AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #1 Del Skrevet 6. mai 2024 Tenker ikke ekstremt, men mer for å nå noen topper. Anonymkode: 1bc05...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #2 Del Skrevet 6. mai 2024 Ja, startet som 45-åring. Tok et kurs inne, men klatrer ikke ute. Går mye i fjellet og er eksponert for høyder, men avstår ruter som krever rappell eller tau. Bratt klyving går fint👌 Anonymkode: 88be3...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #3 Del Skrevet 6. mai 2024 Jeg er over 40 og har holdt på i noen måneder nå, og har nettopp begynt å klatre ute. Hvis du har god fysikk, er det ingen grunn til å bekymre seg over alderen! Anonymkode: 86b43...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #4 Del Skrevet 8. mai 2024 Cecilie Skog var vel over 40 da hun begynte med klatring? Hun henger mye både på klatresenter og utendørs😊 Selv var jeg 39 da jeg begynte, klatrer kun innendørs og via ferrata utendørs (grunnet at jeg alltid klatrer alene). Fylte akkurat 40. Anonymkode: e410f...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #5 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 22.06): Jeg er over 40 og har holdt på i noen måneder nå, og har nettopp begynt å klatre ute. Hvis du har god fysikk, er det ingen grunn til å bekymre seg over alderen! Anonymkode: 86b43...682 Spør Arne Næss jr. om det. Han holdt på litt for lenge Anonymkode: b66f1...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Del Skrevet 8. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Cecilie Skog var vel over 40 da hun begynte med klatring? Hun henger mye både på klatresenter og utendørs😊 Selv var jeg 39 da jeg begynte, klatrer kun innendørs og via ferrata utendørs (grunnet at jeg alltid klatrer alene). Fylte akkurat 40. Anonymkode: e410f...c1b Var ikke hun 33 år da hun var på K2 i 2008? Anonymkode: c916d...0af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #7 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 18.32): Spør Arne Næss jr. om det. Han holdt på litt for lenge Anonymkode: b66f1...dae Jeg henvendte meg til TS på 40 og noe. Anonymkode: 86b43...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #8 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg begynte å klatre da jeg var 45+. Jeg har en bakgrunn som gav meg fordeler innenfor klatring, så jeg følte det var skremmende enkelt i begynnelsen. Jeg har høydeskrekk, men det er merkelig nok ikke et problem når jeg klatrer. Alder er ikke en hindring, spesielt ikke når man begynner å klatre inne under kontrollerte forhold. Å stadig lære noe nytt etterhvert som man blir eldre - enten det er fysisk eller mentalt - er veldig positivt, og myten om at det bare går nedoverbakke etter 40 er forlengst avkreftet. Både kropp og hjerne har stort utbytte av nye og ukjente utfordringer etterhvert som man eldes. Anonymkode: 9efc1...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå