Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så fortvilet om dagen. Dette er tredje svangerskap (uke 23), og tredje runde med bekkenløsning. Denne gangen trodde jeg st jeg var lur og brukte alle tips og triks jeg lærte fra de to forrige svangerskapene helt fra starten av. Men nå er bekkensmertene her for fullt. Sitter jeg feil får jeg vondt. Går jeg for mye er det vondt. Sitter jeg for mye er det vondt. Sitter jeg for lavt får jeg vondt. Løfter jeg får jeg vondt. For mye bøy og tøy så får jeg vondt. Jobber i barnehage, og har hatt tilrettelagt hele veien for å liksom skulle unngå det som har kommet nå😫😫 jeg vet ikke hva mer jeg kan få tilrettelagt som vil ha noe effekt, og uten at det går ut over alle andre på jobben. Jeg vet ikke hva mer jeg skal gjøre slik at hverdagen blir lettere og jeg klarer å være der for de to barna jeg allerede har, og ikke bare orke å ligge på sofaen etter jobb.. det er SÅ fortvilende! Alkurat nå ser det ut som om det nærmer seg sykemelding, men har så lite lyst til det så tidlig…

andre med bekkensmerter? Send meg alt av tips og triks! Hvordan får dere tilrettelagt på jobben? Osv osv

Anonymkode: 5a7af...c17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som sykemelding er riktig for deg. Viktig med mye hvile, men også tilpasset aktivitet - har du fått behandling/vurdering av noen som kan bekken? Feks kiropraktor eller fysio?

Anonymkode: 11244...a54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Høres ut som sykemelding er riktig for deg. Viktig med mye hvile, men også tilpasset aktivitet - har du fått behandling/vurdering av noen som kan bekken? Feks kiropraktor eller fysio?

Anonymkode: 11244...a54

Hadde det i de to første svangerskapene, og har vært veldig påpasselig å følge alle tips og råd jeg fikk da (både kiro og fysio). Har vært noen runder hos kiropraktor denne gangen uten noe særlig effekt.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde det i de to første svangerskapene, og har vært veldig påpasselig å følge alle tips og råd jeg fikk da (både kiro og fysio). Har vært noen runder hos kiropraktor denne gangen uten noe særlig effekt.. 

Da er det ikke så mange tiltak igjen utenom sykemelding. Tenker at du har vært heldig om du har blitt bra igjen av plagene etter svangerskapene og at det er dumt å presse seg :)

Anonymkode: af857...271

AnonymBruker
Skrevet

Sykemelding. Det er ikke noe poeng i å presse deg, det går ut over familien din til slutt om du ikke tar det så rolig du kan for å ikke bli invalidisert av bekkenplager. Barnehagen klarer seg. 

Anonymkode: fc4be...23e

AnonymBruker
Skrevet

Fysio som masserte setet hjalp for meg. I tillegg til 40 % sykmelding og masse hvile.

Jeg går heller ikke utenom svært korte strekninger, sykler bare. Mannen går i butikken og gjør det meste hjemme.

Anonymkode: 9acfd...21d

AnonymBruker
Skrevet

Sykmelding.. Jeg har samme jobb og ble sykmeldt pga smerter mye tidligere enn deg. Hos oss er tilrettelegging umulig da jeg var den friskeste på min avdeling. Satt jeg på kontoret ble de en mindre på avdeling - og det har jeg ikke samvittighet til, så da ble det mange tunge tak. Nå er jeg avhengig av bein og kollektivtransport til jobb, og er oppbrukt innen jeg er kommet fram, så det er jo flott. Hadde vi hatt bil ville jeg nok holdt ut lengre. 

Anonymkode: a80ea...c20

AnonymBruker
Skrevet

Tenker sykmelding er innafor her. Jeg har blitt sykmeldt i 2 av mine svangerskap, hovedsaklig pga bekkenet, men også andre ting relatert til svangerskapet. De siste ukene/månedene av siste svangerskapet var målet mitt å levere og hente søskene. De siste ukene gjorde pappan/sambo en av de. Ellers var det full hvile i senga hele dagen, for å kunne være med ungene et par timer før leggetid, og jeg fant senga igjen. Kort vei til bhg, så vi gikk. Følte jeg hadde veldig godt av den turen ut omtrent hver dag. Men jeg hadde så smerter at jeg var sengeliggende utenom levering/henting omtrent. Husker siste uken før fødsel, så skulle jeg være flink, å sette meg riktig inn i bilen, og de smertene jeg opplevde da, fikk tårene til å trille, aldri kjent slike smerter før. Så ikke alltid at det riktige, funker for din kropp heller.

Husk å lytt til kroppen din. Søsken til babyen trenger mamman sin, og du skal få en baby. Dette er midlertidig. Og du skal ta hensyn til deg. Og din familie nå ❤️

Anonymkode: 69647...628

AnonymBruker
Skrevet

Ts
Jeg fikk sykemelding av legen idag. Vet at kroppen trenger det, men føler det som en stor nedtur… håper at jeg klarer å finne en god balanse hjemme på hvile og aktivitet, og at jeg ikke skal ha så vondt resten av tida. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ts
Jeg fikk sykemelding av legen idag. Vet at kroppen trenger det, men føler det som en stor nedtur… håper at jeg klarer å finne en god balanse hjemme på hvile og aktivitet, og at jeg ikke skal ha så vondt resten av tida. 

Tenk på at dette også er det beste for familien din ❤️ barna du har fra før trenger deg mer enn jobben ☺️

Anonymkode: fc4be...23e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...