AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #1 Skrevet 6. mai 2024 Hei. Eg har en sønn som går i 5. Klasse og vi bor uti skogen langt unna nærmeste nabo. og sønnen min er ute hver dag uansett vær. Og av den grunn har han fremdeles regnvotter, Regnbukse, vinterdress og slik. Eg har prata med noen som synest att han er for gammel for regnvotter men om han er ute når det regner så blir det altfor varmt med hansker/votter også er han ute fra han er ferdig med leksene til leggetid nesten. så det blir MANGE timer og spesielt når det regner blir han jo kald på hendene uten regnvotter når han er såpass mange timer ute når det regner. Han har forresten KattNakken og Reima regnvotter. Eg vil høre deres tanker. Er han for gammel eller ikke for gammel? Anonymkode: 90783...334
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #2 Skrevet 6. mai 2024 Ikke bry dem om hva andre mener han er for gammel til. Ha på gutten din regnvotter du. Han er fortsatt et barn. Anonymkode: 3b2f2...7e0 4 1
Eric_B Skrevet 6. mai 2024 #4 Skrevet 6. mai 2024 Hva andre mener er ikke særlig relevant. Har like gammel gutt her i hus og han er gammel nok og vet veldig godt selv hva slags votter han foretrekker å bruke til forskjellige typer vær. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Skrevet 6. mai 2024 (OP) Han velger selv hva han bruker når han er ute. før han går ut ser han alltid på Yr og ser hvor kaldt/varmt det er. Eg slutta å velge hva han bruker når han er ute etter juleferien i 3. Klasse Anonymkode: 90783...334
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #6 Skrevet 6. mai 2024 Så hva andre mennesker kanskje tenker skal liksom være langt viktigere enn om man begynner å fryse på fingrene eller ikke? Anonymkode: 634ca...009 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #7 Skrevet 6. mai 2024 Jeg er 52 og bruker fortsatt regnvotter. Både Hoppin og Kattnakken selger i voksenstørrelser. Genialt når man går lengre tur med bikkja i regnvær. Anonymkode: 9f85d...ee2 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #8 Skrevet 6. mai 2024 (OP) Takk for svar alle sammen Anonymkode: 90783...334
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #9 Skrevet 6. mai 2024 Jeg hadde latt han slippe dersom han åpenbart ikke ønsker å bruke det selv mer. Fokuser på alternativer som vil holde han varm også i vått vær. Vi har tynne hansker i ull til våte dager. De gjør at man ikke blir kald på hendene, selv om man er våt. Samtidig ser de ikke barnslige ut. Noe som er viktig for et stort barn. Jeg vil tippe at barnet ditt har fått kommentarer fra andre barn på samme alder. Og at du indirekte forsøker å tvinge ungen din til å bli et mobbeoffer fordi det er så viktig for deg med disse regnvottene. Det er ikke farlig å bli våt. Men det er greit å forsøke å unngå å bli veldig kald. Anonymkode: edb33...9e1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #10 Skrevet 6. mai 2024 (OP) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde latt han slippe dersom han åpenbart ikke ønsker å bruke det selv mer. Fokuser på alternativer som vil holde han varm også i vått vær. Vi har tynne hansker i ull til våte dager. De gjør at man ikke blir kald på hendene, selv om man er våt. Samtidig ser de ikke barnslige ut. Noe som er viktig for et stort barn. Jeg vil tippe at barnet ditt har fått kommentarer fra andre barn på samme alder. Og at du indirekte forsøker å tvinge ungen din til å bli et mobbeoffer fordi det er så viktig for deg med disse regnvottene. Det er ikke farlig å bli våt. Men det er greit å forsøke å unngå å bli veldig kald. Anonymkode: edb33...9e1 han bruker ikke regnvotter på skolen, Det slutta vi med 3. Klasse men tok med når det regna noe fælt i 4. Og han velger selv hva han skal bruke når han er ute på skogen. Når han er i skogen når det regner slapper han mest av ifølge han selv og han velger helt selv hva han bruker. og vi tvinger han ikke til å bruke det og det. Anonymkode: 90783...334 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. Eg har en sønn som går i 5. Klasse og vi bor uti skogen langt unna nærmeste nabo. og sønnen min er ute hver dag uansett vær. Og av den grunn har han fremdeles regnvotter, Regnbukse, vinterdress og slik. Eg har prata med noen som synest att han er for gammel for regnvotter men om han er ute når det regner så blir det altfor varmt med hansker/votter også er han ute fra han er ferdig med leksene til leggetid nesten. så det blir MANGE timer og spesielt når det regner blir han jo kald på hendene uten regnvotter når han er såpass mange timer ute når det regner. Han har forresten KattNakken og Reima regnvotter. Eg vil høre deres tanker. Er han for gammel eller ikke for gammel? Anonymkode: 90783...334 Jeg og alle kollegaene mine bruker regnvotter på jobb i barnehagen! Det går ikke uten! Selvsagt er han ikke for gammel!:) Anonymkode: bd4be...954 1
jegerrinne Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 Ungdommen her har og vokst opp med å være mye ute, men sluttet med regnvottee når de startet på skolen. Her så hatter de å bruke det. De ville heler bruke heklede ullvotter for der holdt de å varmen Så hadde sluttet hvis barnet vil slutte
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 jeg tenker at så lenge han trives med regnvotter så kan dere drite i de "noen" som blander seg i andres saker. Han sier nok ifra når han ikke gidder å gå med vottene mer Skulle gjerne hatt regnvotter selv jeg. Anonymkode: 0d59e...660
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg hadde latt han slippe dersom han åpenbart ikke ønsker å bruke det selv mer. Fokuser på alternativer som vil holde han varm også i vått vær. Vi har tynne hansker i ull til våte dager. De gjør at man ikke blir kald på hendene, selv om man er våt. Samtidig ser de ikke barnslige ut. Noe som er viktig for et stort barn. Jeg vil tippe at barnet ditt har fått kommentarer fra andre barn på samme alder. Og at du indirekte forsøker å tvinge ungen din til å bli et mobbeoffer fordi det er så viktig for deg med disse regnvottene. Det er ikke farlig å bli våt. Men det er greit å forsøke å unngå å bli veldig kald. Anonymkode: edb33...9e1 Hvis man blir mobbet pga regnvotter så er det ikke vottene som er problemet, men barna... Man kan uansett ikke tvinge et så stort barn til å gå med klær mot hens vilje. Anonymkode: 0d59e...660
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde latt han slippe dersom han åpenbart ikke ønsker å bruke det selv mer. Fokuser på alternativer som vil holde han varm også i vått vær. Vi har tynne hansker i ull til våte dager. De gjør at man ikke blir kald på hendene, selv om man er våt. Samtidig ser de ikke barnslige ut. Noe som er viktig for et stort barn. Jeg vil tippe at barnet ditt har fått kommentarer fra andre barn på samme alder. Og at du indirekte forsøker å tvinge ungen din til å bli et mobbeoffer fordi det er så viktig for deg med disse regnvottene. Det er ikke farlig å bli våt. Men det er greit å forsøke å unngå å bli veldig kald. Anonymkode: edb33...9e1 Hvordan ser de "barnslig" ut? Er de rosa eller har figurer med peppa gris? Det er votter liksom... Og de fleste jeg har sett for større barn og voksne, er i sort... https://www.petterpia.no/products/kattnakken-regnvotter-voksen-kattesvart?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwouexBhAuEiwAtW_ZxxmWFHaCXTDLDSYNKTp-rQm7NcI6MVrLCv1oqBW_cjI0YyG5gdVaNBoCUw8QAvD_BwE Hvis regnvotter er "barnslig" så er vel gummistøvler det også? Anonymkode: 0d59e...660 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 Regnvotter var et fraværende ønske fra 2. klasse, da barnet mista den ene regnvotten. Det har aldri vært ytra ønske om nye votter (5. klasse nå). Jeg husker ikke når yngste slutta, sannsynligvis etter barnehagen når de ikke lenger hadde "krav" til praktiske votter, men hun har generelt aldri vært glad i annet enn votter med farger og fjong, så regnvotter vil aldri bli fine nok for henne 😅 Hun får derimot med seg et par fargefjonge votter med seg i lomma/sekken, så hun kan bytte når de blir våte. Hun går i 3. klasse nå. Hadde 5. klassingen sagt nei til votter uansett temperatur og tid på året, ville jeg sagt at det var greit å slippe på skolen, men påtvunget vintervotter/hansker ved lek i snø, ski, tur osv., men kunne ikke falt meg inn å kreve regnvotter. Hadde det vært et ønske, så ville hun fått det. 3. klassingen må gå med votter når det er under 5 grader eller så, hun leker mye i snø og dammer fremdeles. Det bikka 15 grader her for litt siden, og da måtte jeg spørre pent om jeg kunne pakke bort de fargefjonge fingervantene til yngste, og det var så vidt jeg fikk lov. Det hjalp da jeg fant frem en fargefjong sommerhatt til henne som erstatning. Anonymkode: e9080...fe0
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regnvotter var et fraværende ønske fra 2. klasse, da barnet mista den ene regnvotten. Det har aldri vært ytra ønske om nye votter (5. klasse nå). Jeg husker ikke når yngste slutta, sannsynligvis etter barnehagen når de ikke lenger hadde "krav" til praktiske votter, men hun har generelt aldri vært glad i annet enn votter med farger og fjong, så regnvotter vil aldri bli fine nok for henne 😅 Hun får derimot med seg et par fargefjonge votter med seg i lomma/sekken, så hun kan bytte når de blir våte. Hun går i 3. klasse nå. Hadde 5. klassingen sagt nei til votter uansett temperatur og tid på året, ville jeg sagt at det var greit å slippe på skolen, men påtvunget vintervotter/hansker ved lek i snø, ski, tur osv., men kunne ikke falt meg inn å kreve regnvotter. Hadde det vært et ønske, så ville hun fått det. 3. klassingen må gå med votter når det er under 5 grader eller så, hun leker mye i snø og dammer fremdeles. Det bikka 15 grader her for litt siden, og da måtte jeg spørre pent om jeg kunne pakke bort de fargefjonge fingervantene til yngste, og det var så vidt jeg fikk lov. Det hjalp da jeg fant frem en fargefjong sommerhatt til henne som erstatning. Anonymkode: e9080...fe0 Ser jeg svarte på langt mer enn det som ble spurt om. Jeg er litt ensom i dag... Anonymkode: e9080...fe0 1
carlberner1 Skrevet 7. mai 2024 #18 Skrevet 7. mai 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Er han for gammel eller ikke for gammel? Anonymkode: 90783...334 Tjah.. Jeg har vel ikke innsett at det er ne problemstilling. Jeg bruker fortsatt regnvotter når jeg syns det er bruk for det. 55 år :) 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #19 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Eg har en sønn som går i 5. Klasse og vi bor uti skogen langt unna nærmeste nabo. og sønnen min er ute hver dag uansett vær. Og av den grunn har han fremdeles regnvotter, Regnbukse, vinterdress og slik. Eg har prata med noen som synest att han er for gammel for regnvotter men om han er ute når det regner så blir det altfor varmt med hansker/votter også er han ute fra han er ferdig med leksene til leggetid nesten. så det blir MANGE timer og spesielt når det regner blir han jo kald på hendene uten regnvotter når han er såpass mange timer ute når det regner. Han har forresten KattNakken og Reima regnvotter. Eg vil høre deres tanker. Er han for gammel eller ikke for gammel? Anonymkode: 90783...334 Hvorfor bryr du deg om andres tanker om regnvotter? Anonymkode: 013b8...be9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #20 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 10.23): Hvorfor bryr du deg om andres tanker om regnvotter? Anonymkode: 013b8...be9 (OP) Vet ikke. Ville bare høre deres tanker. Anonymkode: 90783...334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå