Gå til innhold

Spm om skylling av egglederne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde "gjennomspyling" av eggleder for 2 år siden og det var så vondt at jeg svimte av i stolen. Dommen var at det var "noe motstand" i egglederen og hun mente vi burde ha IVF (har bare 1 etter xu for mange år siden).

1) Gjør det mer vondt hvis den er tett kontra helt åpen?

2) Er det vanlig at eggstokken tettes mer hvis den allerede er tett? Syns jeg har lest om noen som hadde helt åpen og ett år senere var den nesten tett.. Lurer på om det er noe poeng i å sjekke på nytt :) 

Anonymkode: 6946b...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kan svare halveis bare på det ene spørsmålet.

1) jeg gjorde det og hadde begge åpne, det var ikke noe veldig vondt (eller sånn intens menskrampe som vtok etter noe sekunder) og etter all min guugling på forhånd så hørtes det ut at ja, det e vondere hvis dem e tettere. Følte du spesielt vondt på ene av sidene eller bare generelt dritvondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde exu og fordi den andre såg fortykket ut anbefalte de ivf. Hadde likevel en gjennomskylling etter noen år fordi vi bare mistet - kanskje var det noe der som ødela. Da var det veldig vondt fordi den var tett, de fikk åpnet den ved gjennomskylling og det var en enorm "lettelse" av trykket når blokaden forsvant. 

For nr 2 vet jeg ikke. Det skal jo ikke bli tett uten grunn. Samtidig dersom man ikke har lykkes etter to år er det kanskje andre grep som vil være mer effektive? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine var heilt opne. Eg svimte av sjølv med to naproxen innabords. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde åpne eggledere. Kjente vonde menssmerter i noen sekunder. Kjente mer smerter av innsetting av ballong under igangsettelse. Leste masse skrekkhistorier på forhånd så var livredd. Og mulig jeg er like livredd om jeg må gjøre det igjen, til tross for gode erfaringer.

Anonymkode: 02331...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 23.18):

Jeg hadde "gjennomspyling" av eggleder for 2 år siden og det var så vondt at jeg svimte av i stolen. Dommen var at det var "noe motstand" i egglederen og hun mente vi burde ha IVF (har bare 1 etter xu for mange år siden).

2) Er det vanlig at eggstokken tettes mer hvis den allerede er tett? Syns jeg har lest om noen som hadde helt åpen og ett år senere var den nesten tett.. Lurer på om det er noe poeng i å sjekke på nytt :) 

Jeg skylte, hadde åpne ledere og alt så fint ut sa hun, men er faen meg noe av den værste smerten på linje med egguttak... Nå skal jeg utredes mtp smertene, men likevel. 

Angående spm 2: Jeg vil tro det kan tettes mer til ja, om du har eggløsning hver måned så vil det jo gå egg/sekret fra egg og ned eggledere og ut. Men dette kan jeg ikke nok om altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også skylt eggledere og det var helt sinnsykt vondt. På lik linje som riene under fødsel for min del, i tillegg blødde jeg i en uke etterpå. Mine eggledere var åpen…

Anonymkode: 23de5...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylt begge, merket så og si ikke noe.. Litt press bare som var ferdig i det de stoppet

Anonymkode: 38d73...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylte begge forrige måned, kjente ingenting. Har vært gjennom flere graviditeter hvor de mistenker EXU, hvor jeg mister tidlig…

Anonymkode: d27a7...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 23.18):

Ubehagelig, men ikke noe vondt. Det er vondere når legen går inn med instrumenter i livmorhalsen enn selve spylling.

Anonymkode: fe3dd...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...