. Da kuttet hun kontakt med meg og mente at jeg prøvde kontrollere hvem hun var sammen med. Tiden gikk, vi ble begge single og fant tilbake til vennskapet. Men nå er det en ny fyr og samme opplegget. 

Jeg blir veldig sliten av dette. Lei av å høre om det, lei av å prøve bli overbevist. Vi har et veldig bra vennskap når hun er singel. Kanskje derfor hun også tror jeg prøver kontrollere hun. Men jeg har aldri sagt at jeg ikke vil være venn med hun, har bare ikke noe lyst til å sitte på middag og late som jeg er glad foran en voldsmann. Jeg ville ikke klart skjule hvor frustrert jeg er over at han gjentatte ganger hadde vært voldelig mot hun. 

Hva hadde dere gjort? Eller håndtert dette?

Anonymkode: 8d3c0...31c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Plis aldri møte han, aldri.

Hun må bort fra han. Vet ikke hvordan noen skal gå frem, kanskje du kan ringe mottak for voldsutsatte å spørre hva de har ville gjort for å hjelpe veninnen din? 

Håper jo disse voldelige mennene kan bli anmeldt av politiet. Men det kan være farlig å fortelle det til henne om hun er lojal til han og i frykt for å miste han forteller at du vil få han anmeldt, så han kan bli en trussel for deg i tilegg til henne, vet jo ikke hbordan han vil reagere mot henne i øyeblikket eller deg. Kanskje han kjenner noen. Eller kanskje jeg overdriver? Men det er jo en farlig person dette er snakk om. Veldig skummelt, det må være en tung situsjon å stå i.

Anonymkode: 30bfb...a70

AnonymBruker
Skrevet

Min eks snakket masse piss om meg til sine venner, men det var fordi jeg trigga frykten hans for å etablere seg på nytt. Lettere å få meg til å se ut som en dritt og få venner til å hate meg, enn å faktisk se mine gode sider. Jeg fikk han til å slutte å drikke, til å bli mer åpen emosjonelt og han fikk kjærlighet og forståelse. Allikevel var jeg ikke bra nok, men det var ikke min feil. 

Kansje venninna di ser etter omsorg og omtenksom het og maler et bilde av seg selv som offer? Ja om hver eneste mann er en drittsekk.. 

Anonymkode: aa483...158

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En gang så tok jeg avstand og sa at jeg ikke ville møte typen hennes, for jeg syntes han var et grusomt menneske. Da kuttet hun kontakt med meg og mente at jeg prøvde kontrollere hvem hun var sammen med

Veninna di er jo veldig opp og ned som kutter deg ut på dagen fordi du er skeptisk til en mann hun snakker drit om. Det er nok hun som er toxic. 

Anonymkode: aa483...158

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...