Gå til innhold

Jeg ønsker ikke å leve lenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mestrer ikke livet med bonusbarn, føler meg konstant sjalu. 
Jeg vil heller ikke leve uten han for han er drømmemannen, men jeg klarer ikke mer😔

Anonymkode: 959aa...6d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er sjalu på bonusbarn og ikke klarer tanken på et liv uten mannen, så bør du oppsøke profesjonell hjelp fra feks DPS. For det du beskriver tyder på at du trenger noen med kompetanse på psykisk helse. 

Anonymkode: 0c0d2...c91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

❤️❤️❤️det finnes hjelp kjære deg❤️❤️

Anonymkode: 6f0a8...a7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du bare kaste ut bonusbarna da? Du trenger ikke å være så vanskelig, det hjelper ingenting.

Anonymkode: 99a54...29e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

❤️❤️❤️det finnes hjelp kjære deg❤️❤️

Anonymkode: 6f0a8...a7e

Nei, det gjør ikke det. Hjelpen er et luftslott.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare bonusbarna, men Exen hans også. Det har slitet meg ut helt psykisk, hun gjør alt for at de barna ikke skal knytte et bånd til meg. Det gjør at jeg har tatt mer og mer avstand fra de. Føles tungt når dem er her for da føler jeg at jeg må gå på tærne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke du bare kaste ut bonusbarna da? Du trenger ikke å være så vanskelig, det hjelper ingenting.

Det kan man ikke gjøre, jeg har innsett at jeg må gi slipp på drømmemannen og det livet jeg ønsket… jeg klarer dessverre ikke å se på dem uten å føle ubehag og sjalusi. Jeg føler meg sliten og egentlig bare lei av livet, har måttet kjempe siden jeg var barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan man ikke gjøre, jeg har innsett at jeg må gi slipp på drømmemannen og det livet jeg ønsket… jeg klarer dessverre ikke å se på dem uten å føle ubehag og sjalusi. Jeg føler meg sliten og egentlig bare lei av livet, har måttet kjempe siden jeg var barn.

Fikk du bonusbarn da du selv bare var et barn? Det er absolutt ikke bra for deg å være sammen med en mann som ble sammen med deg da du var et barn og han var voksen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg mestrer ikke livet med bonusbarn, føler meg konstant sjalu. 
Jeg vil heller ikke leve uten han for han er drømmemannen, men jeg klarer ikke mer😔

Da må du oppsøke psykolog for å få hjelp til å takle sjalusien eller så må du forlate han, selv om det vil innebære kjærlighetssorg. Han kan aldri forlate barna sine for deg.

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

Mental Helse: 116 123 

Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)

Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, adm

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...