Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 ok, jeg har vært på fetekur siden jul og kommet meg opp i 60 kg. det er herlig å se rompa mi begynne å komme tilbake igjen før jul var jeg nede i 52 kg på det verste... det gikk utrolig fort å gå opp de første kiloene, men nå er det akkurat som det er full stopp. jeg er 175høy, og vil opp til 65 kg! Jeg spiser mye mat, og tar 1-2 shaker med weight gainer om dagen. Er det noen som har noen gode råd til meg om hvordan jeg skal klare å legge på meg 4-5 kg til? jeg har plutselig ikke lagt på meg et gram på 14 dager...
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #2 Skrevet 9. februar 2006 Fortsett med å spise to middager, spis smågodt, potetgull osv, og du skal se at det funker. Få også tak i Nutrilett-barer e.l., de har masse kalorier, men metter null
Lenestol Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 (endret) Fortsett med å spise to middager, spis smågodt, potetgull osv, og du skal se at det funker. Få også tak i Nutrilett-barer e.l., de har masse kalorier, men metter null ← Man skal ikke legge på seg ved å spise masse metta fett, det er jo ikke bra!!!!! Ender opp med hjerte/karsykdommer da i stedet! Dette fant jeg på http://www.lommelegen.no/svar/svar573.asp "To ting kan du gjøre selv dersom du ønsker å legge på deg: 1. Du bør vurdere kostholdet ditt. Spiser du nok, og spiser du riktig? Det er ingen god idé å tenke at jeg er så tynn at jeg må spise noe ekstra fett for å legge på meg litt. Deler av sitatet er slettet. Det er ikke lov å poste materiale med kopirett. -Mie (mod) ...hjalp det litt???? Endret 10. februar 2006 av Mie
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Lupi kan ikke trene, av ymse årsaker. Hun trenger så vidt jeg vet, rett og slett å gå opp i fettvekt...
Scaramanga Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 "Kombinasjonen av et sunt og næringsrikt kosthold og fysisk aktivitet, vil være mitt beste tips dersom du ønsker å få mer på kroppen." det samme tipset brukes også når man vil få mindre på kroppen... ;D
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #6 Skrevet 10. februar 2006 Sliter med det samme som deg. veier nå 52, vil opp i 60-65 kg. Jeg kom opp i 55, og sto bomstille der en stund før jeg datt ned i 52 igjen. Siden din fetekur virker ganske vellykket lurer jeg på hvor ofte og hvilken mat du har spist? Stå på videre
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #7 Skrevet 10. februar 2006 Sliter med det samme som deg. veier nå 52, vil opp i 60-65 kg. Jeg kom opp i 55, og sto bomstille der en stund før jeg datt ned i 52 igjen. Siden din fetekur virker ganske vellykket lurer jeg på hvor ofte og hvilken mat du har spist? Stå på videre ← Har du prøvd weight gainer fra helsekost? Brukes av bodybuildere for å bygge muskler. Proppfull av energi. Apoteket har også energidrikk som kan brukes som tilleggsnæring.
Lenestol Skrevet 10. februar 2006 #8 Skrevet 10. februar 2006 Lupi kan ikke trene, av ymse årsaker. Hun trenger så vidt jeg vet, rett og slett å gå opp i fettvekt... ← Jammen det nytter ikke sitte på rævva å spise chips for å legge på seg da!!! JA, man legger på seg da, men man skal beholde det som på fint heter helsa også! Trim gir bedre kondis + større muskelmasse, og muskelmasse gir kraftigere kropp og vektøkning. Det jeg henviste til over, er noe en lege hadde skrevet som tips, men for å få individuelt "opplegg" må man selvfølgelig oppsøke en lege eller annen fagperson.
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #9 Skrevet 10. februar 2006 Sliter med det samme som deg. veier nå 52, vil opp i 60-65 kg. Jeg kom opp i 55, og sto bomstille der en stund før jeg datt ned i 52 igjen. Siden din fetekur virker ganske vellykket lurer jeg på hvor ofte og hvilken mat du har spist? Stå på videre ← Jeg har gått på candida-diett skjønner du, og da rasa jeg ned 10 kg. gikk rimelig fort å legge på seg mesteparten av de igjen heldigvis har bare spist som en hest... Men vil gjerne ha et par kilo til...
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #10 Skrevet 10. februar 2006 Jammen det nytter ikke sitte på rævva å spise chips for å legge på seg da!!! JA, man legger på seg da, men man skal beholde det som på fint heter helsa også! Trim gir bedre kondis + større muskelmasse, og muskelmasse gir kraftigere kropp og vektøkning. Det jeg henviste til over, er noe en lege hadde skrevet som tips, men for å få individuelt "opplegg" må man selvfølgelig oppsøke en lege eller annen fagperson. ← Jeg har utmattelsessyndrom, kjære deg, så trening er uaktuelt med det første. Jeg går turer med hunden, det er foreløpig det jeg klarer av fysisk trening.
Lenestol Skrevet 10. februar 2006 #11 Skrevet 10. februar 2006 Jeg har utmattelsessyndrom, kjære deg, så trening er uaktuelt med det første. Jeg går turer med hunden, det er foreløpig det jeg klarer av fysisk trening. ← Ok, missed that part. Men det er iallefall bra at du gjør det du klarer da! All ros til deg!
Gjest gjest1 Skrevet 11. februar 2006 #12 Skrevet 11. februar 2006 Jeg har gått på candida-diett skjønner du, og da rasa jeg ned 10 kg. gikk rimelig fort å legge på seg mesteparten av de igjen heldigvis har bare spist som en hest... Men vil gjerne ha et par kilo til... ← Vel, hvis du har vært ¨på candida-diett så vil jeg i hvert fall styre mest mulig unna sukker og gjærbakst. Ikke dytt innpå med smågodt som Elphaba råder deg til - da er du tilbake med overvekst av candidaen før du får sukk for deg. Ikke dytt innpå med fett som chips og sånt heller. Så lenge du ikke kan trene skal du være veldig nøye med hva du putter i deg. En slank kropp i dårlig form er farligere enn overvekt i god form, for å si det sånn.
Gjest Gjesta Skrevet 11. februar 2006 #13 Skrevet 11. februar 2006 Ok, missed that part. Men det er iallefall bra at du gjør det du klarer da! All ros til deg! ←
Iceglow Skrevet 11. februar 2006 #14 Skrevet 11. februar 2006 Hva spiser du i løpet av en vanlig dag? Smågodt og chips er en grei måte å gå opp i vekt på, men sunt vil jeg ikke si det er Nøtter, olje (hiv i en RAUS dose linfrøolje i shakene dine, over pasta/ris osv), avocado, rosiner og annen tørket frukt osv. Men jeg er usikker på om tørket frukt, som inneholder mye sukker, kan få candida soppen til å blomstre på nytt? http://www.heijden.no/?12,catcontent/3272/29875 er et pulver jeg har blitt anbefalt om jeg gjør alvor av mine planer om å øke proteininntaket på mer eksperimentell basis (ønsker vekttap, så om det hadde vært mulig kunne du gjerne fått 10 kg fra meg ), kan visstnok brukes på frokostblandinger, i shaker osv. Antar det vil fungere greit i forbindelse med vektøkning. Det er det jeg kommer på i farten
Gjest Gjesta Skrevet 11. februar 2006 #15 Skrevet 11. februar 2006 Vel, hvis du har vært ¨på candida-diett så vil jeg i hvert fall styre mest mulig unna sukker og gjærbakst. Ikke dytt innpå med smågodt som Elphaba råder deg til - da er du tilbake med overvekst av candidaen før du får sukk for deg. ← jepp, det tok under en mnd det men jeg fikk uansett beskjed av legen å spise igjen fordi jeg hadde gått ned for mye. er så håpløst å bli kvitt dette her, jeg lurer på om jeg bare må leve resten av livet med candida...
Gjest gjest1 Skrevet 11. februar 2006 #16 Skrevet 11. februar 2006 Her kan du lese litt om candida, og hva som kan være lurt å få i seg for å holde den i sjakk.
Tusseline Skrevet 12. februar 2006 #17 Skrevet 12. februar 2006 Jeg var på en slik "fetekur" for en stund tilbake. Spiste masse karbohydrater, nøtter og en del chips. Store mengder, selv om jeg slet med å få i meg alt. Nå har jeg klart å komme opp til 50-grensa, i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå