Gå til innhold

Jeg har kjørt meg fast i en negativ tankespiral:/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker konstant på hvor dårligere jeg er på alle måter enn alle andre, spesielt sosialt. Jeg får høre at jeg er en hyggelig person, men jeg får ikke venner lett. Jeg pusher meg til å være med folk, men jo mer jeg er med folk, jo verre føler jeg meg. Jeg føler meg så teit og annerledes og ser jo at det sosiale flyter så lett for alle andre. Føler meg alltid som femte hjul på vogna liksom, eller som en outsider. Er skikkelig trist og sliten hele tiden, for jeg mistrives på jobb, i nabolaget og egentlig i alle sosiale sammenhenger. Hvordan kommer jeg meg ut av dette? 😔 Andre som har eller har hatt det sånn?

Anonymkode: caaf7...49c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat slik selv for tiden. Skulle nesten tro det var jeg som hadde skrevet dette.

AnonymBruker
Skrevet

Er du glad i deg selv?

Kan det være asperger / autisme eller adhd/add? De kan føle vanskelig sosialt og streve med passe inn.

Anonymkode: b005b...b89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er du glad i deg selv?

Kan det være asperger / autisme eller adhd/add? De kan føle vanskelig sosialt og streve med passe inn.

Eller du kan se bort fra andres påpekninger om autismespekterdiagnoser og tenke litt på hvordan det står til med selvbildet, selvfølelsen din. Jeg kjenner meg igjen i deg, TS. Jeg har også mange fine mennesker rundt meg, men kommer aldri helt inn i kjernen noen plass. Har ikke en solid vennegjeng som jeg kan dele ulike opplevelser sammen med. For min del bunner det i traumer, men de opplevelsene du har trenger inne nødvendigvis bunne i store og alvorlige ting. Jeg ville forsøkt å snakket med noen om det. Om det er en trygg person du stoler på, eller en psykolog. 

Husk at du er mer enn tankene dine. Alt godt!

Anonymkode: 1695a...533

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er du glad i deg selv?

Folk er veldig opptatt av diagnoser og finne en grunn for at man har en vanske. Eller grave i barndommen for å finne et svar på en vanske man har nå. 
Det handler om hva slags holdninger man har til livet og seg selv. 
Mange nedgraderer seg selv med tanker som ikke er sanne, men som man tror på selv. 
Man tror at alle andre fisker ting så mye bedre enn seg selv, men er det en sannhet? 
man lager seg mange negative usanne tanker om seg selv, som igjen påvirker hvordan man føler seg. Så begynner man å tro på disse tankene, og leter hele tiden etter bekreftelse på at det er en sannhet. 
Hvordan andre ser på en eller tenker om en kan en ikke vite. 

Anonymkode: 51c70...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Er mange av oss.

Anonymkode: 7c8ed...c7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...