Gå til innhold

Usikker på flysetene, reiser alene med to barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal reise alene med to barn, på fem og tre år. Det er første gangen de flyr og de ønsker å se ut av vinduet. På flyet vi skal ta er det bare to seter ved siden av hverandre på raden ved vinduene.

Burde jeg bestilte to seter ved siden av hverandre på vindusrekka, og la barna sitte der. Jeg selv må da sitte på midtrekken, på samme rad som barna.

Eller droppe vindusplass og sitte sammen på midtrekken? Turen tar nesten seks timer. Noen som har noe fornuftig å komme med her?

Anonymkode: 75d51...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med så små barn ville jeg sittet på midtrekka  med dem,i allfall på en så lang tur.

"

Anonymkode: 2b9cb...e83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skal reise alene med to barn, på fem og tre år. Det er første gangen de flyr og de ønsker å se ut av vinduet. På flyet vi skal ta er det bare to seter ved siden av hverandre på raden ved vinduene.

Burde jeg bestilte to seter ved siden av hverandre på vindusrekka, og la barna sitte der. Jeg selv må da sitte på midtrekken, på samme rad som barna.

Eller droppe vindusplass og sitte sammen på midtrekken? Turen tar nesten seks timer. Noen som har noe fornuftig å komme med her?

De vil ikke få lov til å sitte sammen på toseteren så det er ikke noe spørsmål. Av sikkerhetsgrunner må det sitte minst en voksen sammen med et barn. Dette særlig på grunn av hvis noe skulle skje spesielt hvis oksygenmasker skulle bli utløst så er det et krav om at det er en voksen tilstede og kan hjelpe med oksygenmaskene. Og nei det vil ikke være tilstreklig at du sitter rett over midtgangen. 

Skal dere på charter til Kanariøyene? Passer med lengden på turen og at dere skal fly en widebody maskin.

Endret av Kjetil E
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kjetil E skrev (2 timer siden):

De vil ikke få lov til å sitte sammen på toseteren så det er ikke noe spørsmål. Av sikkerhetsgrunner må det sitte minst en voksen sammen med et barn. Dette særlig på grunn av hvis noe skulle skje spesielt hvis oksygenmasker skulle bli utløst så er det et krav om at det er en voksen tilstede og kan hjelpe med oksygenmaskene. Og nei det vil ikke være tilstreklig at du sitter rett over midtgangen. 

Skal dere på charter til Kanariøyene? Passer med lengden på turen og at dere skal fly en widebody maskin.

Tusen takk for svar! Dette var veldig nyttig informasjon! Ja, det stemmer. Flyet har noen for rader i midten bakerst med bare tre seter (perfekt for oss). Tror du det er best å sitte helt bakerst, dvs at ingen sitter bak oss? Ulempen er da at vi er rett ved doen, men det er jo også praktisk da. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tusen takk for svar! Dette var veldig nyttig informasjon! Ja, det stemmer. Flyet har noen for rader i midten bakerst med bare tre seter (perfekt for oss). Tror du det er best å sitte helt bakerst, dvs at ingen sitter bak oss? Ulempen er da at vi er rett ved doen, men det er jo også praktisk da. 😊

Ville absolutt gått for de setene bakerst med småbarn, ja. 

Anonymkode: fb0cc...59a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En annen bakdel med å sitte på bakerste rad er at man ofte ikke kan lene setet bakover. Men det kan være gull verdt å ikke måtte dele plass med andre. Så ja tror jeg ville godt for det hvis jeg var dere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...